• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4514 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ آبان

ضرورت تجميع قوانين پراكنده تغيير اقليم

اسدالله عباسي، سخنگو و عضو هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي در «ششمين كنفرانس بين‌المللي ـ منطقه‌اي تغيير اقليم» با ابراز نگراني در خصوص بحث انتقال آب خزر و ضرورت وجود يك قانون واحد در خصوص تغييرات اقليمي گفت: ما هم مي‌توانيم قوانين پراكنده‌اي كه داريم را تجميع كنيم تا يك قانون موثر داشته باشيم.

عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه براي سازگاري با تغيير اقليم بايد حركتي انجام دهيم، اذعان داشت: نمي‌توانيم منتظر بمانيم تا ببينيم چه پيش خواهد آمد. امروز شاهديم كه در منابع آبي دچار مشكل شده‌ايم. دست به ذخيره‌هاي آب دراز كرده‌ايم و چيزي به نام «زمين» و «زيست» معني پيدا نمي‌كند و منجر به مهاجرت به حاشيه‌هاي شهرها مي‌شود كه بزه‌هاي اجتماعي را به دنبال دارد.

به گفته عباسي، همان‌طور كه در اطراف درياچه اروميه، توسعه كشاورزي را مطرح كردند، يكي از مولفه‌هاي اقليم حذف شد، كل اقليم به هم ريخت و زندگي آنجا مختل شد و جان انسان‌ها را به خطر انداخت؛ در برنامه ششم توسعه قانوني آمده كه بتوانيم آب را ذخيره كنيم و اجازه ندهيم برداشت بيش از حد مجاز انجام شود اما به دليل عدم هماهنگي، اين اتفاق مي‌افتد البته قوانين ديگري هم داريم و اگر هم خلأ قانوني داريم، بايد اعلام شود تا ما در مجلس اقدام كنيم.او ادامه داد: به نظر مي‌آيد همچون بسياري از كشورها كه قانون واحدي در ارتباط با تغيير اقليم دارند، ما هم مي‌توانيم قوانين پراكنده‌اي كه داريم را تجميع كنيم تا يك قانون موثر داشته باشيم.

سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در پايان يادآور شد: ما به ‌شدت در بحث انتقال آب درياي خزر نگران هستيم. چرا بايد بدون مطالعه حرف‌هايي زده شود كه مردم نگران شوند؟ بايد به همه زوايا نگاه شود، چراكه جنگل‌هاي هيركاني در تعديل آب و هواي منطقه و زنجيره حيات انسان‌ها و جانداران نقش بسزايي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون