• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4154 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

از كلاس شيمي تا شماره 10 يونايتد

هجدهم فوريه سال 2016 بود كه منچستريونايتد با نامي جديد در تاريخ خود آشنا شد. نام‌هايي مانند روني، مارسيال، اشلي فلچر و ويل كين در ليست مهاجمان منچستر ديده مي‌شد، اما هيچ‌كدام در فرم ايده‌آل نبودند. باشگاه خريدهاي خوبي نكرده بود و تنها گزينه‌اي كه فن‌خال پيش رويش مي‌ديد، ماركوس رشفورد از تيم دوم بود. بازي مقابل ميديتلند دانمارك در يورو ليگ، آغاز راه ستاره‌اي نوجوان بود. رشفورد در اولين بازي رسمي خود براي يونايتد و در اولين ضربه به سمت دروازه‌اش موفق شد دروازه حريف را باز كند. 10 روز بعد و ديدار حساس مقابل آرسنال بزنگاه مهم ديگر زندگي ماركوس رشفورد است. او موفق شد در اولين بازي ليگ برتري‌اش دو بار براي شياطين سرخ مقابل يكي از حريفان سنتي گلزني كند. فرداي آن روز رشفورد جوان راهي مدرسه شد تا در كلاس شيمي حضور داشته باشد. حالا بعد از گذشت دو فصل، رشفورد شماره 10 منچستر را مال خود كرده و دوراني جديد در زندگي او آغاز شده است.

البته درخشش رشفورد براي كساني كه منچستر را حرفه‌اي دنبال مي‌كردند مساله عجيبي نبود. او در تمام رده‌هاي سني براي منچستر بازي كرده بود و از همان هفت سالگي كه وارد يونايتد شده بود، صحبت‌هاي زيادي در مورد استعداد شگرف او مي‌شد. يك روز بعد از برتري 6-1 منچستريونايتد برابر شفيلدونزدي در اولدترافورد، در سال 1997 رشفورد به دنيا آمد. او زماني متولد شد كه اوله گونار سولسشير، تدي شرينگهام و اندي كول براي شياطين سرخ گلزني مي‌كردند. يا به عبارتي ديگر، سال تولد رشفورد با نخستين سال حضور وس براون در منچستر، همزمان است. اولين گل اروپايي ماركوس رشفورد، ركورد جوان‌ترين گل‌زن اروپايي منچستر را از جورج بست گرفت و به اين پسر سياهپوست تقديم كرد. در تمام سال‌هايي كه براي منچستر در رده‌هاي سني بازي مي‌كرد، من‌سيتي به دنبال جذب او بود و پيشنهادات گوناگوني به اين ستاره نوجوان داده مي‌شد، اما هرگز چيزي جلودار انگيزه پيوستن او به تيم اصلي نبود. او روزهايي كه اولين گل‌هايش را براي منچستر به ثمر مي‌رساند، هنوز حتي يك صفحه معرفي‌نامه در ويكي‌پديا هم نداشت. حالا اما او صاحب شماره 10 يونايتد است. پيراهني كه سال‌ها بر تن وين روني بزرگ بود. ژوزه مورينيو در مورد اين رويداد و سپردن شماره 10 به رشفورد گفت: «ماركوس اين پيراهن را مي‌خواست. هميشه به دنبال آن بود. البته او به وين روني و زلاتان ابراهيموويچ احترام مي‌گذاشت، اما به دنبال اين بود تا روزي اين پيراهن را بر تن كند. اين براي بازيكني در سن او فوق‌العاده است. بياييد تا پيراهن را به او بدهيم.» پيراهن شماره 10 پيش از اين در اختيار وين روني و زلاتان ابراهيموويچ بود. ماركوس رشفورد پس از فصل 1997-1996 كه ديويد بكام براي يك فصل اين پيراهن را بر تن داشت، اولين بازيكن آكادمي منچستريونايتد است كه افتخار پوشيدن پيراهن شماره 10 نصيبش مي‌شود. از ديگر نام‌هاي معروف كه اين پيراهن را پوشيده‌اند مي‌توان به تدي شرينگهام، مارك هيوز و رود فن نيستلروي اشاره كرد.

اعتماد به‌نفس او در اين سال‌ها ستودني بوده. در جام جهاني 2018 روسيه آماده بود تا تمام ضربات ايستگاهي و پنالتي‌ها را بزند. خونسردي فوق‌العاده و دقت بالا از او چهره‌اي بالغ‌تر از آن چيزي كه هست ساخته. اندي كول معتقد است كه مورينيو به اندازه كافي به ستاره‌اي مثل رشفورد وقت نمي‌دهد و بايد تا دير نشده فكري به حال اين وضعيت كرد تا استعداد رشفورد تلف نشود. مورينيو حالا با سپردن شماره 10 به او مي‌خواهد اعتمادش را به اين پسر نشان بدهد. تدي شرينگهام هم حدود دو دهفته پيش از جام جهاني 2018 روسيه در گفت‌وگويي اعلام كرده بود كه رشفورد بايد در تيمي بازي كند كه به تركيب فيكس آن راه پيدا مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون