• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3116 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر

نطق ميان دستور

محمد سعيد اربابي، نماينده ايرانشهر: عملكرد دولت جديد در دو محور اساسي قابل تقدير است، يكي اقتدار تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي كه منجر به جلوگيري از زورگويي كشورهاي غربي شده است و ديگري كنترل رشد بي‌رويه تورم در كشور. اما ركود اقتصادي موجود در كشور به‌شدت واحدهاي توليدي و اشتغالزا را دچار مشكل كرده هر چند برآمده از سياست‌هاي دولت‌هاي گذشته است.
بهرام بيرانوند، نماينده بروجرد: در خصوص مذاكرات هسته‌يي اهدافي را متصور بوديد و بعضا اعلام كرديد؛ آيا پس از شروع مذاكرات، حملات رسانه‌يي و تهديدات نظامي امريكا كاهش يافته است؟ آيا متناسب با حوزه نفوذ ايران در منطقه و جهان و افزايش تاثيرگذاري ايران، نبايد از موضع بالاتري در معادلات ديپلماتيك سخن گفت؟ آيا 16 ماه گذشته به مذاكرات فني يعني نحوه انجام تكاليف ما نگذشت؟
ضرغام صادقي، نماينده شيراز: مذاكرات هسته‌يي معجزه نمي‌كند، بلوغ فكري با مردم محوري، دانش‌محوري و خودباوري داخلي به اصلاح نظام و سياست‌هاي ضد توليد اولويت ما بوده و تاسي از رهبر معظم انقلاب در باب حمايت از تيم مذاكره‌كننده ايراني رسالت ما است و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعيين شده از سوي معظم‌له، حداقل انتظار از مردان عرصه ديپلماسي است.
محمد اسماعيل‌نيا، نماينده كاشمر: با تاكيد بر ضرورت بهره‌مندي از تجربيات هشت سال جنگ تحميلي گفت: در آن روزها دنيا در مقابل ما بود، اما عبور كرديم، چرا انگيزه‌هاي جهادي و بسيجي را در مديريت وارد نمي‌كنيم. آيا با ثمربخش بودن مذاكرات 1+5 مشكلاتي از قبيل بيكاري و توليد حل مي‌شود؟ آيا نظام نقدينگي شرايط گره خوردن به توليد را دارد؟ آيا دستگاه‌هاي اجرايي سرعت لازم جهت جذب سرمايه را دارند و آيا مديريت جهادي، عزم ملي، فرهنگ و اقتصاد مقاومتي مد‌نظر مقام معظم رهبري محقق شده است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون