• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3230 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت

شهرداري

قاليباف شهرداران ۹ منطقه را تغيير داد

فارس| در حكمي از سوي شهردار تهران، شهرداران ۹ منطقه تهران تغيير كردند. محمدباقر قاليباف، شهردار تهران پس از تغييراتي در سطوح معاونين خود، اين‌بار تغييراتي را در سطح شهرداران مناطق آغاز كرد. بر اين اساس عابد ملكي، شهردار پيشين منطقه دو تهران به عنوان شهردار منطقه 12 معرفي و جايگزين محمدنژاد در اين سمت شد. همچنين نظري به عنوان شهردار جديد منطقه دو تهران منصوب شد.
علاوه بر اين پس از انتصاب عليرضا جاويد به عنوان معاون فني و عمراني شهرداري تهران، بهاري به شهرداري منطقه چهار تهران رفت و به دنبال حضور پژمان پشمچي‌زاده، شهردار پيشين منطقه پنج در سمت معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، اسدي، شهردار پيشين منطقه 16 به عنوان شهردار جديد منطقه پنج منصوب شد.
نصرالله آباديان نيز پس از سپري كردن دوره سرپرستي در شهرداري منطقه 11، به عنوان شهردار اين منطقه منصوب شد. علاوه بر اين نوري نيز به شهرداري منطقه هشت رفت و جايگزين سعيد طلوعي، شهردار پيشين اين منطقه شد.
در ادامه جابه‌جايي‌هاي صورت گرفته در شهرداري‌هاي مناطق حميدي جايگزين تورج فرهادي در شهرداري منطقه 14 تهران شد، ميرزاقلي نيز به عنوان شهردار جديد منطقه 16 منصوب شد. ضمن اينكه بافراني نيز به عنوان شهردار منطقه 21 تهران معرفي شد.

 

وجود 318 دشت ممنوعه در كشور

ايسنا| مدير ملي طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي سازمان حفاظت محيط زيست از وجود 318 دشت ممنوعه براي برداشت آب در كشور خبر داد و اظهار كرد: توجه نكردن به مشكلات تالاب‌ها و مقابله با حيات آنها نه تنها آوارگي پرندگان را به دنبال دارد بلكه سبب گسترش بحران ريزگردها در كشور خواهد شد.
 شيرين ابوالقاسمي با اشاره به اينكه منشا ريزگردها در كشور فقط مربوط به غرب و جنوب غرب نيست، اظهار كرد: بي‌توجهي نسبت به خشكيدگي تالاب‌ها، جنگل‌ها و تغييرات اكوسيستمي داخل كشور طي سال‌هاي گذشته اين شرايط را ايجاد و تشديد كرده است. به گفته او براساس برآوردهاي انجام شده خشكسالي در كشور تا 30 سال آينده ادامه دارد كه مي‌‏طلبد با برنامه‌ريزي‌ و مطابق با شرايط پيش‌رو راهكارهاي مقابله با آن انديشيده شود. در گذشته با بي‌توجهي به حفظ جنگل‌هاي زاگرس و نقش حياتي آنها اكنون با پديده ريزگردها و خشكسالي مواجه شده و به فكر حل بحران افتاده‌ايم.
 مدير ملي طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مركزي همچنين سدسازي‌هاي بي‌رويه و غيراصولي، تغييركاربري‌هاي غيركارشناسي، كشت‌هاي پر آب‌بر در كشاورزي را ازجمله مهم‌ترين عوامل اصلي نابودي اكوسيستم زاگرس عنوان كرد و افزود: اگر اين روند تغيير نيابد نمي‌توان به آينده پايدار زاگرسي كه به گفته كارشناسان 40 درصد منابع آبي ايران را در خود دارد اميدوار بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون