• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3116 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر

خوش خيم يا بدخيم يا وخيم؟

شهرام شهيدي


امروز مي‌خواهيم درخصوص خوش‌خيم‌ها و بدخيم‌ها با شما گپ بزنيم. نخير اصلا قصد نداريم بحث سرطان با شما بكنيم. سرطان براي خودش يك بحث چند شماره‌يي مي‌طلبد. حتما مي‌پرسيد اگر بحث سرطان نيست پس چه چيز ديگري وجود دارد كه خوش خيم و بدخيم است؟ من هم مثل شما نمي‌دانستم تا اينكه موسيو شيطان يادم داد و البته او هم از محمدرضا باهنر شنيده بود. جناب باهنر در آستانه جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي علوم و فناوري گفته: فرهادي اصلاح‌طلب خوش‌خيم است. از اين حرف ما فهميديم هر جناح و نحله فكري‌اي خوش خيم و بدخيم دارد. از اين رو باز هم هيات تحقيق و تفحصي در تاريكخانه برپا كرديم تا از تفكرات دوستان اصولگرا رمزگشايي كنيم و ببينيم آنها با بقيه چند چند هستند؟ بعد نتيجه فضولي‌هامان را آناليز كرديم و شد گزارش ويژه تحقيق و تفحص. فرق هيات تحقيق و تفحص ما اين است كه تحقيقات ما به سرانجام رسيده و منتشر مي‌شود اما تحقيقات دوستان يا به سرانجام نمي‌رسد يا منتشر نمي‌شود !
اصلاح‌طلب بدخيم: خيلي افراد مد‌نظر دوستان بودند. اما چون نامزدهاي ديگر اين نوع سياستمدار از ديد برخي دوستان اصولگرا خيلي بدخيم و وخيم بودند اجماع روي سيد محمد خاتمي صورت گرفت و به اتفاق آرا دوستان، او را اصلاح‌طلب بدخيم معرفي كردند.
اصولگراي خوش خيم: از ديد اصلاح‌طلبان، علي مطهري اصولگراي خوش خيم است اما دوستان اصولگرا مهدي كوچك‌زاده را اصولگراي خوش خيم مي‌دانند. يعني چپ و راست اين كشور در تعريف خوش خيمي و بدخيمي هم با هم دچار افتراق هستند .
اصولگراي بدخيم: به قول معروف حالا برعكس. البته هيات تفحص معتقد بود براي اصولگراي بدخيم گزينه‌هاي زيادي روي ميز بود. سرانجام جناح اصلاح‌طلب تاريكخانه حميد رسايي را به عنوان اصولگراي بدخيم معرفي كرد و جناح اصولگراي تاريكخانه هم راي به بدخيم بودن اصولگرايي علي مطهري داد.
نكته يك: علي مطهري از ديد اصلاح‌طلبان اصولگراي خوش خيم است و از ديد اصولگرايان هم اصولگراي بدخيم.
نكته دو: علي مطهري از منظر اصولگرايان بدخيم به خاطر اظهاراتش نماينده مردم نيست و از زاويه ديد اصلاح‌طلبان خوش خيم دقيقا به واسطه بيان آزاد و بي‌واهمه و بي‌چشمداشت نظراتش – حتي وقتي در تضاد با منافع مردم است – دقيقا نماينده مردم است.
از بحث وزير پيشنهادي علوم دور نشويم. به نظر اهالي تاريكخانه مهم نيست دوستان، فرهادي را اصلاح‌طلب خوش خيم بدانند يا بدخيم. مهم اين است كه اگر ايشان راي نياورد وضع وزارتخانه وخيم خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون