• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3302 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

خبر

پيكر مطهر ۷۵ شهيد به كشور بازگشت

پيكر مطهر ۷۵ شهيد دوران دفاع مقدس از طريق مرز شلمچه با حضور مردم ولايتمدار خوزستان به كشور بازگشت.

به گزارش تسنيم، پيكر مطهر 75 شهيد دوران دفاع مقدس از طريق مرز شلمچه با حضور مردم ولايتمدار خوزستان به كشور بازگشت.

پيكر مطهر اين شهدا در مناطق عملياتي فاو، جزاير مجنون، زبيدات، شرق دجله و شلمچه كشف شده است. مقرر شده پس از استقبال مردم ولايتمدار خوزستان از پيكر مطهر اين شهدا، پيكر اين 75 شهيد دوران دفاع مقدس براي تشييع به رامشير منتقل شود.

 

تروريست با هر ديدگاهي تروريست است و تفاوتي ميان آنان وجود ندارد

سفير روسيه در تهران با علي‌اكبر ولايتي ديدار كرد و دو طرف در خصوص توسعه روابط دو جانبه و به ويژه همكاري‌هاي منطقه‌اي بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش ايسكانيوز، ولايتي در اين ديدار كه در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد با تاكيد بر اهميت و جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي دو كشور، ضرورت توجه به توسعه روابط همه‌جانبه و بلندمدت را مورد تاكيد قرار داد و گفت: هر دو كشور داراي ظرفيت‌هاي فراوان و ارزشمندي در منطقه و جهان بوده و مي‌توانند در حل و فصل مشكلات منطقه‌اي و بين‌المللي همكاري‌هاي جدي را برنامه‌ريزي و اجرا كنند و البته بر‌خلاف برخي ديدگاه‌هاي دولت‌هاي غربي، دولت‌هاي مرتجع منطقه و امريكا تقسيم گروه‌هاي تروريستي به ميانه‌رو و افراطي بسيار مضحك بوده، چرا كه تروريست با هر ديدگاهي، تروريست بوده و تفاوتي ميان آنان وجود ندارد و اين تقسيم‌بندي تنها بهانه‌اي است براي مبارزه ظاهري با يك گروه در عين حمايت از ديگر گروه‌ها براي ادامه حيات و فعاليت شيطاني گروه‌هاي افراطي و تكفيري در منطقه.

وي افزود: لذا معتقديم علاوه بر داعش كه مورد حمايت اسراييل، امريكا و برخي كشورهاي منطقه است بايد با هرگونه افراط‌گرايي و هر نوع گروه‌هاي تروريستي مبارزه كرد و با تقسيم آنان نمي‌توان بهانه‌اي براي مبارزه با يك گروه ايجاد و گروه ديگري را از دستور كار مبارزه خارج كرد و بلكه مورد حمايت قرار داد.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام به حضور جمهوري اسلامي ايران و روسيه در برخي كشورهاي منطقه اشاره و گفت: همكاري با عراق و سوريه بر اساس درخواست دولت‌هاي مستقر و قانوني بوده و اين در حالي است كه برخي كشورهاي مرتجع منطقه بدون هيچ دليل و مجوزي نسبت به آموزش، تجهيز و اعزام گروه‌هاي تروريستي كه امروز شاهديم از بيش از ٧٠ كشور هستند، در امور داخلي اين كشورها مداخله كرده و ملت مظلوم سوريه، عراق و يمن را به خاك و خون مي‌كشند و بايد براي مبارزه با مصاديق مختلف تروريسم در منطقه چاره‌انديشي كرد و جديت لازم را به كار برد.

وي در ادامه تصريح كرد: امروز رييس‌جمهور قانوني سوريه حتما توانمند‌تر از گذشته و با تاكيد بر مواضع محور مقاومت حضور دارد و اغلب كشورهايي كه در ژنو يك، دو و... حضور داشتند به جاي راه‌حل سياسي مناقشات از تروريست‌ها حمايت كرده‌اند و اگر به همان روش و رويه خود ادامه دهند نمي‌توان انتظار جدي در مبارزه با داعش و گروه‌هاي افراطي را شاهد بود و با شكست مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون