• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

پاسخ انتحاري پ. ك. ك به آنكارا

 

تقابل ميان دولت تركيه و كردهاي پ‌.ك.‌ك كماكان ادامه دارد و شواهد از كشيده شدن اين منازعه به داخل مرزهاي تركيه حكايت دارند. آنكارا مي‌گويد در پاسخ حملات هوايي تركيه به مواضع پ‌.ك.‌ك در شمال عراق، اين گروه اقدام به عمليات انتحاري عليه يكي از ايستگاه‌هاي پليس تركيه كرده كه موجب كشته شدن تعدادي از نيروهاي تركيه شده است. منابع ترك گزارش داده‌اند كه انفجار زماني رخ داد كه يك تراكتور مملو از مواد منفجره به يكي از ايستگاه‌هاي پليس در شرق تركيه نزديك شد. در اين انفجار دو سرباز كشته و 31 نفر ديگر مجروح شده‌اند كه حال تعدادي از آنها وخيم گزارش شده است.

تخمين زده مي‌شود كه اين تراكتور حاوي بيش از دو تن مواد منفجره بوده است و گفتني است، اين انفجار در بزرگراهي نزديكي مرز ايران و تركيه رخ داده است. از طرفي اين انفجار آسيب بسيار زيادي به ساختمان اين ايستگاه پليس وارد كرده است. بر اساس بيانيه پليس تركيه، سربازان مجروح در بيمارستان بستري شده‌اند اما هيچ اطلاعاتي درباره شرايط زخمي‌شده‌ها در اين بيانيه درج نشده است.

اين در حالي است كه در انفجار جداگانه ديگري هم كه به‌صورت مين‌گذاري در مسير يك گشتي نظامي انجام شد، يك سرباز كشته و چهار تن ديگر زخمي شدند. طبق گزارش‌ها اين عمليات نيز در جنوب‌شرقي استان ماردين تركيه صورت گرفته است.

گفتني است، از 10 روز گذشته خشونت‌ها در تركيه افزايش يافته است و روند مذاكرات صلحي كه از سال 2012 ميان كردهاي تركيه و دولت اين كشور آغاز شده بود، لغو شده است. در همين حال تركيه با ايالات متحده در مبارزه با تروريسم به توافق رسيده و پايگاه هوايي اينجرليك را دراختيار پنتاگون قرار داده است كه عملا اين موضوع تبديل به مجوزي براي تركيه شده تا بتواند در چارچوب استراتژي با عنوان مقابله با تروريسم سه‌گانه، عمليات هوايي خود را عليه كردهاي پ.‌ك.‌ك آغاز كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون