• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

اميدوار به تدبير دولت

  مهدي پور نامدار٭/  كميته اجرايي خانه احزاب براي تشكيل و احياي اين تشكل چند راه دارد. يكي از راه‌ها اين است كه يك سوم از اعضاي رسمي عضو خانه احزاب، درخواست مجمع عمومي فوق‌العاده داشته باشند كه در واقع تنها راه قانوني تشكيل خانه احزاب است. در حال حاضر حتي بيش از يك سوم اعضا اين درخواست را امضا كرده‌اند و در واقع مي‌توان گفت كه 80 حزب عضو مجمع عمومي درخواست رسمي داده‌اند. بنابراين در حال حاضر به لحاظ قانوني اين ظرفيت وجود دارد كه مجمع عمومي برگزار و تشكيل شود.
تنها مساله‌يي كه باقي مانده است شكل‌گيري تفاهم است كه در حال حاضر حزب موتلفه عدم موافقت خود را اعلام كرده و معتقد است كه بايد باشگاه احزاب شكل بگيرد. براي اينكه اين افراد و دو الي سه حزب اصلاح‌طلب را جذب كنيم در حال مذاكره با آنان هستيم و در واقع مشكل ديگري براي خانه احزاب وجود ندارد. بنده فكر مي‌كنم كه در ميان مدت ما مي‌توانيم به احياي خانه احزاب اميدوار باشيم.
 الان به لحاظ قانوني ظرفيت تشكيل آن را داريم و وزارت كشور نيز واقعا اراده تشكيل آن را دارد. البته در حالت عادي وزارت كشور نقش مستقيم ندارد اما نقش نظارتي دارد. فكر مي‌كنم مي‌توانيم اميدوار باشيم كه جبهه پيروان هم همكاري لازم را انجام دهند. اگر بتوانيم نظر احزاب ديگر را جلب كنيم در واقع در جهت تفاهم صورت مي‌گيرد و الان به لحاظ قانوني ما مراحل لازم را طي كرده‌ايم.
٭  عضو كميته اجرايي احياي خانه احزاب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون