• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

تشكل ‌ها

احتمال افزايش قيمت آرد شيريني‌پزي‌ها|رييس اتحاديه قنادان از احتمال افزايش نرخ آرد شيريني‌پزي خبر داد. علي بهره‌مند درخصوص مصادف شدن شب يلدا با ۲۸ صفر به ايلنا گفت: احتمال كاهش خريد ازسوي مردم به دليل مصادف شدن شب يلدا با ايام سوگواري وجود دارد. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با افزايش نرخ نان، احتمال افزايش نرخ شيريني نيز وجود دارد يا خير، افزود: تا سال آينده هيچ تغيير قيمتي در نرخ شيريني‌ها اعمال نخواهد شد هرچند بهاي هر كيلو شكر ۱۰۰ تومان گران‌تر شده و به ۲۲۰۰ تومان رسيده و احتمال افزايش نرخ آرد شيريني‌پزي‌ها هم وجود دارد اما نرخ شيريني همانند سابق است. او گفت: درحال حاضر نرخ هر كيسه آرد شيريني‌پزي ۶۳ هزار تومان است كه ممكن است افزايش نرخ جزيي داشته باشد اما به نظر مي‌رسد افزايش بيشتر بهاي آرد از كشش بازار خارج باشد.

1600 آهن‌فروشي تعطيل شده است|رييس اتحاديه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: بازار اين صنف از چندي پيش با مشكلاتي مواجه شده است كه از جمله مي‌توان به ماليات برارزش افزوده و ركود اقتصادي اشاره كرد. محمد آزاد به ايلنا گفت: به دليل نبود پروژه‌هاي عمراني كه طي ماه‌هاي اخير شاهد آن بوده‌ايم، بازار فروش آهن و فولاد در ركود كامل به سر مي‌برد و اگر تغييري حاصل نشود وضعيت اين صنف نا‌مشخص خواهد بود. وي در ادامه به مشكل ماليات بر ارزش افزوده اشاره كرد و گفت: اكثر واحد‌هاي اتحاديه در حال تعطيل شدن هستند و براساس آخرين آمار بالغ بر ۱۶۰۰واحد فعاليت‌هاي خود را متوقف كرده‌اند و عده‌يي ديگر نيز به دنبال تغيير كاربري هستند.

قيمت منطقي مرغ |رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي، با بيان اينكه در حال حاضر قيمت مرغ براي مصرف‌كنندگان در مراكز خرده‌فروشي 6200 تومان است، گفت: اگر براي توليدكنندگان سودي در نظر بگيريم، قيمت فعلي مرغ منطقي است. مهدي يوسف‌خاني با بيان اينكه قيمت مرغ نسبت به هفته گذشته تغيير محسوسي نداشته است، به مهر گفت: در صورتي كه اين قيمت به 6500 تومان برسد، توليد‌كننده ضرر نمي‌كند اما اگر براي توليدكنندگان سودي در نظر بگيريم قيمت منطقي مرغ بايد 7000 تومان باشد. يوسف‌خاني با بيان اينكه دو هفته قبل قيمت مرغ با افتي غيرمنطقي همراه بود و تا 5400 تومان نيز رسيد، گفت: در همين راستا شركت پشتيباني امور دام شروع به خريد مرغ كرد و در نتيجه قيمت دوباره متعادل شد.

فروشگاه‌هاي بزرگ بايد مجوز اتحاديه را داشته باشند|رييس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتييني گفت: براساس قانون تمامي فروشگاه‌هاي بزرگ و زنجيره‌يي بايد مجوز اتحاديه سوپرماركت‌داران را داشته باشند، اما تا امروز اقدامي جهت دريافت مجوز نداشته‌اند. سعيد درخشاني در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص آخرين وضعيت اين اتحاديه گفت: اتحاديه براساس قانون برنامه‌هاي خود را دنبال مي‌كند و اگر كسي در بخشي تخلفي داشته باشد براساس قانون موجود با متخلف برخورد خواهد شد.

مگان تمام شد| چند ماهي پس از توقف توليد مگان، مدل‌هاي صفر كيلومتر اين خودرو در سطح نمايشگاه‌هاي اتومبيل در بازار آزاد نيز يافت نمي‌شود. به گزارش ايسنا، توليد خودروي مگان از چند ماه پيش متوقف شده است. علت توقف توليد اين خودرو، توقف ارسال قطعات از سوي شركت رنوپارس بوده است. گفته مي‌شود توليد مدل فعلي خودروهاي مگان در خارج از ايران متوقف شده و به همين دليل توليد قطعات و ارسال آن به ايران از توجيه اقتصادي لازم برخوردار نيست. بنابراين در اين شرايط به نظر مي‌رسد كه مگان ديگر به خطوط توليد باز نخواهد گشت و توليد اين خودرو براي هميشه در ايران متوقف شده است. در اين شرايط از بازار آزاد خودرو نيز خبر مي‌رسد كه مدل‌هاي صفر كيلومتر مگان ديگر در سطح نمايشگاه‌هاي اتومبيل يافت نمي‌شود. اين در حالي است كه تا پيش از اين مدل صفر كيلومتر با گيربكس اتوماتيك به قيمت 102 ميليون تومان در بازار آزاد به فروش مي‌رسيد.

تاييد 18 شركت شيلاتي ايران از سوي روس‌ها| رييس سازمان شيلات كشور از تاييد 18 شركت شيلاتي توسط دامپزشكي روسيه خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته و سفر هيات روسي به ايران، تا 20 روز آينده نخستين محموله محصولات شيلاتي ايراني (ميگو و قزل‌آلا) به اين كشور صادر مي‌شود. حسن صالحي، معاون وزير جهاد كشاورزي به ايسنا گفت: با كمك سازمان دامپزشكي كشور و مذاكراتي كه با مقامات روسيه داشتيم، نهايتا 18 شركت شيلاتي ايراني كه داوطلب صادرات محصولات‌شان به روسيه بودند به دامپزشكي روسيه معرفي و تاييد شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون