• ۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5555 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ مرداد

اخبار

انفجار دوباره پايگاه امريكا  در شمال سوريه

اعتماد| روزنامه سوري الوطن گزارش داد كه يك روز پس از آنكه پايگاهاي غيرقانوني امريكا در ميدان نفتي العمر و ميدان گازي كونيكو در حومه شمالي دير الزور هدف حملات موشكي قرار گرفتند، انفجاري در داخل پايگاه ارتش امريكا در منطقه الشدادي در حومه الحسكه رخ داد.
به گزارش اين روزنامه، اين انفجار جديد در حالي است كه پايگاه ميدان گازي كونيكو بامداد روز شنبه پس از هدف قرار گرفتن با دو موشك، شاهد وضعيت آماده‌باش بود، در حالي كه پايگاه ميدان نفتي العمر نيز مورد هدف چهار راكت قرار گرفت. اين روزنامه افزود: پايگاه امريكايي در ميدان گازي كونيكو كه مركز آموزش و فرود بالگردهاست، در سال ۲۰۲۳ مورد هدف بيش از سه موشك قرار گرفت. به نوشته اين روزنامه، اين هدف‌گيري همزمان با افزايش صحبت‌ها در مورد تحركات نظامي قابل توجه ايالات متحده در منطقه شرق سوريه صورت مي‌گيرد كه با اعزام نيروهاي كمكي نظامي و انجام مانورها و همچنين پروازهاي خطرناك هواپيماهاي «ائتلاف بين‌المللي» در حريم هوايي سوريه همزمان شده است. هيچ اطلاعيه‌اي از سوي ائتلاف بين‌المللي به رهبري واشنگتن در مورد انفجار يا حمله موشكي به پايگاه‌هاي خود در سوريه منتشر نشده است.

رشوه اوكرايني‌ها براي فرار  از سربازي

ايسنا| روزنامه انگليسي فايننشال‌تايمز گزارش داد كه هزاران مرد اوكرايني مبالغ هنگفتي را به عنوان رشوه پرداخت كرده‌اند تا در جريان جنگ ميان كي‌يف و مسكو به خدمت سربازي نروند. به گزارش خبرگزاري راشا تودي، اين خبر در حالي منتشر مي‌شود كه رييس‌جمهوري اوكراين پاكسازي گسترده نظامي را آغاز كرده و همه مقامات منطقه‌اي را كه مسوول جذب سرباز بودند، بركنار كرده و به رسوايي‌هاي فساد متعددي اشاره كرده كه كشورش را به لرزه درآورده است. براساس طرح كي‌يف، قرار است اين مقامات بركنار شده با كهنه‌سربازان جنگي جايگزين شوند. براساس گزارش روزنامه فايننشال‌تايمز، در طول جنگ اوكراين - روسيه، هزاران اوكرايني توانسته‌اند از طريق طرح‌هاي مختلف از خدمت سربازي فرار كنند. كي‌يف براي اولين‌بار در فوريه ۲۰۲۲ حكومت نظامي را وضع كرده و مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از اين كشور منع كرد، اما اين اقدام تنها به اقدامات مفسدانه بيشتر دامن زد. روزنامه فايننشال‌تايمز با استناد به يافته‌هاي مقامات اوكرايني از تحقيقاتي در مورد فساد گزارش داد كه يكي از محبوب‌ترين روش‌ها براي فرار از سربازي، خريد اوراق معافيت پزشكي به مبلغ حدود ۶۰۰۰ دلار است. اين نشريه انگليسي با استناد به تازه‌ترين آمار رسمي خاطرنشان كرد، هزاران مرد اوكرايني همچنين تلاش كرده‌اند به‌طور غيرقانوني كشورشان را ترك كنند و حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن در نزديكي گذرگاه‌هاي مرزي و ۶۱۰۰ تن ديگر در ايست‌هاي بازرسي با مدارك جعلي دستگير شده‌اند. ماه گذشته يوگني بوريسوف، رييس مركز جذب نيرو در منطقه اودسا به اتهام ارتشا و فراري دادن مردان اوكرايني از سربازي بازداشت شد. او به دريافت بيش از پنج ميليون دلار رشوه متهم است و ظاهرا گزينه‌هايي از ۲۰۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار براي فرار از خدمت سربازي ارايه داده بود. طبق گزارش فايننشال‌تايمز، اين مقام سابق با استفاده از اين پول‌هاي غيرقانوني، زندگي لوكسي براي خانواده‌اش فراهم كرده و به عنوان نمونه، آنها در دسامبر گذشته ويلايي به ارزش ۴.۲ ميليون يورو در اسپانيا خريداري كردند و در كنارش دارايي‌هاي لوكس ديگري هم خريدند. 

انتصاب نخستين سفير عربستان  در فلسطين

ايلنا- نخستين سفير عربستان سعودي استوارنامه خود را تقديم مشاور امور ديپلماتيك رييس تشكيلات خودگردان فلسطين كرد. نايف السديري به عنوان اولين سفير عربستان سعودي استوارنامه خود را تقديم «مجدي الخالدي» مشاور امور ديپلماتيك «محمود عباس» رييس تشكيلات خودگردان فلسطين كرد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين، السديري سفير فوق‌العاده عربستان و سركنسول اين كشور در قدس اشغالي خواهد بود. الخالدي استوارنامه السديري را در مقر سفارت تشكيلات خودگردان در اردن تحويل گرفت و قرار است وي به زودي استوارنامه اصلي خود را در رام‌الله تقديم محمود عباس كند. الخالدي ضمن استقبال از سفير عربستان تاكيد كرد كه اين اقدام مهم در تقويت روابط دوجانبه و برادرانه با عربستان سهيم خواهد بود.

آيا نواز شريف  دوباره نخست‌وزير مي‌شود؟

ايرنا|پس از انحلال مجلس پاكستان در آستانه انتخابات پارلماني، حزب مسلم ليگ- نواز پاكستان به عنوان حزب حاكم در تلاش است تا محمد نواز شريف نخست‌وزير سه دوره پيشين اين كشور را براي چهارمين بار بر كرسي نخست‌وزيري بنشاند.
چند روز پس از تاييد بازگشت نوازشريف در ماه آينده از خارج از پاكستان به اسلام‌آباد، حزب مسلم ليگ پاكستان- نواز روز شنبه به‌طور رسمي نواز شريف، رهبر حزب را به عنوان نامزد خود براي پست نخست‌وزيري در انتخابات پيش رو معرفي كرد.
اين تصميم كه روز شنبه در يك نشست مطبوعاتي در كاخ نخست‌وزيري اتخاذ شد، پس از آن صورت گرفت كه اين حزب بازگشت نخست‌وزير اسبق به پاكستان را در ماه آينده تاييد كرد. حزب مسلم ليگ پاكستان- نواز ابراز خوش‌بيني كرد كه تصميم اخير ديوان عالي براي لغو بازنگري در قانون انتخابات، مانع بازگشت نواز نخواهد شد. 
اگر حزب مسلم ليگ پاكستان- نواز در انتخابات آتي پيروز شود، نواز شريف رهبري اين حزب را بر عهده خواهد گرفت و براي چهارمين بار نخست‌وزير خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون