• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4154 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

با حضور پائولو مالديني در كادر فني باشگاه

رنسانس در ميلان

بهرام سرگوسرايي

 

 

اوضاع خيلي خوبي نيست. اينطور نيست كه همه‌چيز در بهترين حالت باشد. اما نشانه‌هايي از پيشرفت در باشگاه ميلان ديده مي‌شود. آث ميلان حالا تبديل به يك تيم جاه‌طلب شده كه به دنبال بازگرداندن شكوه گذشته است. بعد از دوران كوتاه بسيار سخت با چيني‌ها، حالا ميلاني‌ها خودشان را در يك شرايط معقول مي‌بينند. اتفاقات عجيبي در مسير ميلان رخ داده و همه اتفاقات به شكل دومينو‌وار به سمتي پيش رفت كه ميلان بيشتر نفع را ببرد. همه‌چيز از وقتي شروع شد كه چيني‌ها نتوانستند وام‌شان را تسويه كنند و ميلان افتاد دست يك موسسه مالي مطرح و بزرگ. اين موسسه مالي براي اينكه سرمايه‌اش را حفظ كند، مجبور است كه به اين تيم سر و سامان بدهد. به همين خاطر طي يك سري مراحل كاملا حرفه‌اي، مديراني جديد در تيم شروع به كار كردند. لئوناردو آرائوخو به عنوان مسوول بخش ورزشي و فني ميلان انتخاب شد و با هنر مذاكره، اين تيم را در مسيري قرار داده كه كمتر كسي بدان اميدي داشت.

ميلان هدف اول خود را در اين تابستان خريد يك مهاجم بزرگ قرار داده بود و گزينه‌هايي مانند فالكائو، ايموبيله و موراتا جدي‌ترين نام‌ها براي پوشيدن پيراهن روسونري بودند. پيش از ورود لئوناردو، ميرابلي تقريبا كار انتقال موراتا را تمام كرده بود و همه‌چيز فقط به يك امضا نياز داشت. اما لئوناردو اين امضا را نكرد. چرا كه بونوچي درخواست خروج داده بود و اوضاع طبق نقشه پيش نمي‌رفت. همه‌چيز در اصل از ژائو كانسلو آغاز شد. مدافع - هافبك پرتغالي يك تنه فصل نقل و انتقالات تابستاني يكي از معتبرترين ليگ‌هاي دنيا را تحت تاثير خود قرار داد. در خلال ملاقات‌ها براي قرارداد او بود كه ژرژ مندس با يوونتوسي‌ها ارتباط برقرار كرد و ارتباط برقرار كردن مندس و يوونتوس، نتيجه‌اش شد بزرگ‌ترين انتقال اين فصل و يووه موفق شد كريستيانو رونالدو را از رئال به خدمت بگيرد. حالا در اين شرايط، هيگواين ديگر براي باشگاه بازيكن كارآمدي به حساب نمي‌آمد، دستمزد زيادي مي‌گرفت و قطعا با حضور رونالدو او شانسي براي حضور در تركيب نداشت و اين اتفاق باعث شد كه مساله دشوار بونوچي – ميلان – يوونتوس، خيلي راحت‌تر از چيزي كه پيش‌بيني مي‌شد حل شود. اين طور شد كه مواضع مشتركي ميان ميلان و يوونتوس پديد آمد. مديران ميلان بايد راهي براي راضي كردن كاپيتان خود پيدا مي‌كردند و مديران يوونتوس نيز بايد راهي براي فروش بازيكن مازادشان. به اين ترتيب مذاكرات آغاز شد و مواضع دو باشگاه روز به روز نزديك‌تر شد. لئوناردو با وارد كردن كالدارا به معامله به دنبال پيدا كردن جانشين بونوچي بود و از طرفي ماروتا نيز تنها در صورتي حاضر به اين معاوضه مي‌شد كه ميلان خريد هيگواين را تقبل كند. از طرف ديگر لئوناردو نيز تنها در صورتي حاضر به خريد هيگواين مي‌شد كه معاوضه كالدارا - بونوچي نهايي شود.

حالا ميلان در شرايطي قرار دارد كه هواداران اين تيم در ابتداي تابستان حتي تصورش را هم نمي‌كردند. اتفاقات به سمتي رفت كه ميلان بتواند بهترين استفاده را ببرد و مدير لايقي مثل لئوناردو هم نشان داد كه چطور مي‌تواند به جاي صدها ميليون خرج، تنها با مذاكره كردن، بازيكنان مورد نظر تيم را جذب كند.

اتفاق جالب ديگري كه در ميلان افتاده، اضافه شدن پائولو مالديني به كادر باشگاه آث ميلان است. او به‌عنوان مدير فني به ميلان بازگشت و در كنفرانس معارفه‌اش گفت: «خوشحالم، هيجان زده‌ام . ميلان خانواده من است. هيچ‌وقت پيشنهاد ميلان را رد نكردم. با باربارا برلوسكوني و چيني‌ها صحبت‌هايي انجام دادم اما پست من مشخص نشد. الان اوضاع فرق كرده است. لئوناردو با من تماس گرفت. مالكان ميلان به پروژه ايمان داشتند. لئوناردو نقش بزرگي در بازگشت من ايفا كرد. پست‌هاي زيادي در باشگاه وجود دارند و همه وظيفه خودشان را انجام مي‌دهند، اما حس تعلق خاطر به باشگاه بايد به تيم تزريق شود. من مسوول تيم اصلي، جوانان، نقل و انتقالات و روابط با مربي هستم. كلا هركاري كه لئوناردو انجام دهد، من هم انجام خواهم داد. در فوتبال پيشرفت‌هاي متداوم لازم است، اما قبل از هر حركتي بايد تحليل و آناليز شود. برخي وظايف مدير فني دوباره ترند شده است و از سال 2009 به اين طرف، چندان فرقي در اين پست ايجاد نشده است. مالك بايد قدرتمند باشد و اينگونه هم هست. بايد با قوانين فيرپلي مالي پيش برويم. به همين دليل نقل و انتقالات ديوانه‌واري نخواهيم داشت. مالكان ميلان واقعا جدي هستند و مي‌خواهند باشگاه تا بلندمدت ثبات داشته باشد.» اين حرف‌ها از مالديني حسابي اميد بخش بود. او در دوران چيني‌ها و حتي اواخر دوران برلوسكوني قبول نكرد كه به مجموعه باشگاه اضافه شود. دليلش از همان ابتدا مشخص بود. مالديني نگران آبرو و وجهه‌اش بود و حالا كه قبول كرده در تيم حضور داشته باشد، يعني اتفاقات جديدي قرار است رخ بدهد. او مي‌تواند بزرگ‌ترين مشوق براي بازيكن‌هاي جوان باشد تا به ميلان بپيوندند. كاري كه زيدان پيش از حضور آنچلوتي در رئال مادريد به عنوان مدير ورزشي انجام مي‌داد و رئال پاسخ خوبي از آن كار گرفت. ميلان هم مي‌تواند با تكيه بر كاريزماي مالديني، وارد دوران جديدي شود. مالديني در بدو ورود از حضور گتوزو روي نيمكت تيم ابراز خرسندي كرد و گفت اميدوار است او در پستش باقي بماند.

 


ميلان هدف اول خود را در اين تابستان خريد يك مهاجم بزرگ قرار داده بود و گزينه‌هايي مانند فالكائو، ايموبيله و موراتا جدي‌ترين نام‌ها براي پوشيدن پيراهن روسونري بودند. پيش از ورود لئوناردو، ميرابلي تقريبا كار انتقال موراتا را تمام كرده بود و همه‌چيز فقط به يك امضا نياز داشت. اما لئوناردو اين امضا را نكرد. چرا كه بونوچي درخواست خروج داده بود و اوضاع طبق نقشه پيش نمي‌رفت. همه‌چيز در اصل از ژائو كانسلو آغاز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون