• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

دو چهره پرفروش در كنار هم

سال‌هاست كه محسن تنابنده به عنوان مشاور و دستيار و بازيگر در سينما و تلويزيون مشغول است و نگاه او به رسانه و روايت براي مخاطب
شناخته شده است. از آنجا كه او در هر اثري كه باشد تمي از حضورش در كار مشترك است با ديگر كارهايي كه حاضر بوده و مي‌توان تشخيص داد كه تنابنده در آن اثر چه نقشي را داشته است. سال‌هاست كه او پشت سر كارگردان‌هاي مختلفي ايده‌هايش را آزمون و خطا كرده و جاي خود را به خوبي در سينما و تلويزيون ايران باز كرده است. حالا خبر رسيده كه نخستين ساخته محسن تنابنده همزمان با ايام ماه مبارك رمضان اكران مي‌شود؛ فيلمي كه او و رضا عطاران در آن با هم بازي مي‌كنند. تركيبي كه در نخستين برخورد شاخك‌ها را تيز مي‌كند؛ رضا عطاران و محسن تنابنده در يك فيلم؟ قطعا چنين تركيب دلچسبي براي مخاطب جذاب است و پايش را به سينما باز مي‌كند براي تماشاي دو كاراكتر دوست داشتني‌اي كه حالا قرار است كنار يكديگر بازي كنند. اين اتفاق زماني جالب‌تر شد كه تيزر و پوستر فيلم هم از راه رسيد؛ فيلم «گينس» با داستاني عجيب و غريب كه معلوم نيست قرار است چه چيز را به چيز ربط بدهد و داستانش را تعريف كند.
تنابنده نخستين فيلم سينمايي خود را ساخته و اين نخستين قدم او در فيلمسازي محسوب مي‌شود. درست است كه حضور او در فيلم‌ها جذاب بوده و مخاطب را به سينما مي‌كشد اما بايد با نخستين فيلم او جدي طرف شد، چرا؟ چون حضور او در سينماي ايران به عنوان فيلمساز خبر از كارگرداني دارد كه قرار است يك سوي سينماي كمدي و طنز را از آن خودش كند و نخستين فيلم مي‌تواند تجربه  مهمي  براي  او  باشد.
اين شب‌ها كه از تلويزيون سريال «پايتخت4» پخش مي‌شود و از آن سو هم قرار است نخستين ساخته تنابنده به اكران سينماها برسد، اين دو اتفاق براي تنابنده يعني حضور در سينما و تلويزيون به صورت همزمان و اين جزو امتيازاتي براي او محسوب مي‌شود كه به غير از حضور عطاران در نخستين فيلمش مي‌تواند مخاطبان را به سينما بكشد.
 نكته ديگر اما رضا عطاران است؛ بازيگري كه اين ايام جزو پركارترين‌ها محسوب مي‌شود. از ابتداي سال 94 تا امروز سه فيلم از او به پرده سينماها رسيده‌اند: «استراحت مطلق»، «نهنگ عنبر» و حالا هم «گينس». نكته جالب هم اينجاست كه از عطاران حالا دو فيلم روي پرده سينماست؛ «نهنگ عنبر» كه توانسته ركورد فروش فيلم‌هاي اين ايام را از آن خود كند و ديگري «گينس» كه انتظار مي‌رود كه از ركورد «نهنگ عنبر» نيز فروشش بگذرد؛ اين يعني عطاران حالا جزو سوپراستارهاي سينماي ايران محسوب مي‌شود كه حضورش در هر فيلمي مي‌تواند فروش آن فيلم را تضمين كند؛ اتفاقي كه مدت‌ها بود از سينماي ايران رفته بود و حالا رضا عطاران، بازيگر و فيلمساز توانسته اين لقب را از آن خود كند.
در خلاصه داستان «گينس» چنين آمده است: «فردين: گينس سيخي چنده؟! پول كجاست اينو بگو؟ غنچه: خاك بر سرت كه نافتو از پول بريدن. بدبخت همش اعتباره... ميدوني كيا اسمشون تو گينسه... علي دايي... رضازاده... جنيفر لوپز» و اين تنها اطلاعاتي است كه از اين فيلم مي‌شود پيدا كرد. فيلم در سكوت خبري ساخته شده و هيچ اطلاعاتي از آن موجود نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون