• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

جوابيه آموزش و پرورش

مديرمسوول محترم     روزنامه «اعتماد»
با سلام و احترام
عطف به مطالب مندرج در آن رسانه مورخ 26/1/94 با عنوان، رفاه معلم نيازمند توجه و ساماندهي، عين جوابيه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش را به اطلاع مي‌رساند  :
 ‌ وزارت آموزش وپرورش با بهره‌مندي از ظرفيت 180 مركز آموزشي رفاهي (خانه معلم) در طول سال پذيراي ميهمانان فرهنگي و خانواده آنان مي‌باشد. اولويت پذيرش با شخص فرهنگي و بستگان درجه يك آنان (همسر، فرزند، پدر و مادر) بوده كه به صورت رزرو اينترنتي و حضوري انجام مي‌پذيرد. اكثر مراكز داراي فضاهاي جانبي مانند رستوران، تالار، سالن همايش، استخر و ساير امكانات هستند كه اولويت استفاده از آنها نيز با فرهنگيان است و در صورت وجود ظرفيت خالي به دليل خودگردان بودن و رعايت ضوابط استفاده از اين فضاها براي ساير ادارات و ارگان‌ها بلامانع است. با عنايت به ظرفيت محدود مراكز و حجم زياد سفر و كثرت متقاضيان در ايام تعطيلات رسمي، نوروز و تابستان وزارت متبوع ناچار به استفاده از فضاي مدارس (بالغ بر 000/10 مدرسه) در قالب طرح اسكان موقت نموده كه با توجه به نظرسنجي به عمل آمده با اقبال حداكثري فرهنگيان نيز مواجه بوده است. لازم به ذكر است طي سال‌هاي اخير با استفاده از سامانه اسكان ميهمانان فرهنگي در اسفندماه براي ايام نوروز امكان رزرو و اينترنتي مدارس و تعدادي از مراكز آموزشي رفاهي پيش‌بيني و اجرا گرديده است.
 ‌ در خصوص ساماندهي مربوط به امور بيمه تكميلي فرهنگيان نيز اين وزارت از سال‌هاي گذشته موضوع ارايه خدمات مطلوب بيمه درمان را در دستور كار قرار داده كه خوشبختانه بخش عمده‌اي از اين مشكلات مرتفع و بخشي نيز به دليل عدم همراهي مطلوب صنعت بيمه كشور بوده است. براي سال آتي نيز در نظر مي‌باشد با بهره‌مندي از توان شركت‌هاي بيمه‌اي كشور و با حداقل نرخ ممكن بتوان اين خدمات را براي فرهنگيان محترم تهيه كرد.
در راستاي برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد با عنايت ويژه مقام عالي وزارت به ارتقاي معيشت معلمان ارديبهشت ماه سال 93 تفاهمنامه همكاري با وزارت راه وشهرسازي منعقد گرديد كه شناسايي فرهنگيان فاقد مسكن و برنامه‌‌ريزي براي تامين مسكن آنان در رديف 6 تفاهمنامه مورد تاكيد قرار گرفت. لذا با همكاري ادارات كل راه و شهرسازي استان‌ها و آموزش و پرورش حدود 146هزار فرهنگي واجد شرايط و نيازمند سرپناه شناسايي شدند. از طرفي نامه شماره 193356 مورخ 23/9/93 گزارشي از وضعيت مسكن فرهنگيان به رييس‌جمهور محترم تقديم و درخواست شد با توجه به تكاليف مندرج در قانون تامين مسكن فرهنگيان مصوب 13/2/68 مجلس شوراي اسلامي دستور فرمايند نهادهاي متولي واگذاركننده زمين و مسكن (وزارت راه و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي) با درك شرايط خاص فرهنگيان ضمن اختصاص سهميه 40% پيش‌بيني شده در قانون همكاري لازم را با متقاضيان فرهنگي و تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان براي احداث مجتمع‌هاي مسكوني معمول دارند. با پيگيري موضوع و حسن توجه وزير محترم راه و شهرسازي و دستور ايشان مقرر گرديد شرايط فرهنگيان در برنامه‌هاي جامع مسكن لحاظ گردد و بنياد مسكن نيز براي ارايه خدمات به معلمان ساكن در مناطق روستايي و شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت اعلام آمادگي نمود. بنابراين انتظار مي‌رود با حمايت مجلس محترم، دستگاه‌هاي اجرايي، بانك‌ها، صندوق ذخيره فرهنگيان و فعاليت اتحاديه و تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان به تدريج شاهد بهبود نسبي وضعيت مسكن معلمان باشيم.
عليرضا جدايي
رييس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون