• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3282 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

واكنش رييس ديوان عدالت اداري به ساخت‌وساز ميدان‌سپاه

برادر عزيز، مي‌خواهي بسازي اول پروانه بگير!

 

 

اعتماد/ شهريور سال گذشته بود كه با آغاز حركت و كار جرثقيل‌ها در محدوده 70 متري كاخ تاريخي «عشرت‌آباد» و واكنش و هشدار احمد مسجدجامعي، موضوع ساخت‌وساز در ميدان سپاه كه گفته مي‌شد مجوزي ندارد و درحريم يك اثر تاريخي در حال ساخت است، به يكي از موضوعات داغ رسانه‌اي بدل شد. منتقدان براين باور بودند كه ساخت و ساز در حريم اين كاخ باعث آسيب ديدن جدي اين عمارت تاريخي خواهد شد. اين اعتراض‌ها و انتقادها ادامه داشت تا اينكه پس از گذشت چيزي حدود شش ماه براي نخستين‌بار 17 فروردين امسال شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در نخستين جلسه موضوع ساخت‌وساز در اراضي شمال ميدان سپاه تهران را مطرح كرد و با تاكيد بر اينكه عمارت تاريخي «عشرت‌آباد» بايد براي استفاده عموم مهيا شود، مصوب كرد: عمليات ساختماني در محدوده عمارت متوقف و نقشه‌ها مجددا با توجه به ضوابط پهنه و ضوابط ميراث فرهنگي بازنگري و اصلاح شود. اما در ‌آن زمان مسوولان پروژه ساخت‌وساز در حريم «عشرت‌آباد» مهجور مانده به اين حكم توجهي نكردند و به كار خود ادامه دادند .دومين حكم قطعي در صبح روز سه‌شنبه (26 خرداد) توسط بازپرس شعبه 3 دادسراي نظامي تهران صادر شد؛ حكم قضايي‌اي مبني بر توقف فوري همه‌ اقدامات اجرايي ميدان سپاه و در حريم منظري عمارت كلاه‌فرنگي. اما با اين وجود مالكان اين بناي غول‌آسا بدون توجه به اين حكم، به كار خود ادامه دادند تا اينكه ديروز رييس ديوان عدالت اداري نيز در سخنان خود نسبت به اين تخلف آشكار شهرسازي واكنش نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري، رييس ديوان عدالت اداري در سخنان خود به موضوع ساخت‌و‌ساز در محدوده ميدان سپاه اشاره كرد و گفت: در مسير تردد خود در ميدان سپاه و پادگان وليعصر(عج) شاهد بودم كه اسكلت معظمي بالا مي‌رود و هر روز نيز به اين اسكلت اضافه مي‌شود، قبل از اينكه اطلاعاتي راجع به اين اسكلت به‌دست بياورم، حس ششم من مي‌گفت كه اشكالي در آن وجود دارد تا اينكه اخيرا فهميدم آقايان بدون پروانه شروع به ساخت‌و‌ساز كرده‌اند كه اين خيلي موجب تاسف است.

رييس ديوان عدالت اداري خطاب به صاحبان اين سازه تاكيد كرد: برادر عزيز، مي‌خواهي بسازي اول پروانه بگير! اگر اين در نقطه‌اي است كه نبايد تغيير كاربري داده شود، هر كسي مي‌خواهد باشد؛ نبايد حقوق شهروندان را زير پا بگذارد. چطور به خودت اجازه مي‌دهي در كلانشهري مثل تهران بدون پروانه چنين ساختماني بسازي؟

وي به بيانات اخير مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت حفظ فضاي سبز اشاره كرد و گفت: البته من طي اين دو روز موضوع را به بعضي از مقامات منتقل كرده‌ام. وي در پايان تاكيد كرد: معتقدم حتما بايد اين مسائل را دنبال كنيد و پايش هم بايستيد. بنده هم به عنوان يك خدمتگزار در دستگاه قضايي كمك مي‌كنم تا جلوي اين تخلفات را بگيريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها