• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3232 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت

وزير ارتباطات:

افزايش پهناي باند را ادامه مي‌دهيم

گروه اقتصادي| «نمي توان كار كشور را تعطيل كرد تا شبكه ملي اطلاعات راه‌اندازي شود، به همين منظور افزايش پهناي باند بايد صورت مي‌گرفت و در آينده نيز توسعه آن ادامه خواهد داشت. » اين جمله را وزير ارتباطات دولت يازدهم در حاشيه همايش مديران پستي به خبرنگاران گفت. به گزارش «اعتماد»، محمود واعظي با اشاره به اينكه، رويكرد دولت يازدهم رويكرد توسعه‌اي است، گفت: براساس برنامه پنجم توسعه افزايش پهناي باند بايد صورت مي‌گرفت و چون شبكه ملي اطلاعات شبكه‌اي مبتني بر خدمات است كه ما آن را داشته‌ايم، در حال توسعه است. وي افزود: بايد تلاش كنيم دستگاه‌ها، بانك‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌هاي خود را روي فضاي مجازي واگذار كنند.
واعظي با بيان اينكه در حال حاضر 80 درصد فضاي مجازي براي شبكه داخلي و 20 درصد آن براي اينترنت بين‌المللي در نظر گرفته شده، افزود: اين وزارتخانه قصد دارد تا مردم بتوانند 80 درصد نياز خود را از شبكه داخلي برآورده كنند و در اين ارتباط مردم در روز جهاني ارتباطات حجم كار انجام شده بر روي شبكه ملي را خواهند ديد. واعظي با تاكيد بر‌اينكه قرار نيست تعرفه‌هاي مخابراتي در سال جاري افزايش داشته باشد، خاطرنشان كرد: در صورتي كه دستگاهي تصميم به افزايش تعرفه داشته باشد بايد براساس بخشنامه معاون اول رييس‌جمهور از توجيه اقتصادي برخوردار باشد و در صورت تصويب نيز سقف اين افزايش بيش از 15 درصد معادل تورم فعلي نخواهد بود.
محمود واعظي همچنين در همايش مذكور گزارشي ازعملكرد سال گذشته شركت پست داد و گفت: «مجموع ترافيك اين شركت در سال 92 از 562 ميليون مرسوله در سال به 632 مرسوله در سال 93 افزايش يافته است. افزايش 70 ميليوني تعداد مرسوله‌ها در يك سال و افزايش 28درصدي وزن و حجم مرسوله‌ها عملكرد خوبي است. همچنين درسال 93 حجم مرسولات پست ويژه 34 درصد، حجم مرسولات پست پيشتاز 26درصد و حجم مرسولات پست سفارشي 23 درصد رشد داشته است.»
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يادآور شد: در سال 93 از بودجه  USO به پست كمك شد و با تلاش كاركنان خود براي نخستين بار ضرر نداد و كمي سود حاصل شد. وي اظهار داشت: در سال 93 علاوه بر پرداخت بسياري از بدهي‌ها تبعيض پرداختي حقوق كارمندان شركت پست كاهش يافت و حقوق‌ها به‌طور متوسط 30 درصد اضافه شد كه اين روند را تا آنجا كه هيچ تبعيضي براي همكاران پستي و ديگر بخش‌ها نباشد ادامه مي‌دهيم.
واعظي با بيان اينكه در بدنه سازماني كار تصدي‌گري به جان‌شان وصل است، گفت: توصيه مي‌كنم كه روي همكاري با بخش خصوصي حساب ويژه‌اي باز كنيد كه قطعا به نفع جامعه خواهد بود. سياست دولت روحاني ايجاد دولتي چابك با نفرات كم و آگاهي بالاست كه هدايت، نظارت و سياستگذاري را برعهده گيرد و اجرا را به مردم بسپارد. وي در ادامه پست و پست بانك را به همكاري نزديك با يكديگر تشويق كرد و گفت: تا زماني كه پست بانك زيرنظر وزارت ارتباطات است حتما سرويس پست مالي پست بايد تحت نظر پست بانك ارايه شود در غير‌اين صورت آغاز اختلافات خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون