• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3242 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت

عدد نوشت

حداقل و حداكثر دستمزد

بر اساس گزارش مركز آمار از دستمزد نيروي انساني در نيمه دوم سال گذشته حداكثر دستمزد يك سركارگر معادل ساعتي 10 هزار و 600 تومان و حداكثر دستمزد كارگر ساده معادل هفت هزار و 187 تومان است. براساس آمار ارايه شده از سوي مركز آمار از دستمزد نيروي انساني شاغل در طرح‌هاي عمراني در نيمه دوم سال گذشته حداقل دستمزد يك سركارگر به ازاي هر ساعت معادل پنج هزار و 600 تومان و حداكثر دستمزد وي معادل 10 هزار و 600 تومان بوده است. بر اين اساس در حالي كه متوسط دستمزد يك سركارگر در نيمه دوم سال گذشته نزديك به ساعتي هشت هزار تومان است، اين دستمزد نسبت به نيمه اول اين سال پنج درصد و نسبت به نيمه دوم سال 1392 حدود 30 درصد افزايش داشته است. همچنين حداقل دستمزد يك كارگر ساده در مدت‌زمان مورد بررسي به ازاي هر ساعت نزديك به چهار هزار تومان وحداكثر دستمزد ساعتي هفت هزار تومان بوده است.

 املاك فاقد سند رسمي

 رييس اتحاديه صنف مشاورين املاك كشور گفت: كدرهگيري، سوپاپ پايدار و ضامن دوام شغل مشاورين املاك است. حسام عقبايي افزود: راه‌اندازي سامانه اطلاعات و مستغلات كشور و اجباري كردن كد رهگيري در معاملات مسكن مطالبه سران قواي سه‌گانه و از جمله مطالبات مردمي است. طبق مصوبه هيات وزيران اخذ كد رهگيري از سال 88 براي انجام معاملات مسكن اجباري شده و با ساماندهي معاملات مسكن كشور زمينه وقوع جرم در اين حوزه از بين مي‌رود و شاهد كاهش ورودي پرونده‌ها به دستگاه قضايي در اين حوزه خواهيم بود. سامانه املاك و مستغلات كشور شكل گرفت تا كل معاملات مسكن در سراسر كشور در اين سامانه ثبت شده و تخلفات احتمالي در حوزه معاملات مسكن به صفر برسد و بسياري از دعاوي حقوقي كاهش پيدا كند.

ماليات صادرات پوست

 رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي از تعيين ماليات 15 درصدي براي صادرات پوست و سه برابر شدن هزينه ذبح دام در كشتارگاه‌ها خبر داد و گفت: اين دو دليل مانع كاهش قيمت گوشت گوسفندي شده است. علي اصغر ملكي با بيان اينكه عمده خريداران پوست، كشورهاي ايتاليا و تركيه هستند، ادامه داد: قيمت هر جلد پوست 35 هزار تومان بود كه تقريبا از سه ماه پاياني سال به 10 هزار تومان رسيد كه يكي از دلايل اين كاهش قيمت، كاهش خريد از سوي كشورهاي واردكننده بود. وي در عين حال گفت: با توجه به اينكه در ماه‌هاي پاياني سال گذشته ماليات بر صادرات 15 درصدي براي صادرات پوست تعيين و باعث كاهش صادرات و كاهش قيمت آن شد، هر جلد پوست همراه با يك رشته روده است كه ايتاليا از مشتريان اصلي روده بود و به همراه پوست آن را خريداري مي‌كرد.

كاهش صادرات به چين و عراق

 براساس گزارش گمرك ايران در فروردين ماه سال جاري صادرات غير‌نفتي به كشور چين و عراق نسبت به مدت مشابه سال قبل برخلاف رويكرد «حمايت از صادرات» مسوولان كاهش يافت. آمار صادرات در فروردين ماه سال جاري نشان مي‌دهد پنج كشور چين، عراق، امارات متحده عربي، هند، افغانستان و ساير كشورها پنج مقصد عمده كالاهاي صادراتي هستند. براساس گزارش گمرك ايران صادرات به چين در فروردين ماه از لحاظ ارزش دلاري 10 درصد كاهش يافته است و همچنين صادرات به كشور عراق پنج درصد كاهش نشان مي‌دهد. طبق اين گزارش صادرات به امارات، هند و افغانستان به ترتيب با رشد 32 ، 20 و 22 درصدي همراه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون