• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4152 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد

مطالبات معترضان كرج ساختارشكنانه بود

سرپرست معاونت سياسي- امنيتي استاندار البرز با اشاره به تجمعات اخير در كرج بيان كرد: در اين مدت سعي كرديم با اين تجمعات مماشات كنيم و به حرف‌هاي آنان گوش كنيم اما ديديم كه اين مطالبات اقتصادي نيست و كاملا ساختارشكنانه است.

به گزارش ايسنا، خيرالله ترخاني توضيحاتي در خصوص ناآرامي‌هاي اخير در كرج ارايه كرده و گفت: شروع اين اتفاقات با خروج غيرقانوني امريكا از معاهده بين‌المللي برجام و پس از آن جنگ رواني و تهييج اقتصادي و به تبع آن بالا رفتن خريد سكه و ارز و دامن زدن به گراني‌هاي خارج از واقعيت معمولي بود.

ترخاني افزود: اگرچه گراني به بهانه‌اي براي شروع اتفاقات اخير تبديل شد، اما طبق مشاهدات چند روز اخير عمده افرادي كه در اين ناآرامي‌ها شركت دارند، دغدغه اقتصادي ندارند. جواناني كه در اين اتفاقات حضور دارند با فراخوان گروه‌هاي معاند همچون سلطنت‌طلبان و منافقان تهييج شده‌اند و اين گروه‌ها قصد دارند از اغتشاشات و با به خيابان كشيدن مردم سوءاستفاده سياسي كنند.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري البرز افزود: اين گروه‌ها قصد دارند با چند فيلم و استفاده از تجمع چند جوان، جامعه را تشويق كنند تا مردم عادي را به صحنه بكشانند اما تاكنون اين اتفاق رخ نداده و مردم فاصله خود را با اغتشاشگران حفظ كرده‌اند. درست است كه مردم مشكلاتي دارند اما آن قدر فهميده و آگاه هستند كه اين فاصله را با عده‌اي آشوبگر حفظ و به تجمع آنان ملحق نشوند.

اين مسوول ادامه داد: تجمعات كوچك و پراكنده‌اي كه در اين مدت شكل گرفته برآيند مطالبات اقتصادي مردم نيست بلكه ناشي از سوءاستفاده برخي گروه‌هاست كه در ادامه قطعا با آنان برخورد خواهد شد. در اين مدت سعي كرديم با اين تجمعات مماشات كنيم و به حرف‌هاي آنان گوش كنيم اما ديديم كه اين مطالبات اقتصادي نيست و كاملا ساختارشكنانه است.

ترخاني با بيان اينكه عمده افراد حاضر در اين تجمعات جوانان كم سن و سال و احساساتي هستند، گفت: كانون اصلي اغتشاشات اين جوانان نيستند و نمي‌توان گفت اين تجمعات از درون استان ساماندهي مي‌شود.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري البرز اظهار كرد: مردم با وجود گرفتاري‌هاي اقتصادي موجود مي‌دانند كه راه‌حل برون رفت از اين وضعيت آمدن به خيابان نيست و همان‌طور كه در دي‌ماه به تجمعات ملحق نشدند در اين دوره هم ملحق نمي‌شوند. جواناني كه در روزهاي اخير در تجمعات شركت كرده‌اند هم به اشتباه خود پي خواهند برد، بنابراين تجمعات ادامه نخواهد داشت و زودگذر و مقطعي است.

ترخاني همچنين خبر بازداشت چند مرد در پوشش زنانه براي تهييج زنان براي حضور در تجمعات را رد كرد و گفت: تاكنون چنين گزارشي نداشته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون