• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3257 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

حدادعادل در همايش اصولگرايان:

با وحدت نگذاريم مجلس ششم تكرار شود

همايش‌هاي شهرستاني اصولگرايان هم آغاز شده و چهره‌هاي برجسته اين جريان با حضور در اين همايش‌ها تلاش مي‌كنند تا وحدت نيروهاي منتسب به اصولگرايي را تسريع كنند و اگر در اين ميان مشكلاتي نيز وجود دارد راه‌حل عبور از آن را به بدنه حاميان خود منتقل كنند. روز جمعه نيز همايش اصولگرايان استان كرمان با حضور غلامعلي حدادعادل برگزار شد؛ همايشي كه در آن حداد به تبيين مانيفست اصولگرايي پرداخت و خطوط قرمز اين جريان را براي فعالان استان كرمان برشمرد.
در اين همايش رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اصولگرايان راهي جز وحدت ندارند، گفت: گفتمان‌هاي رهبري شاخص عمل و تفكر اصولگرايي است. هدف ما از تشكيل جلسات اين نيست كه تعداد زيادي از حزب يا جمعيت ما وارد مجلس شده و به قدرت و ثروت و شهرت دست يابند. حدادعادل اصولگرايي را يك اصطلاح دانست كه در دو دهه اخير بر زبان‌ها افتاده و معنا و مفهومي پيدا كرده است و افزود: اصولگرا را كسي مي‌دانيم كه منشور زندگي و فعاليت اجتماعي و سياسي خود را رهنمودهاي امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري بداند. سال‌ها قبل وقتي مجلس ششم برقرار بود مقام معظم رهبري يك بار اصولگرايي را تعريف كردند و من هم آنچه از صحبت‌هاي ايشان به ياد دارم را عنوان مي‌كنم كه ممكن است انطباق دقيق با فرمايشات ايشان نداشته باشد و اين از بيان من است. حدادعادل افزود: ايشان فرموده‌اند «از نظر ما اساس اصولگرايي ايمان به خدا، تقوا، اخلاق اسلامي، زندگي مومنانه، انس با قرآن، علاقه به اهل بيت، محبت با مردم، خدمت به مردم و تلاش براي برقراري عدالت در جامعه از هر نوع آن قضايي، اقتصادي، آموزشي و بر پايه ولايتمداري است».
حداد سپس به نمودهاي عملي اصولگرايي پرداخت و تلاش كرد تا مانيفست بيان شده را داراي ريشه‌اي در تاريخ معاصر سياسي كشور نشان دهد. وي ادامه داد: همان طور كه گفته شده سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ما است و امام راحل (ره) مظهر رابطه دين و سياست بوده و ما معتقديم درد بزرگ جهان امروز جدايي دين از سياست است؛ اين جدايي دين از سياست است كه به جدايي سياست از اخلاق منجر شده است. حدادعادل سپس با ورود به حوزه عملياتي اصولگرايي با بيان اينكه هرچه دنيا رنج مي‌برد از جدايي دين و سياست است، گفت: رابطه دين و سياست و ايجاد حكومت ديني ركن اصولگرايي است.
وي در ادامه يادآور شد: گفتمان‌هايي كه رهبري مطرح مي‌كند شاخص‌هاي عمل براي اصولگرايان است. حدادعادل علاوه بر آنكه بر زمينه‌هاي ايجابي لزوم وحدت اصولگرايان تاكيد كرد از منظر ايجابي نيز اصولگرايان را به تجربه انتخابات مجلس ششم توجه داد: در انتخابات اسفند ۹۴ مجلس شرايط خاص خودش را دارد و ما بايد شرايط اين انتخابات را درك كنيم و حساسيت انتخابات ۹۴ را بدانيم و مجلس ششم را به ياد بياوريم. فكر نمي‌كنم هيچ كس از ما مايل باشد آن گرفتاري‌هايي كه مجلس ششم براي نظام داشت دوباره تكرار شود و اگر چنين است؛ بنده مي‌گويم اصولگرايان هيچ راهي جز وحدت ندارند. ان‌شاءالله در كرمان و همه جاي ايران شاهد وحدت اصولگرايان خواهيم بود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بار ديگر تاكيد كرد: اصرار ما بر وحدت اصولگرايان براي دست يافتن به قدرت، شهرت و ثروت نيست و هدف ما نيز اين نيست كه كسي كه تاكنون نماينده نبوده به هر قيمتي نماينده شود يا كسي كه نماينده است به هر قيمتي نماينده بماند و اينها دور از اصولگرايي است.
حدادعادل همچنين اظهار داشت: انقلاب را براي خود نخواستن و خود را براي انقلاب خواستن شرط اول و اصلي اصولگرايي است و بايد آن را رعايت كنيم. وي با اشاره به اينكه بايد براي نيل به وحدت آماده باشيم، افزود: بايد كمي از سليقه‌هاي خودمان صرف نظر كرده و فرمايش مقام معظم رهبري را مد نظر داشته باشيم كه بارها و بارها فرموده‌اند «وحدت اين طور حاصل نمي‌شود كه من سر موضع خود بايستم و تكان نخورم و بقيه هم همين طور و بعد وحدت حاصل شود بلكه وحدت وقتي حاصل مي‌شود كه من يك قدم به سمت مقابل و طرف مقابل هم يك قدم به سمت من بردارد تا دست‌هاي‌مان به يكديگر برسد».
او در پايان سخناني هم در لفافه گفت؛ سخناني كه در لايه‌هاي زيرينش نگراني از تفرقه را در پي داشت: بنده اينجا به سليقه‌هاي مختلف اصولگرايي عرض مي‌كنم اگر قرار شود كه هر كدام حرفي بزنيم و اصرار كنيم كه غير از حرف ما حرف ديگري نباشد، غلط است و با اين رويه وحدت ايجاد نمي‌شود. بايد قبول كنيم كه كليت مجلس اصولگرا مهم است ولو اينكه هيچ كدام از ما كه در مجلس هستيم در مجلس نباشيم. حقيقتا چه اهميتي دارد بنده در مجلس باشم يا نباشم مهم اين است كه مجلس در خدمت اسلام و پشتيبان رهبري و نظام باشد و براي دست يافتن به چنين مجلسي بايد تلاش كنيد و يك امتحان موفق ديگري در ادامه امتحانات گذشته در عرصه انقلاب در انتخابات مجلس آينده به ظهور برسانيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون