• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3244 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ ارديبهشت

نگير عزيز من نگير

سلفي گرفتن در جهان پديده نوظهوري نيست. هرچند چند ماهي مي‌شود كه به پديده نوظهوري در جامعه ما تبديل شده و هر كس موبايل داشته باشد و مونوپاد نداشته باشد آدم متحجري محسوب مي‌شود. در دنيا براي سلفي گرفتن اينقدر آزادي عمل وجود ندارد كه هر كجا دل‌تان خواست مونوپادتان را علم و شروع كنيد از زواياي مختلف سلفي تهيه كنيد. در نيويورك گرفتن سلفي ممنوع است. اما يك تبصره وجود دارد، آن هم سلفي گرفتن با گربه‌سانان است و دليل اين آزادي هم اين است كه گردشگران، كمي به اين جاذبه‌هاي طبيعي شهر توجه كنند. استفاده از مونوپاد در كره جنوبي ممنوع است و دليلش هم تجهيزات مرتبط با بلوتوث اين ابزار است كه ممكن است در سيستم‌هاي مورد استفاده و ضروري شهر اختلال ايجاد كند. گرفتن عكس سلفي هنرمندان روي فرش قرمز جشنواره كن ممنوع است. دليل آن هم به گفته رييس برگزاري اين جشنواره اين است كه
« اگر افراد حاضر در جشنواره تصميم بگيرند هرچند قدمي كه برمي‌دارند يك عكس سلفي بگيرند، مراسم به كندي پيش
خواهد  رفت.»
روزهاي تعطيل در سواحل گاروپ فرانسه، پليس‌ها نسبت به كساني كه دوربين‌شان را بالا بگيرند و از خودشان و ساحل يك عكس يهويي بگيرند حساسند و براي‌شان جريمه‌هاي نقدي در نظر مي‌گيرند و دليل اين قانون هم اين است كه مردم بيشتر به زيبايي‌هاي ساحل گاروپ كه يكي از بهترين سواحل اين كشور است توجه كنند. آنقدر مردم با خودشان و گاوهاي مسابقات گاو بازي در شمال پامپلونا سلفي گرفته‌اند و تلفات داده‌اند كه مسوولان اين شهر گرفتن سلفي در طول مسابقات گاو بازي را در اين شهر ممنوع كرده‌اند. طبق فتاواي علماي عربستان گرفتن سلفي در شهر مكه ممنوع است.
بهتر است تا قبل از اينكه در ايران هم قانوني مبني بر ممنوعيت استفاده از مونوپاد و گرفتن سلفي وضع شود، نهايت استفاده را  از مونوپادهاي‌تان ببريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون