• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4095 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور مطرح كرد

150 غرفه در بخش عفاف و حجاب حضور دارد

دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور گفت: بيش از 150 غرفه در حوزه عفاف و حجاب بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم حضور دارد.

حميد قبادي، دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم اظهاركرد: با توجه به محدوديت‌هاي موجود بهترين بهره‌وري از فضا در بخش عفاف و حجاب صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه بيش از 150 غرفه در بخش عفاف و حجاب نمايشگاه قرآن حضور دارد، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين آموزه‌هاي ديني و قرآني مقوله حجاب است و در اين راستا ايجاد دسترسي مناسب مردم به محصولات در اين حوزه ازجمله اولويت‌هاي ما در بخش عفاف و حجاب نمايشگاه بوده است.

دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور خاطرنشان كرد: نحوه، اندازه و شكل حجاب، همواره از نكات مورد تاكيد در احاديث و روايت است و اين امر لزوم توجه به حوزه حجاب را دوچندان كرده است.

 

توجه به كيفيت از اهداف مهم بخش
عفاف و حجاب است

وي كيفيت محصولات ارايه شده در نمايشگاه بين‌المللي قرآن را ازجمله اولويت‌هاي بخش عفاف و حجاب، عنوان و تصريح كرد: با توجه به اولويت‌بندي‌ها برخي غرفه‌ها از نظر فضا به نسبت سال گذشته مساحت بيشتري را در اختيار دارند و علت آن كيفيت بالاي كار و توليدات آنها بوده است.

وي در تشريح برنامه‌هاي نمايشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب گفت: بخش عفاف و حجاب امسال به چهار بخش تقسيم شده است كه بخش نخست آن به توليد‌كنندگان درجه يك و حرفه‌اي كشور و بخش دوم به گروه لباس اسلامي اختصاص يافته است.

نمايشگاه فقط فروشگاه نيست؛ بزنگاه معرفي ظرفيت‌هاست

قبادي گفت: نمايشگاه به معناي فروشگاه يا محلي براي عرضه صرف محصولات نيست بلكه بزنگاهي براي معرفي ظرفيت‌هاست.

وي ادامه داد: برپايي نمايشگاه سبب مي‌شود تا نيازهاي مردم در جامعه شناسايي و در پي آن طراحان مد و لباس ايراني _ اسلامي بر اساس نيازها، محصولات جديدي را طراحي و ارايه كنند.

دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور اظهار كرد: در اين دوره از نمايشگاه به عرضه لباس نوجوانان به صورت ويژه پرداخته شده است.

توليد روسري و شال با پارچه‌هاي ايراني

وي در تشريح بخش سوم نمايشگاه گفت: اين بخش به حوزه پوشش سر ازجمله روسري و شال اختصاص يافته و با توجه به اينكه قريب به اتفاق محصولات عرضه شده حتي از حيث پارچه‌هاي مورد استفاده، توليد داخلي است بايد گفت در سال حمايت از كالاي ايراني در اين حوزه به خودكفايي نسبي رسيده‌ايم.

قبادي خاطرنشان كرد: بخش چهارم نمايشگاه به عرضه محصولات پارچه و چادر به صورت قواره و غيردوخت مربوط مي‌شود كه تقاضا و توجه بالاي بازديدكنندگان، توجه بيشتر ما به اين بخش را درپي داشته است.

 

«نذر حجاب» و تعويض چادر كهنه با نو در نمايشگاه قرآن

وي فعاليت‌هاي تبليغي و ترويجي را از ديگر بخش‌هاي حوزه عفاف و حجاب در نمايشگاه بين‌المللي قرآن عنوان كرد و افزود: نذر حجاب در دو گروه چادر مشكي و چادر نماز در دستور كار قرار دارد كه اجراي آن به صورت حرفه‌اي و هدفمند مورد توجه است. دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس كشورگفت: خانواده‌ها مي‌توانند با مراجعه به بخش عفاف و حجاب، چادرهاي مستعمل و مصرف شده را ارايه دهند و به قيمت 50 درصد كل هزينه، چادر دوخته شده و نو تحويل بگيرند؛ قيمت اصلي چادر، دو برابر قيمت دريافت شده است كه دليل آن حذف واسطه و ديگر فرآيندهاي هزينه بر توليد تا عرضه است. وي همچنين از برگزاري كارگاه‌ها و نشست‌هاي آموزشي در اين بخش خبر داد و گفت: در ايام برگزاري نمايشگاه بين‌المللي قرآن 10 نشست تخصصي نيز با حضور استادان دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون