• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3403 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ آذر

يادداشت حسين پاكدل براي حميدرضا نعيمي


حميدرضا نعيمي، كارگردان نمايش «ترور» پس از اجراي سه‌شنبه شب سوم آذرماه در ميان تشويق حضار روي صحنه آمد و پس از تنها پنج شب اجرا، اعلام كرد كه «در اعتراض به مديريت ضعيف تئاتر شهر اين نمايش را متوقف خواهد كرد. » او گفت: با وجود صرف هزينه 200 ميليون توماني براي روي صحنه بردن اين نمايش و تمرين 90 روزه گروه در اعتراض به مديريت تئاتر شهر، نمايش خود را متوقف خواهد كرد و متذكر شد به خاطر اينكه براي دو شب آتي نيز بليت فروشي شده است اين نمايش حداكثر تا دو شب ديگر روي صحنه خواهد بود و پس از آن ديگر اجرايي نخواهد داشت. در همين راستا حسين پاكدل يادداشتي را خطاب به او نوشته است:
«دوست هنرمندم حميدرضا نعيمي عزيز
سلام؛
در خبرها ديدم ديشب روي صحنه اعلام كرده‌اي نمايش فاخر «ترور» را به اعتراض متوقف مي‌كني.
بزرگوار مگر مي‌شود نمايش تازه متولد شده‌اي كه اين همه مدت تو و خيل كثير هنرمندان روي صحنه و پشت صحنه بابتش زحمت كشيده‌اند و اكنون دارد به راه مي‌افتد تا به بالندگي برسد را به همين سادگي سر بريد؟ جواب همكارانت، هنرمنداني كه با اميد و اعتماد به تو پاي در اين مهم گذارده و وقت و عمرشان را صرف كار كرده‌اند، جواب خيل مشتاقان تماشا و جواب خودت را چه مي‌دهي؟ از همه مهم‌تر جواب صاحب اثر را كه به نامش خلق درام كردي- مولا علي (ع) - را چه مي‌دهي؟ چرا از خود بيخود شده و به روي اثري با اين درجه از زيبايي تيغ مي‌كشي؟ دليلش هرچه باشد تو حق اين كار را نداشته و نداري. تو بهتر از من مي‌داني نخستين شرط كارگرداني مديريت و تسلط بر خود است. چرا دست به انتحار مي‌زني برادر؟ چرا روي صحنه براي مديران بالا دستي تعيين تكليف مي‌كني؟ اين طور كه سنگ روي سنگ نمي‌ماند. مي‌دانم به اندازه دماوند براي به نتيجه رساندن اين كار بزرگ زحمت كشيدي؛ الان ديگر اين اثر مال تو نيست كه مي‌خواهي خفه‌اش كني، مال تمام آينده است. كار ما
تحمل سختي است.
اگر قرار بر آماده بودن همه‌چيز بود كه موي سفيد نمي‌كردي و «فاست» و «سقراط» و «ترور» خلق نمي‌كردي.
حميدجان به عنوان دوستي ديرين و ياري همراه
از تو مي‌خواهم به احترام هنر نمايش، به راحتي حرفت را پس بگير و جهان هنر را از اين اثر ديدني محروم نكن!
بعد در خلوت و آرامش رو در رو با مديران حرفت را بزن و راهي براي مشكلت پيدا كن.
فداي تو، حسين پاكدل»
نمايش «ترور» با موضوع ماجراي به شهادت رساندن حضرت علي (ع) در سالن اصلي تئاتر شهر با بازي بازيگراني چون بهزاد فراهاني، يكتا ناصر، فريد قبادي، كاظم هژير آزاد و... روي صحنه رفته و بنا بود تا دي ماه اجرا داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون