• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5873 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر

تنها كلاغ آبي چمنزار

كتاب «تنها كلاغ آبي چمنزار» نوشته تولا پِره با ترجمه معصومه نفيسي منتشر شد.  اين كتاب با موضوع مهارت‌هاي ارتباطي و پذيرش تفاوت‌ها با تصويرگري كتي فلورِس در ۳۶ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قيمت ۱۱۵ صفحه در انتشارات ميچكا در دسترس كودكان ۷ تا ۱۰ سال (گروه سني «ب و ج») قرار گرفته است.

در معرفي ناشر مي‌خوانيم: «اولين نكته و تلنگري كه اين كتاب به خواننده خود مي‌زند، اين است كه اگر مانند كلاغ آبي توسط فرد يا جمع طرد شديد و حتي شخصيت‌تان مورد سوال قرار گرفت خودتان را نبازيد. بهتر است در اين‌گونه مواقع سراغ كوچك‌ترين كارهايي برويد كه حال خود را خوب‌كنيد. در واقع به چيزهاي فكر كنيد كه شما را شاد مي‌كند.

كلاغ آبي هم همين كار را كرد. او بعد از تحقير توسط ديگر كلاغ‌ها به گوشه‌اي پناه نبرد، بلكه راه سفر را در پيش گرفت تا جهان را با نگاهي ديگر بررسي كند.

كلاغ آبي متوجه شباهت‌ها و تفاوت‌هاي خودش با جهان پيرامون مي‌شود، مي‌گردد تا ببيند چقدر موجودات با هم فرق دارند و چقدر به هم نزديك هستند تا اينكه عكس خودش را در آب مي‌بيند، در همين زمان سروكله جغد دانا پيدا مي‌شود. نويسنده با زيركي خاصي جغد را در اين لحظه سراغ كلاغ آورده است. دقت كنيد كه كلاغ دارد به چهره خودش در آب نگاه مي‌كند و درست در همين لحظه است كه جغد دانا مي‌آيد.

اگر جغد در جايي و موقعيت ديگري سراغ كلاغ مي‌آمد چنين بار معنايي پيدا نمي‌كرد. در اينجا جغد دانا همان دانايي وجود خود كلاغ آبي است كه بروز پيدا مي‌كند.
پايان قصه خيلي تامل‌برانگيز است. كلاغ در شهر چشمش به پرنده‌اي مي‌افتد كه همرنگ خودش است. با ديدن اين پرنده بي‌تاب مي‌شود و مي‌خواهد بفهمد او كيست. اين پايان‌بندي مي‌خواهد بگويد كه كشف و شناخت جهان پاياني ندارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون