• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3333 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

علي بهجتي، 18 ساله، ساكن تهران، برنده مدال طلاي كامپيوتر المپياد جهاني

1- مزيتي كه المپياد دارد اين است كه كسي كه در المپياد شركت مي‌كند يك پيش‌زمينه‌اي در رشته‌اي كه انتخاب كرده دارد و به آن علاقه‌مند است. كسي كه در كنكور موفق مي‌شود مي‌تواند در رشته‌اي كه المپيادي‌ها شركت كرده‌اند موفق شود. اما المپيادي‌ها چند سال از اين نظر پيش‌تر هستند به اين دليل كه علايق‌شان را زودتر مي‌شناسند و پيدا مي‌كنند. به دليل همين عدم شناخت است كه خيلي پيش مي‌آيد رتبه‌هاي برتر كنكور تغيير رشته مي‌دهند. همين كه يك المپيادي علاقه‌اش را شناخته و مدتي در راستاي آن فعاليت و مطالعه كرده است، مي‌تواند مسير رسيدن به هدف را زودتر طي كند.

تيم‌هاي كشورهاي ديگر آمادگي‌شان خيلي كمتر از آمادگي تيم ايران بود، كشور ما فعاليت خوبي براي آماده‌سازي بچه‌ها براي المپياد دارد. تيم ما در مقايسه با تيم‌هاي ديگر شركت‌كننده، تيم قدرتمندي بود. در حوزه كامپيوتر، ما در كل خيلي از برنامه‌هايي كه براي آماده‌سازي‌مان جهت المپياد جهاني برگزار شد راضي بوديم، كمبودي در تيم ما وجود نداشت از نظر تجربه و امكانات قبل از المپياد. در بعضي كشورها دولت وارد عمل نشده بود و مدارس بچه‌ها را براي المپياد آماده مي‌كردند.

در دانشگاه رشته نرم افزار دانشگاه شريف را انتخاب كرده‌ام، هدف بلندمدت هنوز براي خودم تعريف نكردم، اما چيزي كه مسلم است اين است كه نمي‌خواهم استاد دانشگاه شوم، مي‌خواهم يك فعاليت عملي در زمينه كامپيوتر و فناوري اطلاعات انجام دهم. يك جور برنامه‌نويسي توام با تجارت، يا طراحي يك استارتاپ نتيجه بخش، شايد بتواند يك هدف باشد.

مي خواهم در يك سالي كه فرصت دارم، به شناخت بيشتري از رشته‌اي كه انتخاب كرده‌ام و همين طور رشته‌هاي مرتبط با رشته‌ام و فضايي كه قرار است در دانشگاه تجربه كنم، برسم و به فعاليت‌هايي فكر كنم كه قرار است در اين فضا انجام دهم. رشته كامپيوتر صرفا محدود به كامپيوتر نيست، در بعضي مواقع كامپيوتر با رشته‌هاي ديگر تلفيق مي‌شود و من مي‌خواهم براي آشنايي رده تكنولوژي در تمام علوم زمان بگذارم تا بتوانم تاثير‌گذاري بيشتري در اين رشته داشته باشم.

خيلي از بچه‌ها به المپياد به عنوان يك پل براي كنكور نگاه مي‌كنند، هنوز زود است كه درباره تحصيل در خارج از كشور تصميم بگيريم. كسي كه با اين نگاه وارد دوره المپياد مي‌شود نمي‌تواند موفقيت بالايي كسب كند. المپياد هم در حال تبديل شدن به يك بازار است، مثل كنكور.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون