اقتراح تعليم ابتدايي يا تعليم عاليه
هجدهمين مجموعه نشستهاي علم و جامعه از سوي پژوهشگاه مطالعات فرهنگي و اجتماعي برگزار ميشود. در اين نشست كتاب «اقتراح تعليم ابتدايي يا تعليم عاليه» نقد و بررسي خواهد شد. در اين كتاب پرسشي مهم و تعيينكننده در سالهاي ۱۳۰۴ و ۱۳۰۵ براي دست يافتن به پاسخي براي سياستگذاري در نظام آموزشي ايران مطرح شده است. اين نشست دوشنبه 16 تيرماه ساعت 15 تا 17 با حضور قاسم زائري، ابراهيم توفيق و رضا ماحوزي به صورت حضوري و مجازي برگزار ميشود. كتاب «اقتراح تعليم ابتدايي يا تعليم عاليه» با بازنويسي قاسم زائري، عضو هيات علمي دانشگاه تهران به همت انتشارات پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي منتشر شده است. در بخشي از مقدمهاي كه جبار رحماني، دبير مجموعه تأملات صاحبنظران ايراني در باب آموزش عالي بر اين كتاب نوشته، ميخوانيم: «مواجهههاي اوليه ايرانيان با علم مدرن و نهادهاي آموزش عالي در بطن خود بيانگر پيچيدگياي است كه نميتوان آن را به يك الگو و رويكرد مشخص فروكاست؛ اينكه چه كساني و با چه دركي از علم و نهاد دانشگاه و در چه شرايطي آموزش عالي مدرن را در ايران تاسيس كردند و در عمل چه نسبتي بين اين نهاد جديد با سنتهاي قبلي آموزشي و علمي در ايران برقرار شد و همچنين، نهاد آموزش عالي چه رابطه متقابلي با جامعه ايراني پيدا كرده، بسته به دورههاي مختلف تاريخ معاصر ايران و گفتمانهاي سياسي و فرهنگي غالب، متغير بوده است.» نشاني برنامه به صورت حضوري در پاسداران، خيابان گلستان يكم، پلاك 124 برگزار ميشود و علاقهمندان ميتوانند به صورت مجازي
www.instagram.com/iscs.ac.ir6 اين برنامه را ببينند.