• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

با رفع توقيف «پاداش»، احمد آقالو بر پرده سينما

كمال تبريزي در سال‌هاي اخير پركار شده و هم در سينما و هم در شبكه خانگي حضور مدام پيدا كرده است. سال گذشته سريال «ابله» كمال تبريزي وارد شبكه خانگي شد و هنوز نيز ارايه‌اش ادامه دارد. از سوي ديگر نيز سال گذشته از تبريزي فيلم «طبقه حساس» در سينماها نمايش داده شد و اخيرا نيز فيلم سينمايي «طعم شيرين خيال» روي پرده سينماها بود كه با اقبال چنداني روبه‌رو نشد. نكته در اينجاست كه درست است تبريزي پركار شده اما كيفيت فيلم‌هايش به نسبت كارهاي گذشته‌اش رو به افول است. اين اتفاق نيز شايد به اين بازمي‌گردد كه پشت سر هم چند فيلم از او اجازه اكران عموم در دولت پيشين پيدا نكرد و او نيز به نوعي گويا از آن سينمايي كه هميشه در آن مطرح بود فاصله گرفت. ماه گذشته اما خبري منتشر شد كه فيلم «پاداش» كه در سال 87 فيلمبرداري شده بود و در وزارت ارشاد دولت پيشين و به دستور مستقيم وزير در توقيف به سر مي‌برد بعد از سال‌ها با تغيير نام اجازه نمايش پيدا كرده است. «پاداش» به «از رييس‌جمهور پاداش نگير» تغيير نام داد و طبق وعده رييس سازمان سينمايي حجت‌الله ايوبي در ماه مبارك رمضان مجوز نمايش پيدا كرد. حالا و پس از نزديك به هفت سال فيلم تبريزي به سينماها رسيده و بايد ديد در مقايسه با فيلم‌هايي كه در اين سال‌ها ساخته است، اين فيلم در چه سطحي از كيفيت قرار دارد.
در خلاصه داستان فيلم چنين آمده است: «يكي از مديران ارشد به صورت كاملا اتفاقي به سفر حج مي‌رود و در اين سفر اتفاقاتي برايش مي‌افتد كه ظاهرش خوشايند نيست، اما همه اين اتفاقات ناخوشايند باعث مي‌شود به معنا و مفهومي از سفر دست پيدا كند.» در اين فيلم حسن معجوني، آتيلا پسياني و زنده‌ياد احمد آقالو بازي مي‌كنند كه حضور آقالو در اين فيلم خود مي‌تواند يكي از وجوه منحصر براي تماشاي فيلم باشد.
سال 87 و پس از پايان فيلمبرداري تبريزي گفته بود كه «پاداش كاملا يك فيلم طنز و كمدي است.» او درباره شباهت اين فيلم با «ليلي با من است» ادامه داده بود: «با توجه به اينكه ساختار اين فيلم هم شبيه «ليلي با من است» است و تدوين آن فيلم را نيز خودم انجام دادم، احتمالا « پاداش» را برخلاف فيلم‌هاي اين سال‌هاي اخيرم، خودم تدوين خواهم كرد». او در همان گفت‌وگو درباره سكوت خبري اين فيلم توضيح داده بود كه «قصد داشتيم ابتدا مجوزهاي لازم را از دولت عربستان براي فيلمبرداري اين كار بگيريم و خوشبختانه هم در اين زمينه موفق شديم. به هر حال اگر از ابتدا بر وجه داستاني و سينمايي آن مانور مي‌داديم و با خبرهاي روتين شروع مي‌كرديم، قطعا با يك حساسيت بي‌مورد روبه‌رو مي‌شديم كه كار را با مشكل مواجه مي‌كرد».
حبيب اسماعيلي، مدير شركت پخش فيلم رسانه فيلمسازان مولود كه پخش‌كننده فيلم تبريزي محسوب مي‌شود نيز در گفت‌وگويي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به داستان فيلم كه در نقد مديران دولتي است آيا فكر نمي‌كنيد اكران اين فيلم با مخالفت گروه‌هاي افراطي مواجه شود، گفته بود كه «بهتر است سراغ چنين مباحثي نرويم و به فكر اكران آرام و بي‌حاشيه فيلم‌هاي مجوزدار باشيم».
با توجه به حواشي پيش آمده در اين سال‌ها براي «پاداش» بايد اميدوار بود كه مجوز نمايش فيلم از سوي سازمان سينمايي و شوراي صنفي نمايش معتبر شمرده شود و اكران اين فيلم در ايام ماه مبارك رمضان آغاز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون