• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

عدد نوشت

ميزان اراضي كشاورزي بدون سند

معاون سازمان امور اراضي ضمن بيان اينكه 70 درصد از اراضي كشاورزي كشور فاقد سند هستند، از عكسبرداري و تهيه نقشه براي 10 ميليون هكتار از زمين‌هاي كشاورزي كشور خبر داد. به گزارش ايسنا، فريد صيدي نژاد در گردهمايي دو روزه مديران امور اراضي منطقه دو كشور (منطقه زاگرس) اظهار كرد: عكسبرداري و تهيه نقشه كاداستري زمين‌هاي كشاورزي از برنامه‌هاي سازمان امور اراضي از سال گذشته است كه مراحل عكسبرداري و تهيه نقشه هفت ميليون هكتار از اين اراضي در سال گذشته و سه تا چهار ميليون هكتار نيز در سال جاري انجام مي‌شود. وي گفت: تبديل اين عكس‌ها به نقشه‌هايي با مقياس يك دوهزارم، فرآيند صدور اسناد زمين‌هاي كشاورزي و مديريت سطح اراضي را آسان‌سازي و دقيق مي‌كند.

ميزان پرداخت به كشاورزان گندمكار

تا پايان وقت اداري امروز ميزان پرداخت به كشاورزان گندمكار به 3 هزار و 500 ميليارد تومان خواهد رسيد. مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: از ابتداي خريد تضميني گندم تاكنون 3 ميليون و 200 هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شده است. علي قنبري در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص ارزش گندم خريداري شده از كشاورزان، اظهار كرد: ارزش گندم خريداري شده 3 هزار و 900 ميليارد تومان است. وي افزود: دولت براي خريدگندم از كشاورزان، حدود 9 هزار ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تخصيصي بانك‌ها و بودجه شركت بازرگاني دولتي ايران پيش‌بيني كرده است كه انتظار مي‌رود تخصيص اعتبارات به موقع انجام شود.

نرخ بيكاري جوانان

معاون وزير كار با اشاره به اينكه اقتصاد بايد ۷ درصد رشد كند تا شرايط اشتغال دانش‌آموختگان فراهم شود، گفت: نرخ بيكاري اين گروه در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است. حسن طايي با بيان اينكه همه دستگاه‌ها در ايجاد اشتغال نقش دارند، گفت: در حال حاضر ۲۲ ميليون فرد شاغل در اقتصاد ايران حضور دارند و ۲ و نيم ميليون نفر هم بيكارند كه براساس آمار رسمي مركز آمار، نرخ بيكاري 5/11 درصد است.

ارزش روز پرتفوي سهام عدالت

 ارزش روز ۶۰ شركت حاضر در پرتفوي سهام عدالت ۶۳۴ هزار و ۶۸ ميليارد ريال برآورد مي‌شود.
به گزارش تسنيم تعداد شركت‌هاي حاضر در پرتفوي سهام عدالت 60 شركت هستند كه ارزش قطعي برآوردي آنها 428 هزار و 725 ميليارد ريال و ارزش روز آنها 634 هزار و 68 ميليارد ريال عنوان شده است. همچنين از 60 شركت حاضر در اين پرتفو، 49 شركت به صورت قطعي حضور دارند كه ارزش قطعي برآوردي آنها 300 هزار و 870 ميليارد ريال و ارزش روز آنها 506 هزار و 213 ميليارد ريال تعيين شده است.

مسافران هوايي در ارديبهشت

در ارديبهشت ماه امسال ۴ ميليون و ۹۶ هزار و ۸۲۸ مسافر با ۳۳ هزار و ۴۸۵ پرواز از طريق فرودگاه‌هاي كشور جابه‌جا شد. در بين فرودگاه‌هاي كشور، فرودگاه مهرآباد در ارديبهشت امسال همچنان با 9 هزار و 638 نشست و برخاست در صدر بيشترين پروازهاي و جابه‌جايي مسافر قرار دارد. در ارديبهشت ماه گذشته يك ميليون و 215 هزار و 636 مسافر با 9 هزار و 638 پرواز از اين فرودگاه اعزام و پذيرش شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون