• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

سرخط خبرها

تسنيم| علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه متن جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي ايران با 1+5 بايد در مجلس بررسي شود، تصريح كرد: نمايندگان مجلس پس از بررسي متن برجام مي‌توانند آن را تاييد يا رد كنند. وي بر همين اساس اظهار داشت: مجلس مصالح كشور را در نظر مي‌گيرد و مي‌تواند آن را رد يا تاييد كند. شوراي عالي امنيت ملي هم نمي‌تواند جاي مجلس تصميم بگيرد و مي‌تواند به مجلس نظر مشورتي بدهد.

فارس| حجت‌الاسلام وحيد احمدي، نماينده مردم كنگاور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تهديدات مقامات امريكايي مبني بر حمله نظامي به ايران گفت: قطعا ضرورت دارد تا مسوولان وزارت خارجه به بيهوده‌گويي‌هاي مقامات امريكايي و مقامات ساير كشورها پاسخ لازم را داده و نسبت به اظهارات آنها كه با منافع ملي و امنيت ملي ما برخورد مي‌كند موضع‌گيري لازم را داشته باشند. وي افزود: موضع‌گيري‌هاي تكراري مقامات غربي و امريكايي تهديداتي واهي و پوچ است و يك درصد جنبه عملياتي نمي‌توان براي آن متصور بود.

ايلنا| آيين‌نامه مربوط به يكي از مواد قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات نيز به تصويب هيات وزيران رسيد. دولت براي تسري احكام ناظر بر نحوه انحلال، تسويه و لغو مجوز بانك‌ها در مورد موسسات اعتباري غيربانكي مجاز، با تصويب لايحه اصلاح قانون تسري قوانين مورد نياز به اين موسسات موافقت كرد. هيات‌دولت همچنين پيشنهاد تقسيط اصل بدهي و بخشودگي جرايم ديركرد وام دريافتي اتحاديه مركزي تعاوني‌هاي روستايي و كشاورزي و تلقي سود تسهيلات ياد‌شده به عنوان بدهي دولت به بانك كشاورزي را به تصويب رساند.

ايسنا| فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران ارتش كشورمان را از ساير ارتش‌هاي جهان متمايز دانست و گفت: وجه تمايز ارتش ما با ساير ارتش‌هاي جهان انقلابي بودن، ولايتمداري و دينداري است. امير سرلشكر عطاءالله صالحي با حضور در تيپ مستقل 388 پياده مكانيزه شهيد سرلشكر حيدر شهركي ايرانشهر از آمادگي رزمي اين تيپ بازديد كرد و در جمع فرماندهان و كاركنان اين يگان، ارتش جمهوري اسلامي ايران را ارتشي انقلابي، ديندار و ولايتمدار خواند.

ايسنا| رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با محكوم كردن اظهارات تهديد‌آميز جان كري عليه ايران گفت كه به نفع امريكا نيست از ادبيات تهديدآميز عليه جمهوري اسلامي استفاده كند. علاءالدين بروجردي با اشاره به اظهارات اخير وزير امور خارجه امريكا در كنگره گفت: از آنجا كه اكثريت كنگره امريكا در اختيار حزب رقيب دولت اوباما يعني جمهوريخواهان است، رجزخواني‌هاي وزير امور خارجه امريكا توجيهي براي اقدامات صورت گرفته توسط اين كشور در توافق با ايران است،‌ حال اينكه واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي در اين مصاف كه بيش از 10 سال طول كشيده، توانسته امريكا را كه دشمن اصلي ايران است‌، به همراه ديگر كشورهاي داراي توانمندي‌هاي هسته‌اي پاي ميز مذاكره بكشاند.

ايرنا| مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم در نامه‌اي به رييس‌جمهوري موفقيت در مذاكرات هسته‌اي را تبريك گفت و از دولت تدبير و اميد خواست به پاس اين موفقيت و با بهره‌گيري از فرصت، براي تحقق ديگر وعده‌هاي خود بكوشد. در اين نامه آمده است: «انتظار عمومي اين است كه دولت افزون بر تلاش براي حل و كاهش مشكلات اقتصادي و برخورد با فساد سياسي، براي برگزاري انتخاباتي عادلانه و سالم در پايان سال تلاش كند؛ انتخاباتي كه نتيجه آن راهيابي نمايندگان واقعي مردم، به نهاد قانونگذاري و خبرگان باشد. دستيابي اين هدف در گرو برقراري مذاكره‌اي ملي با ميانجيگري دولت، در راستاي كاهش بدبيني، تنش‌زدايي و نيز اعتماد‌سازي بين نيروهاي سياسي خواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون