• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

خبر

موضع‌گيري صريح عارف درباره وقايع سال 88

در پي انتشار گزينشي اظهارات محمدرضا عارف در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهيد بهشتي، دفتر وي اطلاعيه‌يي صادر كرد. به گزارش «اعتماد»، متن اين اطلاعيه به شرح زير است: «در پي انتشار گزينشي و هدفمند صحبت‌هاي آقاي دكتر عارف در برخي رسانه‌هاي مجازي و بخش خبري 20:30 كه متاسفانه همچنان بر سياست ايجاد اختلاف و تفرقه‌افكني بين گروه‌هاي سياسي-اجتماعي اصرار دارد، دفتر دكتر محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تشكر از حضور پرشور و شعور دانشجويان عزيز دانشگاه شهيد بهشتي در مراسم ١٦ آذر اعلام كرد كه مواضع وي در مورد مسائل مختلف كشور به خصوص موضوع مناقشه‌انگيز انتخابات ٨٨ همان مواضع رسمي و اعلامي دكتر عارف در جريان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري ٩٢ است. به اعتقاد دكتر عارف بهترين موضع در مورد معرفي سران فتنه را مقام معظم رهبري در ديدار با مردم عزيز قم در دي ماه ٨٩ اتخاذ نموده‌اند كه سران فتنه را امريكا و انگليس دانستند. بنابراين هر گونه اتهام‌زني به هر فرد به‌خصوص عزيزان در حصر و ساير عزيزاني كه عمري در خدمت نظام و مردم و كشور بوده‌اند، بدون حكم دادگاهي صالحه كه در آن تمام جوانب مختلف وقايع انتخابات ٨٨ و كليه عوامل و افراد دخيل در اين رخداد، چه پيش از برگزاري انتخابات و چه بعد از برگزاري انتخابات، كه با سخنراني‌ها و رفتارهاي مغاير اخلاق و عقلانيت موجبات چنين فتنه و مشكلاتي براي كشور را ايجاد كردند، كاملا بر خلاف اصول اسلامي، اخلاقي، قانوني و مواضع خردمندانه مقام معظم رهبري است. دكتر محمدرضا عارف همگام و همراه با رييس‌جمهور محترم و ساير دلسوزان كشور و نظام، تمام تلاش و اعتبار خود را براي حل اين «معضل» و «استخوان لاي زخم» به كار خواهند بست و بارها بر تلاش مسالمت‌آميز براي رفع حصر آقايان ميرحسين موسوي و حجت‌الاسلام مهدي كروبي و عدم تعرض به رياست جمهور محترم و محبوب اسبق جناب سيد محمد خاتمي به كار خواهند بست. در پايان اميد داريم كه همگان با درك شرايط حساس كشور به ضرورت همبستگي و همدلي بين آحاد ملت توجه نموده و منافع ملي را قرباني منافع فردي و جناحي نكنند.»

مناظره‌الله‌كرم و اصغرزاده

مناظره‌الله‌كرم و اصغرزاده درباره «دانشجوي سياسي» امروز از سوي سازمان دانشجويي حزب كار برگزار مي‌شود. به گزارش روابط عمومي سازمان دانشجويي حزب كار، مراسم روز دانشجو با موضوع «دانشجوي سياسي» روز سه‌شنبه 18 آذر ماه ساعت 16:30 برگزار خواهد شد. در اين مراسم، ابراهيم اصغرزاده (اصلاح‌طلب) و حسين‌الله‌كرم (اصولگرا) به ارايه ديدگاه‌هاي خود در خصوص دانشجويان و فعاليت سياسي آنان خواهند پرداخت. اين مراسم در دفتر مركزي حزب اسلامي كار واقع در خيابان وليعصر، پايين‌تر از چهارراه زرتشت، جنب سينما آفريقا، كوچه نويد، پلاك 43 برگزار مي‌شود.

 احتمال بررسي طرح مجلس درباره احزاب

لايحه احزاب بعد از بررسي در صحن علني مجلس در شهريور گذشته براي سه ماه مسكوت ماند تا دولت از طريق وزارت كشور طرح پيشنهادي خود را براي قانون احزاب ارايه كند. رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي در مورد لايحه قانون احزاب و بررسي مجدد آن در مجلس گفت: «اگر دولت لايحه خود را نياورد، طرح مجلس به صحن برمي‌گردد.»امير خجسته در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسكا تاكيد كرد: «طرح مجلس براي احزاب 24 ماده داشت كه 12 ماده آن به تصويب رسيد اما در ميانه بررسي طرح، دولت درخواست كرد كه طرح مسكوت شده و نظرات خود را به مجلس ارايه كند.»او همچنين در مورد برنامه مجلس براي راه‌اندازي احزاب گفت: «راه‌اندازي احزاب در دستور كار مجلس، دولت و نظام است و انتظار داريم انتخابات آينده كشور، رقابت ميان احزاب و برنامه‌ها باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون