• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

خبر كوتاه

اردوغان در اسلام‌آباد

رييس‌جمهوري تركيه پس از سفر به اندونزي توقفي كوتاه در پاكستان داشت و در ديدار خود با نخست‌وزير اين كشور تاكيد كرد كه آنكارا به دنبال پشتيباني و حمايت اسلام‌آباد در بسياري از مسائل حساس منطقه‌اي است. با وجود آنكه در بيانيه رسمي آنكارا اشاره‌اي به جزييات گفت‌وگو ميان رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه و نواز شريف، نخست‌وزير پاكستان نشده اما گفته شده كه اردوغان از نواز شريف خواسته تا از نفوذ خود در خاورميانه براي كمك كردن به تركيه در بسياري از موارد و حوزه‌هاي ديپلماتيك استفاده كند. همچنين مساله جنگ داخلي سوريه، شبه‌نظاميان كرد و جلوگيري از رخنه و نفوذ داعش در تركيه موارد بحث كوتاه ميان رييس‌جمهور تركيه و نخست‌وزير پاكستان بود.

 

منصور هادي جايي
در يمن ندارد

علي عبدالله صالح، رييس‌جمهوري پيشين يمن در مصاحبه‌ با پايگاه خبري هافينگتون‌پست، عبدربه منصور هادي، رييس‌جمهوري مستعفي يمن را مورد انتقاد شديد قرار داد و تاكيد كرد كه وي هيچ جايي در يمن ندارد. صالح همچنين عربستان را به دشمني با مردم يمن و پناه دادن به كساني كه در گذشته تلاش كردند وي را ترور كنند متهم كرد و گفت: عربستان دشمن ما است. وي اقدامات انصارالله يمن در انجام حمايت موشكي به عربستان را در چارچوب دفاع از خود توصيف كرد. علي عبدالله صالح تاكيد كرد كه روابط ميان وي با مسوولان امريكايي در دو حزب جمهوريخواه و دموكرات همچنان پابرجاست. وي خاطرنشان كرد كه راه‌حل بحران يمن فقط در چارچوب سازمان ملل و مذاكرات ميان طرف‌هاي يمني با نظارت روسيه امكان‌پذير است.

 

گزينه مورد علاقه اطلاعاتي

بر اساس اطلاعاتي كه شبكه تلويزيوني ديسكاوري به دست آورده است، فيدل كاسترو، رهبر انقلاب كوبا، بيش از هر فرد ديگري از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي امريكا تحت نظر بوده است. اين مستند يك‌ساعته شامل مصاحبه‌هايي با جاسوسان امريكايي، تحليلگران سازمان اطلاعات مركزي امريكا (سيا) و ماموران سازمان اطلاعاتي «ك.گ.ب» جماهير سابق شوروي است. انتظار مي‌رود مستندي كه از اين اسناد توليد شده است در
سه ماهه چهارم سال جاري ميلادي و براي نخستين‌بار در امريكا و پس از آن در امريكاي لاتين و ديگر كشورها به نمايش درآيد. خبر ساخت اين مستند در حالي اعلام شده است كه كوبا و امريكا در تاريخ 20 جولاي روابط ديپلماتيك خود را مجددا برقرار كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون