• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3128 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ آذر

مشكلي براي آغاز به كار خانه احزاب نداريم

  امير شيخياني٭/ كميته هشت نفره احياي خانه احزاب از ميان اعضاي احزاب محوري و ملي انتخاب شده است. اين كميته طبق اساسنامه به جمع‌آوري امضا براي برگزاري كنگره اقدام كرده، جلسات مختلفي هم داشته و به وزارت كشور و اداره كل سياسي هم اين موضوع منعكس شده است. در واقع بايد هماهنگي‌هايي ميان وزارت كشور و اين كميته صورت گيرد. در حال حاضر متن فراخواني را هم آماده كرده‌ايم كه براي برگزاري كنگره اعلام خواهيم كرد تا بتوانيم در يك زمان مشخص اين كنگره را با حضور اكثريت احزاب كشور و همه احزاب عضو خانه احزاب ايران كه بالاي 200 حزب كشوري و استاني هستند، ان‌شاءالله بتوانيم تشكيل دهيم.
همچنين استمرار فعاليت خانه احزاب نيازمند انتخابات براي اعضاي شوراي مركزي است و اميدواريم كه اين كار صورت بگيرد و بتوانيم اين فعاليت را سازماندهي كنيم. بر اساس ماده 10 قانون احزاب و تشكل‌ها بايد با حضور نمايندگان سه قوه مجوز دريافت شود و به استناد همين بند ما مجوز را دريافت كرده‌ايم و پروانه قانوني داريم.
ضمن اينكه طبق همين قانون تشكل‌هاي سياسي پس از شكل‌گيري داراي شخصيت حقوقي مي‌شوند. كه انحلال آن يا به عهده دادگاه يا پارلمان و كنگره آن تشكل طبق قانون اقدام كند. خانه احزاب تاكنون منحل نشده است و كاملا قانوني است و نه مرجع قضايي حكم انحلالي صادر كرده است. البته ما نيازمند همكاري هم براي برگزاري كنگره هستيم. خانه احزاب هم يك مساله چند وجهي است كه يك وجه آن كميسيون ماده 10 است كه خانه آن در وزارت كشور است و اعضاي اين كميسيون نيز از نمايندگان سه قوه هستند.
نمايندگاني از قوه قضاييه و دادستاني كل و از مجلس و همچنين وزير كشور يا جانشين او در اين كميسيون حضور دارند. وجه ديگر آن اداره كل سياسي است و وجه سوم هم اعضاي خانه احزاب هستند.
 بايد اين اضلاع را هماهنگ كنيم كه بتوانيم همكاري لازم را صورت دهيم. صحبت‌هايي هم كه مبني بر مخالف آقاي باهنر مي‌شود بايد بگويم كه او در جلسات ما حضور داشته و هيچ گونه مخالفتي نداشته است و فقط در خصوص ادامه كار خانه احزاب نظارتي را دارند.
در آخرين جلسه‌يي هم كه با حضور احزاب و استانداران كشور برگزار شد و آقاي باهنر نيز حضور داشت، مخالفتي مبني بر اينكه خانه احزاب كار نكند و نباشد نداشتند. تنها برخي نظرات اصلاحي داشتند كه در همان كنگره قابل رسيدگي است.
٭ عضو كميته اجرايي احياي خانه احزاب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون