• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

راهپيمايي ضدتحريم

محمد كاظمي

به ‌جز تلاش گسترده و مداوم و هوشمندانه براي تعادل و رونق اقتصادي و امداد حداكثري در حق فرودستان بايد در بعد سياسي و رواني هم اقدامات واقعي و نه شعاري را مدنظر قرار داد و ثابت كرد كه جامعه ايراني مي‌تواند دست به ابتكارات فعالانه بزند. در جريان ناآرامي‌هاي دي ماه سال گذشته و پس از آن راديوها، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و اينترنتي و غول‌هاي خبري دنيا حجم عظيمي از تبليغات و القائات رواني را متوجه جامعه ما كرده‌اند و شبانه‌روز سيل هجمه‌هاي رسانه‌اي را به ذهن‌ها و فكر‌هاي ايرانيان روانه مي‌كنند. اغلب گروه‌هاي برانداز از منافقين تا سلطنت‌طلب‌ها روي بمباران تبليغاتي ملت ايران متمركز شده و از كوچك‌ترين اشتباه‌ها و خطا‌ها و حادثه‌هاي طبيعي و غيرطبيعي حداكثر بهره‌برداري را مي‌كنند تا مردم را به شورش و عصيان وادارند. آنها تصور كرده‌اند كه بهترين زمان را ه دست آورده‌اند و قبل از اينكه جمهوري اسلامي بتواند تحريم‌هاي امريكا را خنثي كند يا از اثرشان بكاهد بايد ميوه‌هاي اين درخت خبيثه را بچينند و راه را براي اضمحلال داخلي فراهم كنند.

 

هر چند با كمال تاسف بايد اعلام كنيم كه ندانم‌كاري‌ها، خودمحوري‌ها، فرصت‌طلبي‌ها و سياست‌زدگي و عدم موقع‌شناسي زمينه سوءاستفاده بيگانگان را فراهم مي‌كند ولي مي‌بينيم كه مردم از خود آگاهي نشان داده و تاكنون اسير اين فضاي مسموم رسانه‌اي نشده و اميدشان به بهبود وضعيت را از
دست نداده‌اند.

كاملا روشن است با همه انتقادي كه مردم از وضع موجود دارند و برخي از عملكردهاي سوء و اظهارنظرهاي آمرانه و محدوديت‌هاي بي‌مبني آنان را ناراضي مي‌سازد ولي بيش از هر چيزي از تحريم‌هاي ظالمانه امريكا منزجر و خشمگين هستند.

ما هر مشكلي در داخل كشور داريم به خودمان مربوط است و هيچ دولتي در جهان حق دخالت در امور داخلي‌مان را ندارد. اگر امريكا ذره‌اي و لحظه‌اي خوي انساني داشت براي رسيدن به هر هدفي تحريم‌هاي ظالمانه كه رسما شكنجه اقتصادي محرومان است را اعمال نمي‌كرد. ايرانيان وطن‌دوست به‌خوبي بر اين معنا واقف هستند و همه گروه‌هاي سياسي مقيد به قانون اساسي و تماميت ارضي و متعهد به سعادت مردم در محكوميت اقدام شنيع امريكا در عهدشكني و خروج از برجام ترديد نكرده و نمي‌كنند. بايد از اين پتانسيل بالاي اجتماعي و سياسي استفاده و جهان را متوجه اين ستم بزرگ دولت امريكا كرد. مي‌توان راهپيمايي بزرگ 22 بهمن را خودجوش‌تر از هميشه روي محور ضديت با تحريم‌هاي امريكا
متمركز ساخت.

اتفاقا اگر مردم احساس كنند با حركت عظيم خويش افكار عمومي جهان را با خود همراه خواهند كرد و پايه‌هاي تحريم‌هاي امريكا را مي‌شكنند. سيل‌آسا به خيابان‌ها خواهند آمد و تبليغات كاخ سفيد براي حمايت از ايرانيان را يكسره به باد خواهند داد. هوشمندي سياسي اقتضا دارد كه امسال جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي ميدان‌دار راهپيمايي ضدتحريم شوند و مردم را به خلق يك حماسه ماندگار دعوت كنند. اگر راهپيمايي 22 بهمن امسال بيش از آنكه رسمي باشد خودجوش و ناظر به مساله مهمي مثل تحريم و به‌روز شود، استقبالي افزون‌تر خواهد داشت و باطل‌السحر ادعاهاي مضحك دولت نامتعادل امريكا خواهد شد. وقتي سيل خروشان مردم همراه با چهره‌هاي محبوب و گروه‌هاي سياسي با گرايشات مختلف در محكوميت ستم امريكا به خيابان‌ها بيايند و با صداي بلند بگويند كه ما نمي‌خواهيم امريكا مدافع ما باشد كاخ سفيد را بيش از گذشته خلع سلاح خواهند كرد.

اين خيلي مسخره است كه امريكا با شكنجه اقتصادي مردم ايران ادعاي حمايت از آرمان‌هاي ملت ايران را به رخ‌مان بكشد. مي‌توان اين تبليغات دروغين را رسوا كرد و ثابت نمود كه دولت امريكا رسما عليه منافع و رفاه ملت ايران به جنگ برخاسته است. مي‌توان ادعا كرد كه امريكا بيش از آنكه به اصطلاح خود حكومت ايران را زير فشار خويش قرار داده باشد مردم ايران را هدف تحريم‌ها قرار داده و از اين طريق ثبات ايران و خاورميانه را نشانه رفته است. بياييم بهمن امسال را تاريخي كنيم و با دور شدن از كليشه‌هاي مرسوم بار ديگر نقشه‌هاي بيگانگان را نقش بر آب ‌سازيم.

خوب مي‌دانيم كه امريكا از طريق تبليغات وسيع و تحركات مستمر ديپلماسي تفسير و برداشت خود از واقعيت‌ها را به بسياري از ملت‌ها و دولت‌ها القا مي‌كند، شايد برخي از سياستمداران كشورهاي گوناگون باورشان آمده باشد كه مردم ايران دنبال فرصتي براي تغيير اوضاع هستند و تحريم‌هاي اقتصادي امريكا اين فرصت را براي مردم و گروه هاي سياسي ايجاد خواهد كرد با حضور ميليوني مردم در خيابان‌هاي تهران و شهرها و شهرستان‌ها برضد تحريم‌هاي امريكا واقعيت‌هاي اصيل داخلي ايران براي جهان رونمايي و همه رشته‌هاي تبليغاتي يك سال گذشته براندازان و بدخواهان پنبه خواهد شد. به مردم خود اعتماد كنيم و آنان را ميدان‌دار مقابله با ستمكاري دولت امريكا ‌سازيم. چنين فرصتي هميشه قابل تكرار نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون