• ۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4537 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر

وزارت كشور در اطلاعيه‌اي اعلام كرد

صدا و سيما مسوول اطلاع‌رساني طرح مديريت مصرف سوخت بود

روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت كشور، كليات روند سياستگذاري و اطلاع‌رساني عمومي براي اجراي طرح مديريت مصرف سوخت را منتشر كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، در اطلاعيه روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت كشور آمده است: «با اينكه طرح مديريت مصرف سوخت با تاييد نهادهاي قانوني و با اطلاع‌رساني بخش‌هاي مرتبط از جمله صدا و سيما و ساير رسانه‌هاي كشور اجرا شد و علي‌رغم آنكه بيش از دو سال است كه ضرورت افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ازجمله بنزين با مصوبه مراجع قانوني در دستور كار دولت قرار داشته و اين موضوع مورد توجه محافل خبري و رسانه‌اي بوده است، تلاش زيادي از سوي منتقدين طرح صورت گرفته تا چنين القا شود كه طرح بدون اطلاع‌رساني و اقناع افكار عمومي اجرا شده است.» در ادامه اين اطلاعيه آمده است: «اين در حالي است كه سياستگذاري، برنامه‌ريزي، طراحي، تعيين دستگاه مسوول و دستگاه‌هاي همكار، تدوين ماموريت‌ها و شرح وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌هاي مرتبط در عرصه اقناع افكار عمومي و اطلاع‌رساني طرح مديريت سوخت، از دي‌ماه سال ۱۳۹۶ و دقيقا ۶۹۳ روز پيش از اجراي طرح، از سوي وزارت كشور دنبال شده و از آن تاريخ تا زمان اجراي طرح، برنامه‌ريزي و طراحي روند اقدامات و تكاليف دستگاه‌هاي مختلف در عرصه اطلاع‌رساني و توجيه افكار عمومي نسبت به موضوع با مشاركت نمايندگان بخش‌هاي مرتبط كشور در ۷ جلسه شوراي امنيت كشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مديريت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع‌رساني و تبليغات اقتصادي كشور با ۱۸ مصوبه، در ۳ جلسه شوراي اطلاع‌رساني دولت با ۲۶ مصوبه، در يك جلسه ستاد اقتصادي دولت با يك مصوبه و در مجموع در ۳۶ جلسه شوراها و ستادهاي مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.» در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: «در جلسات متعدد ياد شده و مصوبات آن، ضمن توجه جدي به عرصه اطلاع‌رساني و اقناع افكار عمومي، به عنوان زمينه اجراي طرح مديريت مصرف سوخت، مسووليت اصلي توجيه و اقناع افكار عمومي به سازمان صدا و سيما واگذار و اين سازمان مكلف شد، در دوره آمادگي براي اجراي طرح كه عملا با تعويق پي‌درپي زمان اجراي طرح قريب به دو سال به طول انجاميده، به ‌تدريج افكار عمومي را در كشور با بهره‌گيري از نخبگان دانشگاهي و كارشناسان حوزه انرژي براي اجراي طرح مديريت مصرف سوخت به‌علاوه تبيين مزاياي اقتصادي اين طرح آماده سازد.» بر اساس آنچه در اين اطلاعيه آمده است: «مسووليت تبليغات و اقناع افكار عمومي و بسترسازي لازم براي اجراي طرح، بر عهده سازمان صدا و سيما قرار داشته است و البته در بخش‌هايي از اين ماموريت مهم و ملي به تناسب تكاليف قانوني و تخصصي دستگاه‌هايي چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و ساير بخش‌هاي مرتبط، مكلف به همكاري با صدا و سيما در اين عرصه بوده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون