• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

اگر استيضاح به صحن بيايد راي مي‌آورد

تاكنون بيش از 60 تن از نمايندگان طرح استيضاح علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش را امضا كرده‌اند اما هنوز تحويل هيات رييسه مجلس نشده است.
جباركوچكي‌نژاد ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار «اعتماد» گفت: البته اگر بخواهيم امضا جمع كنيم بيش از 100 نفرامضا خواهند كرد اما قرار است با همين تعداد در صورت تصميم قطعي تحويل هيات رييسه شود.
اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پاسخ به اين پرسش كه به چه دلايلي شما قصد استيضاح را داريد به «اعتماد» گفت: ضعف عملكرد وزير در دو سوال گذشته به ويژه در زمينه به كار گماردن نيروهاي سياسي و بازنشسته، عملكرد منفي صندوق ذخيره فرهنگيان، كم‌توجهي در حوزه پرورشي، ضعف در اجراي سند تحول و كم‌توجهي به مطالبات معلمان از مهم‌ترين دلايل ما براي استيضاح ايشان است.
اين نماينده مجلس كه خود از امضا‌كنندگان استيضاح است در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود رييس مجلس با استيضاح موافق نيست و جبهه پايداري هم به اين موضوع ورود نكرده آيا درست است يا نه؟ گفت: رييس مجلس كه يك نماينده است و اگر استيضاح تحويل هيات رييسه شود وظيفه دارد اعلام وصول كند و در دستور كار مجلس قرار دهد اين هم كه مي‌گويند جبهه پايداري موافق استيضاح نيست صحت ندارد، چرا كه برخي اعضاي اين جبهه طرح استيضاح را امضا كرده‌اند به طور كلي به نظر بنده استيضاح سياسي نيست و از طيف‌هاي مختلف امضا وجود دارد.
نماينده مردم رشت در مجلس افزود: اگر استيضاح به صحن برود با توجه به جو موجود به طور قطع راي خواهد آورد.
خبرنگار «اعتماد» از اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس پرسيد آيا تصميم شما براي استيضاح ارتباطي به اعتراضات اخير معلمان دارد؟ ايشان اين‌گونه پاسخ دادند كه بدنه آموزش و پرورش نارضايتي زيادي دارد و عملكرد وزير هم به گونه‌اي است كه به اين نارضايتي‌ها دامن مي‌زند خودشان مانند اپوزيسيون عمل مي‌كنند نه تنها تلاشي براي جلوگيري از اعتراضات ندارند بلكه تشويق هم مي‌كنند.
كوچكي‌نژاد در پايان گفت: البته در حال رايزني‌ها هستيم، در هفته گذشته با وزير و رييس مجلس نشستي داشتيم كه هنوز به جمع‌بندي نرسيديم. استيضاح‌كنندگان دارند مشورت‌ها و گفت‌وگوها را انجام مي‌دهند، براي ما هم آموزش و پرورش مهم است، اگر قانع شويم و انتطارات برآورده و نگراني‌ها مرتفع شود اصراري بر استيضاح نخواهيم داشت در غير اين‌صورت استيضاح تحويل هيات رييسه خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون