• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

وكيل بابك زنجاني در گفت‌وگو با «اعتماد»:

هنوز در مرحله مطالعه پرونده هستيم

گروه سياسي| مطالعه 200 جلد پرونده ميلياردر نفتي هنوز به پايان نرسيده است. بابك زنجاني كه 20 ماهي مي‌شود به جرم «اخلال در نظام اقتصادي كشور» در زندان به سر مي‌برد و از دو ماه پيش قرار مجرميت وي از دادسرا به دادگاه انقلاب رسيده است، هنوز در انتظار برگزاري نخستين جلسه دادگاه است. دادگاهي كه به رياست قاضي صلواتي برگزار خواهد شد هنوز به تاريخ معلومي براي برگزاري نخستين جلسه نرسيده است. تاريخي كه شايد به دليل حجم پرونده‌اي باشد كه به يكي از نگراني‌هاي دستگاه قضا تنها براي مطالعه آن تبديل شده است. نگراني‌هايي كه سخنگوي قوه قضاييه نيز از آن در جمع خبرنگاران ياد كرد و توصيه‌هايي نيز به وكلاي اين پرونده داشت. اژه‌اي كه از حجم پرونده زنجاني اطلاع داشت به آنها توصيه كرده بود كه براي تحقيقات و بازجويي‌هايي كه در اين پرونده انجام مي‌شود وقت بگذارند.

حال با گذشت دو ماه از ارسال اين پرونده به دادگاه، وكيل بابك زنجاني از مطالعه اين پرونده به «اعتماد» مي‌گويد. رسول كوهپايه‌زاده كه تمايلي براي بيان جزييات اين پرونده ندارد، با بيان اينكه پرونده هنوز در مرحله مطالعه است، گفت: اجازه دهيد بحث‌هاي بعدي را در زمان ديگري داشته باشيم. وي با اشاره به اينكه صرفا در حال مطالعه پرونده هستم و براي روشن شدن ابعاد و جزييات بيشتر پرونده در تلاش هستم تاكيد كرد: هنوز مطلب خاصي براي بيان وجود ندارد. رسول كوهپايه‌زاده اما در خصوص نگراني‌ها و توصيه‌هاي سخنگوي قوه قضاييه براي زمانبندي وكيل پرونده زنجاني براي توجه صرف به اين پرونده گفت: تاكيد محسني اژه‌اي مبني بر معطوف شدن وكلا تنها به پرونده زنجاني كاملا توصيه مناسب و بجايي بود. وي در پايان تاكيد كرد كه تمام زندگي حرفه‌اي من و همه زمان خود را به مطالعه اين پرونده اختصاص داده‌ام.

كوهپايه‌زاده كه در هفته‌هاي گذشته نيز مصاحبه‌اي با يكي از خبرگزاري‌ها داشت از اتهامات بابك زنجاني گفته بود و با بيان اينكه مهم‌ترين عنوان اتهامي بابك زنجاني اخلال در نظام اقتصادي كشور است درباره‌ تعداد عناوين اتهامي موكلش تاكيد كرده بود كه هنوز موفق نشدم كيفرخواست را مطالعه كنم ولي مهم‌ترين عنوان اتهامي همين است. به گزارش ايسنا، كوهپايه‌زاده در آن مصاحبه درباره‌ زمان احتمالي تعيين وقت رسيدگي به پرونده بابك زنجاني نيز گفته بود: اين پرونده نزديك به 200 جلد است. خواندن هر كدام از آنها زمانبر است و من فكر نمي‌كنم براي حداقل زودتر از دو ماه ديگر تعيين وقت شد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما تنها وكيل اين پرونده هستيد، گفت: فعلا من اعلام وكالت كرده‌ام، اما اينكه بعدا وكلاي ديگري اضافه شوند يا خير به انتخاب موكل است. وكيل مدافع بابك زنجاني با بيان اينكه كيفرخواست موكلش يكي، دو ماه پيش صادر شده در پاسخ به اين سوال كه آيا وجود اين فاصله زماني براي تعيين شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده طبيعي است؟ گفت: با توجه به حجم سنگين پرونده و حساسيت موضوع، اين امر طبيعي است. حال بايد منتظر ماند و ديد كه نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات ميلياردر نفتي، در شعبه 15 دادگاه انقلاب، در چه زماني انجام خواهد گرفت؟ و آيا زنجاني اين‌بار و در محضر رييس دادگاه انقلاب از اموالي ياد مي‌كند كه تاكنون نامشخص مانده است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون