• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

فعال شدن دوباره چيني‌ها در آزادراه تهران- شمال


گروه اقتصادي|گويا چيني‌ها پشت قباله آزاد‌راه تهران- شمال را امضا كرده‌اند و بايد همواره در كنار هر يك از قطعات اين پروژه نام يك چشم بادامي به چشم بخورد. حتي زماني كه رايزني‌ها از حذف بنياد خبر مي‌داد اين چيني‌ها بودند كه به دنبال پايگاهي براي حضور در ايران مي‌گشتند. در جديدترين خبري كه در مورد اين آزاد‌راه به گوش رسيده است ظاهرا در بازديد عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي از اين آزاد‌راه از فعال شدن مجدد چيني‌ها در آزادراه تهران- شمال با ۲۲۰ كارگر خبر داده و گفته است: هفته ‌‌آينده درباره قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تصميم‌گيري مي‌شود.  وي كه يك سال پيش از خارج شدن اين آزاد‌راه از اولويت كاري وزارت راه و شهرسازي خبر داده بود و حتي در همان ماه‌هاي ابتدايي حضورش بحث‌هايي مبني بر خداحافظي بنياد مستضعفان از اين آزاد‌راه را اعلام كرد، در تازه‌ترين بازديدش رويه‌اي متفاوت در پيش گرفت و گفت: «خوشبختانه همان‌طور كه انتظار مي‌رفت پروژه ساخت آزادراه تهران- شمال به خوبي فعال شده و من وظيفه خودم مي‌دانم از مسوولان بنياد به خاطر همت جدي‌ در اتمام اين پروژه تشكر كنم. خوشبختانه تكليف قرارداد قطعه يك پروژه آزادراه تهران- شمال با طرف چيني مشخص و فعاليتش آغاز شده است. چيني‌ها 90 درصد ساخت تونل قطعه يك را بر عهده دارند و من از كارگاه ساخت تونل بازديد كردم؛ حدود 220 نفر در اين كارگاه مشغول به فعاليتند. اين پيمانكار ساخت پل‌هاي نيمه‌تمام قطعه يك را نيز بر عهده دارد.»وي با اشاره به وجود دو تونل بسيار بزرگ در قطعه يك آزادراه تهران- شمال افزوده است: «يكي از اين تونل‌ها، تونل تالون با چهار هزار و 900 متر طول است كه حفاري آن تمام شده و تنها بخش لاينينگ آن باقي مانده؛ ضمن اينكه عمليات اجرايي اين بخش نيز فعال است و اميدوارم ظرف يك سال آينده لاينينگ اين تونل به پايان برسد.»وي البته نيم‌نگاهي هم به طرف ايراني كرده و گفته است: «اجراي ساخت و ساز بزرگ‌ترين تونل حمل‌و‌نقلي و آزادراهي ايران از سوي دو شركت ايراني انجام شده است. ساخت تونل يكپارچه البرز با شش هزار و 400 متر طول كار بزرگي است كه مهندسان ايراني با كيفيت خوبي در حال انجام اين پروژه هستند. تا به حال دو هزار و 300 متر اين تونل حفاري شده و پيمانكاران ايراني توانسته‌اند ركورد حفر روزانه پنج تا شش متر تونل را ثبت كنند كه ركورد خوبي است. ساخت اين آزادراه با سرعت خوبي به پيش مي‌رود. براي قطعه دو هم فكر خوبي شده و تونل شش هزار و 400 متري البرز در اين قطعه از آزادراه تهران- شمال قرار دارد؛ ‌ضمن اينكه طراحي اين قطعه به پايان رسيده و هفته آينده نيز جلسه‌اي با آقاي سعيدي‌كيا رييس بنياد مستضعفان در خصوص اين آزادراه برگزار مي‌شود و درباره قطعه 2 تصميم‌گيري مي‌كنيم.»آخوندي با تاكيد بر اينكه ساخت قطعه 3 آزادراه تهران- شمال نياز به تصميم‌گيري‌هاي سخت‌تري دارد، تاكيد كرده است: «در اين قطعه به بخش بسيار سخت «هزار چم» برخورد مي‌كنيم و در خصوص اين بخش بايد كارهاي زيادتري انجام شود؛ البته همكاران ما در وزارت راه و شهرسازي خوشبختانه توسعه خوبي در جهت بهبود وضعيت جاده چالوس انجام داده‌اند و در حال چهاربانده كردن حدود 20 كيلومتر قبل از قطعه 4 در منطقه مرزن‌آباد هستند كه اقدام مناسبي محسوب مي‌شود و اميدوارم بتوانيم اين پروژه را از اين وضعيت نااميدي مردم نسبت به اتمام آن نجات دهيم تا به يك وضعيت اميدواري رسيده و پروژه را در اختيار مردم قرار دهيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون