• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

سرخط خبرها

سفر وزير اقتصاد به پاكستان |وزير امور اقتصاد و دارايي در راس يك هيات اقتصادي براي شركت در نوزدهمين كميسيون مشترك اقتصادي ايران و پاكستان، كه قرار است روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود، ديروز صبح وارد اسلام‌آباد شد. علي طيب نيا در بدو ورود به فرودگاه بين‌المللي «بي نظير بوتو» اسلام‌آباد، از سوي معاون وزير اقتصاد و دارايي پاكستان و «عليرضا حقيقيان» سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفت.

گردش 426 هزار ميليارد توماني شاپرك |در شش ماه ابتدايي امسال مجموع كل مبالغ 4/3 ميليارد تراكنش شاپرك، به حدود 426 هزار ميليارد تومان رسيد. آخرين آمار از ميزان و مبلغ تراكنش‌هاي شاپرك (شركت الكترونيكي پرداخت كارتي) نشان مي‌دهد كه از فروردين تا پايان شهريورماه سال 1393، حدود سه ميليارد و 392 ميليون تراكنش در كل كشور داشته كه بالغ بر   54/1 ميليارد آن در تهران و بيش از 84/1 ميليارد ديگر در ساير مناطق كشور انجام شده است. اين در حالي است كه با كل تراكنش‌هايي كه در شش ماهه اول سال توسط شاپرك ثبت شده، مبلغي بيش از 426 هزار و 102 ميليارد تومان در شبكه بانكي جابه‌جا شده كه حدود 155 هزار و 262 ميليارد تومان آن در تهران و بالغ بر 270 هزار ميليارد تومان ديگر در ساير استان‌ها بوده است.

بانك‌ها ارز صادراتي را نخريدند‌|نايب‌رييس كنفدراسيون صادرات گفت: قرار بود ارز صادركنندگان از طريق بانك‌ها خريداري و معادل نرخ روز پرداخت شود، اما ظاهرا قرار است اين كار از طريق صرافي بانك‌ها انجام شود كه اين موضوع جديدي نيست. محمد لاهوتي در مورد دلايل تغيير نرخ ارز در بازار آزاد گفت: بازار كشور به دلايل مختلف از جمله تحريم‌هاي چند سال اخير و مذاكرات ژنو بيشتر از مسائل رواني تاثير مي‌پذيرد، تا مسائل فني و اقتصادي بنابراين مي‌تواند به هر عامل محركي واكنش نشان دهد. وي با اشاره به افزايش نرخ ارز مبادله‌يي در بودجه سال 94 گفت: اگرچه هنوز افزايش نرخ ارز در بودجه سال آينده قطعي نيست، اما مطرح شدن اين موضوع خود به خود بر قيمت نرخ ارز آزاد موثر است، اما نبايد فراموش كرد كه فاصله زياد بين ارز 2650 توماني و ارز آزاد خود به خود به ايجاد رانت به ويژه براي بسيار از كالاها دامن مي‌زند كه مورد قبول دولت و بانك مركزي نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون