• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

واكنش‌هاي متفاوت به شكايت رييس دولت سابق از معاون اول:

ابتكار: جهانگيري براي بيان رازهاي مگو متهم است

گروه سياسي|يك روز پس از شكايت محمود احمدي‌نژاد از اسحاق جهانگيري بازار تحليل چرايي اين شكايت داغ است. تحليل‌ها متفاوت است. برخي به حمايت از جهانگيري پرداخته‌اند و برخي ديگر دست او را خالي دانسته‌اند. هرچه هست شكايت احمدي‌نژاد كه تلاشي براي پوشاندن حواشي اخير اطرافيان رييس دولت سابق بود زياد با استقبال مواجه نشد. در اين ميان تنها يكي از اطرافيان احمدي‌نژاد به حمايت از او پرداخت. نخستين واكنش از سوي معصومه ابتكار، رييس سازمان محيط زيست گرفته شد؛ واكنشي كه او در حمايت از اسحاق جهانگيري با انتشار متني در صفحه شخصي خود آن را بروز داد. معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور، در صفحه فيسبوك خود به اين شكايت واكنش نشان داده وگفته است كه جهانگيري به واسطه پيگيري مجدانه‌اش در مقام رييس شوراي عالي مقابله با مفاسد اقتصادي و مبارزه با اتلاف بيت‌المال از جمله زمين‌خواري و از بين بردن محيط زيست، هدف تخريب و اتهام قرار گرفته است. وي نوشته است: «رحمت خداوند بر دو برادر شهيدش؛ آقاي اسحاق جهانگيري معاون اول دكتر روحاني گويي امروز كوله‌باري سنگين از وفاي به عهد آنان بر دوش دارد. او به خاطر بيان پاره‌اي از رازهاي مگو و نه به اتهام دروغگويي، متهم است و شاكي دارد. او به واسطه پيگيري مجدانه‌اش در مقام رييس شوراي عالي مقابله با مفاسد اقتصادي و مبارزه با اتلاف بيت‌المال از جمله زمين‌خواري و از بين بردن محيط زيست، هدف تخريب و اتهام قرار گرفته است. بي‌ترديد در مسير استقرار نظام كارآمد، احقاق حقوق مردم و شكستن پيكره فساد، رنج‌هاي فراوان وجود دارد و البته با توكل به خداوند و صبر بر اين فشارها و دشواري‌ها آفتاب حقيقت سر مي‌زند... واستعينوا بالصبر و الصلاه... و اين نيز بگذرد.

 

تاثير گذاشتن بر پرونده بقايي و ديگر متخلفان دولت سابق

صادق زيباكلام، استاد علوم سياسي دانشگاه تهران، علت شكايت احمدي‌نژاد از اسحاق جهانگيري را مخدوش كردن موفقيت‌هاي اخير دولت دانست و افزود: احمدي‌نژاد با ارايه اين شكايت مي‌خواهد، توجه و موفقيتي كه به نفع دولت در زمينه انعقاد توافق وين به وجود آمده را مقداري كدر كند. وي بيان كرد: دليل ديگر آن است كه ايشان مي‌خواهد با شكايت از اسحاق جهانگيري فضاي حقوقي و حقيقي را به هم بريزد و مخدوش كند و مسائلي را كه در رابطه با آقاي بقايي و پرونده‌هاي متعددي كه در رابطه با دولت ايشان در آن هشت سال به وجود آمده خدشه‌دار كند. اين تحليلگر سياسي در ادامه گفت: وي با ايجاد شلوغي مي‌خواهد، بخشي از مردم متوجه نشوند كه حقيقت چه بوده و در آن هشت سال چه بر سر مملكت آمده است. با سر و صدا راه انداختن و شكايت كردن و مصاحبه مي‌خواهد مانع توجه به مساله اصلي فساد شود. فساد دولت نهم و دهم تاريخي بود، شما در هيچ دوره‌اي چنين چيزي مشاهده نمي‌كنيد. ايشان مي‌خواهد، جو كشور را شلوغ كند تا مسائل اصلي مرتبط با پرونده‌هاي عديده فساد دوره رياست‌جمهوري‌اش مورد توجه قرار نگيرد.

 

دست جهانگيري خالي است

اما اطرافيان احمدي‌نژاد هم ساكت ننشستند و به حمايت از شكايت رييس سابق‌شان پرداختند. عبدالرضا داوري، چهره نزديك به محمود احمدي‌نژاد درباره شكايت احمدي‌نژاد از اسحاق جهانگيري، افزود: جوابيه‌ آقاي جهانگيري به شكايت آقاي احمدي‌نژاد، نشان داد كه مشت ايشان كاملا خالي است. داوري گفت: ساعتي بعد از انتشار خبر اعلام جرم احمدي‌نژاد عليه معاون اول دولت يازدهم، دفتر اسحاق جهانگيري در اقدامي عصبي اعلام كرده است: «از طرح شكايت آقاي احمدي‌نژاد در دستگاه قضايي استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوءمديريت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد را به مرجع قضايي تسليم خواهيم كرد.» وي ادامه داد: درباره اين واكنش عصبي و عجولانه دفتر اسحاق جهانگيري كه فقط مشت خالي وي را باز كرد، بايد گفت: اگر بنا به ادعاي دفتر اسحاق جهانگيري، مستنداتي درباره «تخلفات و سوءمديريت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد » موجود است، چرا تا قبل از اعلام جرم دكتر احمدي‌نژاد عليه اسحاق جهانگيري، مستندات ادعايي‌شان را به مرجع قضايي تسليم نكرده‌اند؟! فرض كنيم دكتر احمدي‌نژاد هيچ‌وقت عليه اسحاق جهانگيري اقامه دعوا نمي‌كرد، آنگاه قرار بود تا ابد «مستندات ادعايي تخلفات و سوءمديريت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد» در كشوي ميز اسحاق جهانگيري خاك بخورند؟! وي تاكيد كرد: واقعيت آن است كه دست اسحاق جهانگيري از مستندات خالي است و او 2 سال تمام در ميدان تهي از پهلوان، «لاف غريبي» مي‌زد! » در ادامه نگاهي خواهيم داشت به انتقاداتي كه اسحاق جهانگيري در دو سال اخير نسبت به دولت سابق داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون