• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3132 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر

تشكل ها

نمايشگاه زمستانه در مصلاي تهران|جشنواره فروش زمستانه آجيل، انار و انواع مواد غذايي از ديروز تا ۲۸ آذرماه در ضلع جنوب مصلاي تهران بر پا شد. مواد غذايي شامل برنج، روغن، حبوبات، كنسروجات، لوازم شوينده و بهداشتي، آجيل، سوغات شهرستان‌ها و ميوه‌هاي زمستاني از جمله انار در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود. به گفته مرتضي يارمحمدي، عضو هيات‌مديره اتحاديه بنكداران مواد غذايي اين نمايشگاه فروش ويژه از 23 تا 28 آذر برقرار است و 150 شركت محصولات خود را در اين مكان عرضه مي‌كنند.

قوانين تجارت دست و پا گير است|رييس هيات‌مديره انجمن واردكنندگان مواد غذايي گفت: آماري از حجم بالاي واردات كالاهاي غيرقانوني در دست نيست. عليرضا مناقبي درباره فاصله بين قيمت تمام شده كالاي قانوني و كالاي غيرقانوني به ايلنا گفت: اكثر كالاهايي كه به عنوان اقلام خوراكي به صورت قانوني وارد كشور مي‌شوند، قيمت گزافي از سوي واردكننده براي آن پرداخت مي‌شود اين درحالي است كه بسياري از اقلام خوراكي كه به صورت غيرقانوني و قاچاق ازسوي دست‌هاي پشت پرده وارد كشور مي‌شود به راحتي و بدون پرداخت ريالي در فروشگاه‌هاي شمال تا جنوب تهران به چشم مي‌خورند. وي با انتقاد از قوانين دست و پاگير تجارت در كشور و با بيان اينكه در صورتي كه هريك روز كالا در گمركات كشور بماند يك درصد قيمت تمام شده به كالا اضافه مي‌شود، گفت: اين ريسك باعث شده تا كالاها از مسير غيرقانوني وارد كشور شوند و خيلي سريع به مراكز فروش و عرضه انتقال پيدا كنند.

تشكيل كنسرسيوم بخش‌خصوصي براي بهره‌برداري از جايگاه‌هاي  CNG|رييس انجمن صنفي جايگاه‌داران CNG با انتقاد از روند واگذاري بهره‌برداري از جايگاه‌هاي CNG گفت: روش واگذاري مديريت جايگاه‌ها بايد تغيير كند كه در اين راستا بكارگيري كنسرسيوم مشاركت بخش خصوصي روش مناسب و مطلوب روز دنياست. اردشير دادرس به ايسنا گفت: بيش از 220 شركت مجاز و بيش از 850 مالك با مشكلاتي در حوزه تامين هزينه‌هاي نگهداري و بهره‌برداري مواجه هستند و اين روند واگذاري نتيجه مطلوب را براي هيچ كدام از ذي‌نفعان اين حوزه در بر نداشته است.

مرغ تا پايان سال گران نمي‌شود|رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي گفت: تا شب عيد، قيمت مرغ به بيش از 6500 تومان نخواهد رسيد و ما افزايش قيمتي در اين زمينه نخواهيم داشت. مهدي يوسف‌خاني با بيان اينكه متوسط قيمت مرغ در خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر به 6000 تومان رسيده است، به مهر گفت: اگر قيمت مرغ به 6500 تومان برسد، توليدكننده متضرر نمي‌شود، ضمن آنكه سودي نيز نمي‌برد، بنابراين اين افزايش قيمت بايد رخ دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون