• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

گراني دلار و سكه

گروه اقتصادي|در حالي كه آخرين نوسان‌ها در بازارهاي جهاني به نفع دلار تمام شد و بازارهاي جهاني به تعطيلات آخر هفته رفتند دلار، سكه و طلا در بازار داخلي ايران هر سه بر مدار صعود حركت كردند و گران شدند. دلار امريكا ديروز با افزايش قيمت به 3325 تومان رسيد. اين در حالي بود كه يورو و درهم نيز افزايش قيمت را تجربه كردند و به 3683 تومان و 908 تومان رسيدند. اما پوند انگليس و لير تركيه با كاهش قيمت به 5100 تومان و 1280 تومان رسيدند.
هر گرم طلاي 18 عيار نيز ديروز به 95 هزار و 360 تومان رسيد. اين در حالي بود كه اونس جهاني طلا در آخرين معامله خود 1190 تومان را به ثبت رساند و دو دلار گران شد. سكه تمام هم ديروز 931 هزار تومان قيمت خورد. اين در حالي بود كه نيم سكه و ربع سكه 478 هزار تومان و 267 هزار تومان را براي نخستين روز معاملاتي هفته به ثبت رساندند تا از بازار مثبت پيروي كنند. سكه يك گرمي هم ديروز هزار تومان گران شد و به 180 هزار تومان رسيد. نرخ دلار رسمي بانك مركزي اما ديروز برخلاف بازار آزاد رفتار و كاهش قيمت را تجربه كرد. دلار رسمي 2828 تومان قيمت خورد.
بــر اساس آخـرين آمار معامـلات بازار جهاني نفت خام قيمت روندي صعودي را دنبال مي‌كنند. به طوري كه هر بشكه نفت خام امريكا 60 دلار و نفت اوپك
62 دلار را به نام خود ثبت كردند. نفت برنت درياي شمال هم در آخرين معامله 65 دلار معامله شده است. افزايش قيمت نفت و تداوم عقب‌نشيني اونس جهاني طلا همه معادلات را به نفع دلار و به زيان يورو و پوند رقم زده است. به اين ‌ترتيب انتظار مي‌رود روند فعلي در روزهاي آينده نيز ادامه داشته باشد. در حالي كه قيمت طلا براي دومين هفته متوالي روندي نزولي را به نام خود ثبت كرد، برخي كارشناسان اقتصادي و فعالان بازار پيش بيني مي‌كنند كه قيمت طلا در روزهاي آينده با افزايش قيمت همراه شود. اين در حالي است كه در صورت منفي بودن آمارهاي اقتصادي امريكا در روزهاي آينده مي‌توان به افزايش قيمت طلا اميدوار بود. اما برخي از كارشناسان نظري متفاوت دارند و معتقدند رفتار نزولي طلا در روزهاي آينده ادامه خواهد داشت. بر اين اساس كارشناساني كه كاهش قيمت طلا در روزهاي آينده را پيش‌بيني مي‌كنند بر اين باورند كه افزايش ارزش دلار مهم‌ترين مانع براي افزايش قيمت طلا خواهد بود. اين در حالي است كه براساس تحليل‌هاي تكنيكال قيمت جهاني طلا در كوتاه‌مدت بين 1170 تا 1230 دلار در هر اونس نوسان مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون