• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3316 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

جايگزين «سوريان» از جوانان مي‌آيد

وحيد جعفري

 

رقابت‌هاي كشتي فرنگي جوانان قهرماني جهان در شهر سالوادور داباهيا برزيل برگزار شد و تيم ايران توسط رضا خدري در وزن 50 كيلوگرم صاحب مدال طلا، اميرحسين حسيني در وزن 96 كيلوگرم صاحب مدال نقره و علي ارسلان در وزن 66 كيلوگرم صاحب مدال برنز شد و به مقام ششم اين مسابقات دست يافت. تيم ايران كه در دوره گذشته در رقابت‌هاي جهاني كرواسي با كسب يك مدال نقره به مقام هشتم جهان بسنده كرده بود، امسال با كسب سه مدال طلا، نقره و برنز ششم شد و صعود دوپله‌اي را در جدول رده بندي تيمي اين مسابقات داشت.

رضا خدري در وزن 50 كيلوگرم با كسب مدال طلا 10 امتياز براي تيم ايران به ارمغان آورد تا بهترين فرنگي كار ايران در برزيل باشد. او نشان داد كه همانطور كه در رده نوجوانان خوش مي‌درخشيد، اين توان را دارد كه اين درخشش را در رده‌هاي بالاتر نيز تكرار كرده و به بزرگسالان برسد. خدري كشتي‌گير خوش تكنيكي است كه اگر توان بدني خود را افزايش دهد، مي‌تواند در ادامه و در بزرگسالان هم افتخارات رده نوجوانان و جوانان را تكرار كند. او با افزايش وزن و قدرت بدن خود مي‌تواند در ادامه در رده بزرگسالان هم به مدال برسد و جايگزيني باشد براي حميد سوريان در وزن نخست. جالب اينكه سايت اتحاديه جهاني كشتي به تنها مدال طلاي فرنگي كاران جوان ايران در مسابقات جهاني اشاره كرده و نوشته است: «رضا خدري، فرنگي كار وزن 50 كيلوگرم تيم ‌ملي ايران با كسب مدال طلا نگذاشت گرجستان به سومين طلاي خود در چهار وزن نخست اين ر‌قا‌بت‌ها دست يابد.»

اميرحسين حسيني هم با كسب مدال نقره وزن 96 كيلوگرم 9 امتياز براي تيم ايران كسب كرد. علي ارسلان هم با مدال برنز در وزن 66 كيلوگرم هشت امتياز به دست آورد. ميثم دلخاني در وزن 55 كيلوگرم با كسب مقام هشتم سه امتياز كسب كرد و مهدي ابراهيمي در وزن 74 كيلوگرم با قرار گرفتن در جايگاه دهم يك امتياز به دست آورد تا ايران از تيم مجارستان كه سه مدال برنز به دست آورد و پنجم شد از نظر تيمي عقب بيفتد و ششم شود. جالب اينكه تركيه هم درست همين مدال‌هاي كه ما به دست آورديم را در كارنامه ثبت كرد و چهارم شد! اين موضوع نشان مي‌دهد كه ديگر كشتي‌گيران ما بسيار ضعيف عمل كرده‌اند وگرنه تيم ايران مي‌توانست با اين تعداد مدال و در صورتي كه ساير فرنگي كاران كشورمان در بين 10 نفر برتر قرار مي‌گرفتند حتي روي سكوي جهاني برود. عرفان سعادتي‌فر با قرار گرفتن در جايگاه هفدهم وزن 60 كيلوگرم بدترين نتيجه ممكن را كسب كرد. حميد رضا كريمي در وزن 120 كيلوگرم چهاردهم شد و مهدي فلاح در وزن 84 كيلوگرم سيزدهم تا تيم ايران از راهيابي به روي سكوي جهاني باز بماند. گرجستاني‌ها در اين دوره از مسابقات خوش درخشيدند و بالاتر از تيم‌هاي آذربايجان و روسيه و با كسب چهار مدال طلا، يك مدال نقره و 60 امتياز قهرمان شدند. آذربايجان با كسب يك مدال طلا، دو مدال نقره، يك مدال برنز و 53 امتياز دوم شد و روسيه هم با كسب يك مدال طلا، دو مدال نقره، يك مدال برنز و 47 امتياز در جايگاه سوم جهان ايستاد.

آزادكاران جوان ايران هم از امروز (شنبه 24 مرداد) براي دفاع از عنوان قهرماني جهان - پس از 19 سال به دست آمد- مقابل حريفان به روي تشك خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون