• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

يونسي:

نبايد اجازه داد كمبودها رنگ و بوي مذهبي و قومي بگيرند

گروه سياسي| دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌ها با تاكيد بر لزوم از بين بردن احساس تبعيض‌ها گفت: نبايد اجازه داد كه كمبودها رنگ‌و‌بوي مذهبي و قومي بگيرند و بايد خوبي‌ها هم در كنار كمي‌ها و كاستي‌ها ديده شود. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات حجت‌الاسلام علي يونسي، به شرح زير است:

نبايد به مشكلات رنگ و بوي مذهبي و قومي داد چرا كه در تهران و حاشيه آن و در همسايگي كردستان هم استان‌هايي وجود دارند كه محروم هستند.

احساس تبعيض‌ها بايد از بين ببرد. هر چند كساني هستند كه مي‌خواهند اين احساس تشديد شود، اما نبايد اجازه داد كه كمبودها رنگ و بوي مذهبي و قومي بگيرند و خوبي‌ها در كنار كمي‌ها و كاستي‌ها ديده شود چرا كه در همه جا چنين است.

اين مانع در سراسر كشور وجود دارد و من بيشتر از هركسي آن را احساس مي‌كنم و تحت فشار هستم و انواع تهمت‌ها و اهانت‌ها را روا مي‌دارند.

در همه جا هم طبق سازمان‌هاي بين‌المللي و از تريبون‌هاي مختلف به عرصه آمده و با تحليل مشكلات آن را بسيار بزرگ‌تر جلوه داده و با آميختن آن به رنگ و بوي قومي و مذهبي تلاش مي‌كنند به دولت نسبت دهند.

قانون اساسي ما بر اساس آموزه‌هاي اسلام و قرآن است كه در آن هيچ تبعيضي وجود ندارد و فرهنگ ما نيز از آن نشات مي‌گيرد.

مردم به دنبال خدمتگزار هستند و دنبال تعصبات كور مذهبي نيستند. ما نبايد اجازه بدهيم از بيرون بيايند و بين ما اختلاف ايجاد كنند و بر اين عقيده هستيم كه هر‌كس بخواهد تفرقه بيندازد دشمن ملت است.

اجازه ندهيد هيچ كس به هر عنوان قومي و مذهبي در بين شما تفرقه بيندازد هرچند كه به نام دين وارد شده باشد، مقابل او بايستيد.

وحدت، امنيت شما را حفظ و توطئه‌هاي آينده را هم خنثي مي‌كند.

با تدبير، عقلانيت و هوشمندي و با استفاده از منطق و گفت‌وگو اين پيروزي به دست آمد كه حمايت ملت، تدبير مقام معظم رهبري، پيگيري رييس‌جمهور و كارشناسي و دقت نظر و حوصله تيم مذاكره‌كننده كشورمان با آن همراه بود.

مذاكرات از طولاني‌ترين، سخت‌ترين، پيچيده‌ترين و حساس‌ترين مذاكرات است، اين پيروزي هدف مهم‌تري را دارد كه توسعه همه‌جانبه ايران در ابعاد اقتصادي، فرهنگي، علمي و صنعتي است.

با اجراي توافق انجام گرفته و برداشته شدن موانع، قطار توسعه، شتاب بيشتري بگيرد.

ريشه بسياري از مفاسد و نابساماني‌هاي اجتماعي نظير اعتياد و سرقت و ديگر جرايم اجتماعي ناشي از فقر اقتصادي است.

فقر اقتصادي مولد فقر اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي است و براي ريشه‌كن كردن بيكاري و فساد بايد توسعه همه اتفاق افتد و با سرمايه‌گذاري، امنيت همه‌جانبه را تامين كرد و با اين راهبردها بيكاري را از بين برد كه تمامي اينها وظيفه دولت بوده و لازمه آن حمايت و همكاري ملت است.

بايد اميدوار باشيم، چرا كه دولت اين قدم بزرگ را برداشت و قدم‌هاي بعدي حل مشكلات را هم خواهد برداشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون