• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

خبر كوتاه

درگيري تروريست‌هاي نصرت با ارتش

منابع سوري گزارش مي‌دهند كه از روز جمعه 13 گروه‌ شبه‌نظامي مخالف سوري در حلب تحت فرماندهي جبهه تروريستي نصرت، عملياتي را براي به دست گرفتن مناطق تحت كنترل ارتش در حلب آغاز كرده‌اند و تلاش دارند طبق طرحي كه دستگاه‌هاي امنيتي و نظامي تركيه آن را برنامه‌ريزي كرده‌اند با بيرون راندن نيروهاي دولتي از شهر حضور نظامي خود را در شمال سوريه تقويت كنند و مانع پيشروي داعش به سمت غرب شوند. بنا به گفته مخالفان سوري آنها توانسته‌اند مركز تحقيقات علمي وابسته به ارتش سوريه در غرب حلب را به كنترل خود درآورند و درگيري‌هاي شديد در منطقه جمعيت الزهرا همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش منابع سوري، جنگنده‌هاي ارتش سوريه در دو روز گذشته مواضع مخالفان را به‌شدت بمباران و تلفاتي را به مخالفان وارد كرده‌اند. ارتش و نيروهاي نظامي همپيمان دمشق در حلب كه در دو سال گذشته هدف حملات شديدي قرار گرفته‌اند، نيز تاكنون توانسته‌اند به خوبي در برابر مهاجمان پرتعداد مقاومت كنند و مانع سقوط شهر شوند.

 

ادامه اعتراض‌ها در ارمنستان

به گزارش رويترز، با وجود عقب‌نشيني دولت ارمنستان از افزايش بهاي برق، اعتراض‌ها در اين كشور ادامه دارد و روسيه معتقد است اين اقدام در راستاي انقلاب‌هاي رنگي غرب است. سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در نشست جوانان بريكس كه با حضور نمايندگاني از برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي در مسكو برگزار شد مدعي شد: اگرچه تحولات كنوني در ارمنستان كاملا ريشه اقتصادي دارد اما بسياري تلاش مي‌كنند تا احساسات ضد دولتي را تحريك كنند. به نظر مي‌رسد اين روند براي برخي سودآور است و اين تحولات را به مسير سياسي هدايت مي‌كنند. اين اولين بار است كه يك مقام ارشد روسيه مي‌گويد كه غرب ممكن است نقشي در اعتراضات ارمنستان داشته باشد كه ميزان يك پايگاه نظامي روسيه است. به گفته لاوروف تلاش آنها با هدف خارج كردن ارمنستان از مدار روسيه است.

 

بازگشايي مسجد كاخ مجلل اردوغان

رجب طيب اردوغان رييس‌جمهوري تركيه مسجدي را در كاخ رياست‌جمهوري مناقشه‌آميزش افتتاح و استفاده از آن را براي عموم آزاد اعلام كرد. اردوغان در مراسم اختتاميه اين مسجد كه مصادف با ماه مبارك رمضان است، گفت آن را به مردم وقف كرده است. گفته مي‌شود اين كار اردوغان اقدامي براي كاهش انتقادات از هزينه‌هاي گزافي است كه درخصوص اين مجتمع صرف شده است. اردوغان گفت: معماري اين مسجد با چهار مناره 60 متري از ميراث سلجوقي و عثماني تركيه الهام گرفته است.

 

حمله موشكي به سرزمين‌هاي اشغالي

نيروهاي وابسته به داعش در مصر اعلام كردند كه آنها مسوول شليك سه راكت به خاك اسراييل بوده‌اند. اين گروه كه خود را ولايت سينا مي‌نامد و مدعي است با داعش هم‌پيمان است گفته شليك اين راكت‌ها در اعتراض به حمايت تل‌آويو از ارتش مصر است. تل‌آويو اعلام كرده دو راكت در مناطق جنوبي اسراييل به زمين برخورد كرده اما هيچ تلفاتي بر جاي نگذاشته است. اين حمله موشكي را مي‌توان نخستين حمله داعش به سرزمين‌هاي اشغالي دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون