• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

خواب آشفته يك رييس‌جمهور

سيده فاطمه ذوالقدر

خوي استعمارگر، استثمارگر، خودكامگي و ترويسم دولتي، نه در آن سوي مرز كه در سوي ديگر كره زمين تا به آنجا رسيد كه به خود اجازه داد بر اساس توهمات و استدلال‌هاي جعلي تصميمي اشتباه‌تر از هميشه اتخاذ كند و روي واقعي خود را كه هرگز نتوانسته است با داعيه‌هاي دروغين و افاضات بشردوستانه آن، از ملت ايران بپوشاند، بيش از پيش نشان داد و در اقدام تروريستي دست به جنايتي ديگر زد و اين‌بار قهرمان نبردهاي با داعش را نشانه گرفت. نه فقط اين قهرمان بي‌بديل را كه دل ملت ايران، وطن‌دوستان و غيورمردان و زناني كه دغدغه ايران، اسلام و انسانيت را دارند در جاي‌جاي اين كره خاكي هدف قرار داد.

امريكايي كه خود داعش را ايجاد و تكثير كرد تا بتواند تجارتخانه خود را در فروش اسلحه و غصب چاه‌هاي نفت گرم‌تر از هميشه نگه دارد، معلوم است كه از آزادمردي مجاهد كه امنيت را براي مردم منطقه به ارمغان آورده بود، كينه كند و اينچنين وحشيانه و ددمنشانه خود را شرمسار تاريخ كند و البته به ورطه سقوط بكشاند. حال چنان از عكس‌العمل مردم آزاديخواه ايران و جهان در داخل و خارج از كشور و از شور و خشم ملت‌هاي به پا خواسته، آشفته حال و دستپاچه است، كه توان تفكر و تامل را از دست داده و ما را بي‌محابا به انهدام و تخريب ميراث‌هاي فرهنگي و معنوي كشور عزيزمان تهديد مي‌كند. تهديد حمله به ٥٢ مكان آن هم فرهنگي، نشان از خوي توحش غرب و داعش‌پرور ترامپ است. حسادت تا كجا و كينه تا چه حد كه براي اين سرزمين كه گهواره تمدن بشري است، چنين تهديدي را رقم زند. او بايد مي‌گفت كه چه كساني و به چه علت گروگان گرفته شده‌اند كه اگر مي‌گفت ديگر قادر به تهديد نبود.

بار ديگر با مغلطه و به دور از چارچوب‌هاي ديپلماتيك، سياسي، حقوقي و نظام بين‌الملل تهديد به كشتار و انهدام اماكن فرهنگي مي‌كند؛ اگر بخواهيم به عقب برگرديم امريكا بسيار به ايران بدهكار است و اقدامات خصمانه، دخالت در امور داخلي ايران و كودتاي ٢٨ مرداد و سقوط دولت ملي دكتر مصدق، حمله نظامي به طبس، پشتيباني از كودتاي نوژه، حمايت از گروهك‌هاي ضد انقلاب، حمايت از صدام در ٨ سال دفاع مقدس و انهدام هواپيماي مسافربري، حمله به سكو‌هاي نفتي ايران در خليج‌فارس و هجوم هلي‌چرخ‌بال‌هاي امريكايي به رزمندگان اسلام و خلق داعش و حمايت از داعش و...؛ و هم‌اكنون تحريم‌هاي ظالمانه آن، هميشگي و فراوان بوده و ايران هرگز ابتدا به ساكن اقدامي نه عليه امريكا و نه هيچ كشور ديگري مرتكب نشده است. اقدامات متجاوزانه و استقرار ناو در آب‌هاي منطقه و پايگاه‌هاي نظامي‌اش تا به آنجاست كه اسباب تعجب و تمسخر حتي شهروندان خود شده است. ترامپ در ادامه نفرت‌پراكني‌هاي خود مدعي شده است كه براي اين كار، از سلاح‌هاي زيبايش عليه ايران استفاده خواهد كرد. گويي فرهنگ اين ملت خار در چشم او شده و خواب را از او ربوده است. اماكن فرهنگي را با كشتار و اقدام نظامي و سياسي چه كار؟! چه بر سر اين موجود كاسبكار نارسيست آمده كه ناچار به چنين تهديدي شده است. گويا، عكس‌العمل و تجمعات مردم در داخل و خارج از كشور، او را متوجه كرده كه چه خطاي بزرگي مرتكب شده و فهميده است كه اين خطا، مستوجب چه عقوبتي است كه اينچنين نابخردانه و بي‌شرمانه به دنبال توجيهات دروغين اقدام تروريستي خود و همچنين تهديدهاي احمقانه است.

ترامپ و افراطيون اطرافش براي خروج از مشكلات داخلي و پيشبرد اهداف سياسي و تبليغات انتخاباتي كه دارند، قطعا به دنبال تشنج‌آفريني در منطقه‌اند. حكام اروپايي هم كه چاره كار خود را سر خم كردن در برابر سياست‌هاي سبعانه دولت امريكا كرده‌اند و خود را با اين ويژگي‌ها تطبيق داده‌اند. چگونه با اين ظلم‌محوري، دم از صلح‌طلبي مي‌زنند و شعار جهاني شدن سر مي‌دهند. سازمان ملل و شوراي امنيت هم بيش از آنكه بدون تبعيض، در خدمت همه جوامع جهاني باشند، به دنبال تامين منافع دولتي كه بودجه‌اش را تامين مي‌كند، هستند و جرات صراحت و گستردن عدالت را ندارند. ايران و ملت‌هاي آزاده جهان اما، استوارتر از هميشه برخاسته و به لطف پروردگار شروع زوال حكومت قلدرمآب امريكا با دست‌هاي آغشته به خون ترامپ رقم خورده است و با اين تهديدها، در منجلابي كه به وجود آورده، بيشتر فرو خواهد رفت. ان‌شاءالله

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون