• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

موسم انتخابات و نطق‌هاي آتشين در حمايت از فرهنگيان


 اسفند 94 انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد و همچون دوره‌هاي قبل، نمايندگان مجلس و داوطلبان ورود به مجلس شوراي اسلامي، درصدد هستند تا از احساسات پاك و انقلابي فرهنگيان كشور، به نفع خود براي ورود به مجلس استفاده كنند، اين مورد به مسابقه‌اي تبديل شده به گونه‌اي كه هر روز كسي يا كساني براي احقاق حقوق ما سربرآورده و چنان آتشين سخن مي‌رانند كه گويي اين مشكلات از جمعه هفته قبل پيش آمده و تبعيض‌هاي اعمال شده از ابتداي ارديبهشت بوده و ما تا قبل از عيد هيچ مشكلي نداشته‌ايم.
در اين مسابقه تمام داوطلبان حضور دارند، اصولگرا و اصلاح‌طلب هم نمي‌شناسد زيرا همه مي‌دانند كه بدون همراهي فرهنگيان جامعه هرگز راه به مجلس نخواهد برد.
داستان استيضاح وزير توسط نمايندگان يك جناح خاص در مجلس هم در اين راستا قابل ارزيابي است، اما به هر حال ما با استيضاح موافقيم فقط دلايل‌مان متفاوت است.
نطق‌هاي قبل از دستور و ميان‌دستور نمايندگان هم خود داستاني است كه نمك بر زخم ما مي‌پاشد.
خانم‌ها و آقايان نمايندگان مجلس بدانند، ما نه ناقص‌العقليم و نه ناتوان، بلكه به حرمت نظام مقدس جمهوري اسلامي، دم بر نياورده‌ايم و ناملايمتي‌هاي سال‌هاي گذشته را تحمل كرده‌ايم، به حرمت احترام به اصول اخلاقي‌مان.
اما كارد به استخوان‌مان رسيده؛ شما‌ها لطف كنيد با نطق‌هاي انتخاباتي‌تان نمك بر زخم ما نپاشيد، جناب‌تان تازه فهميده‌ايد كه بين دريافتي فرهنگيان و ساير كاركنان دولت تفاوت فاحشي وجود دارد؟
اين انتخابات اسفند است كه نطق‌تان را باز كرده و بلبل‌گونه از معيشت ما فرهنگيان نطق كرده و چه‌چه مي‌زنيد.
وقتي همكار من در آب‌هاي سرد كردستان، براي نجات شاگردش، تن به آب داد و هم آواز رودخانه شده و نفسش براي هميشه خاموش شد، شما كجا بوديد؟ جناب تان كجا تشريف داشتيد؟
وقتي همكار من براي نجات دانش‌آموزانش از چنگال آتش، تن به آتش زد و آخرين درس خود را درون آتش به فرزندان اين مرز و بوم داد و براي هميشه معلول شد، حضرتعالي چه مي‌كرديد؟
اصولا مي‌دانيد كه مقصود از معلمان آب و آتش، كدام معلمان است؟
آيا مي‌دانيد كه چند روز پيش يكي از همكاران فرهنگي خانم براي نجات دانش‌آموزش در خوزستان چه كرده است؟
براي دانش‌آموزان شين‌آبادي چه كرديد؟
براي دانش‌آموزاني كه در كپر و آغل گوسفندان درس مي‌خوانند چه كرديد؟ زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست كه چنين مدارسي داشته باشد؛ در اين مدارس مي‌خواهيد صدور انقلاب را تدريس كنيم؟
وقتي همكار من براي درمان فرزندش، كليه‌اش را فروخت شما كجا بوديد؟
نمي دانم چرا نمي‌توانم دلسوزي‌هاي شما را باور كنم، اما سپاسگزارم از شما كه حداقل براي كسب راي، از ما در مجلس ياد كرديد.
جناب . . .
وقتي نمايندگان ما براي تظلم‌خواهي به مجلس (خانه ملت) آمدند، شما كجا تشريف داشتيد؟
جناب . . .
به جاي ارايه طرح سه‌فوريتي براي «توصيه به مذاكره‌كنندگان هسته‌اي» و اين همه نطق‌هاي بدون نتيجه (البته اهداف اين نطق‌ها انتخابات اسفند است)، آيا نمي‌شد يك طرح سه‌فوريتي ارايه كنيد تا براي هميشه تمام تبعيض‌هاي ناروا در جامعه را از بين ببريد؟ با ارايه اين طرح علاوه بر انتخاب مجددتان در اسفند 94، مهر افتخاري بر پيشاني نظام مقدس بزنيد.
حال كه به وجود تبعيض در بين دريافتي معلمان با ساير كارمندان دولت اذعان داريد، با كدام استدلال اجراي نظام رتبه‌بندي را به مهر ماه حواله داده‌ايد؟ و آيا با اضافه شدن 150 هزار تومان به حقوق ما توسط نظام رتبه‌بندي (اگر اجرا شود) مشكل تبعيض‌ها حل خواهد شد؟
سخني هم با همكاران صبور و انديشمند خودم دارم.
تا انتخابات اسفند امسال، هيچ وعده‌اي را قبول نكنيد و فقط بر اساس حكم كارگزيني و حساب بانكي خودمان قضاوت كنيم.
تمام تلاش‌مان را خواهيم كرد كه هيچ يك از نمايندگان با رويكرد ضدفرهنگي، به مجلس آينده راه نيابند.
منبع سايت سخن معلم /مزبان حبيبي - دبير رياضي مدارس نمونه دولتي و مراكز پيش‌دانشگاهي ناحيه 1، شهرستان شيراز/ دانشجوي دكتراي آناليز رياضي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون