• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3408 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

تشكل‌ها

مرگ تدريجي باغ‌هاي گردو| معاون سازمان حفظ نباتات نسبت به مرگ تدريجي باغ‌هاي گردو آلوده به آفت كرم خراط هشدار داد و گفت: باغداران هوشيار باشند و هرچه سريع‌تر با يارانه دولتي در نظر گرفته شده براي مبارزه با اين آفت خانمان سوز بشتابند. يحيي ابطالي گفت: آفت كرم خراط جزو آفات چوب‌خواري است كه هر يكسال و نيم تا دو سال تجديد نسل مي‌كند و در درجه اول باعث زوال و مرگ تدريجي درختان گردو مي‌شود. طي 17 سال گذشته كه شرايط اقليمي و آب و هوايي كشور خشك‌تر شده و ميزان بارش‌ها نيز كمتر شده است آفت كرم خراط رشد ونمو بيشتري كرده و باعث شده است كه اين آفت در برخي مناطق مانند كرمان و مناطق شمالي آذربايجان شرقي و غربي طغياني شود.

هشدار مصرف زيتون سياه| رييس شوراي ملي زيتون با تاكيد بر اينكه مردم «روغن زيتون تصفيه شده»، «زيتون بي‌هسته»، «زيتون سياه» و «روغن زيتون پوماس» مصرف نكنند، از كاهش تعرفه واردات روغن زيتون به چهار درصد خبر داد. سيد احمد بلندنظر گفت: اين محصولات در فرآيند توليدشان دچار تغييرات غيراستاندارد مي‌شوند، به عنوان مثال وقتي دستگاه‌ها هنگام هسته‌گيري مقدار زيادي از سلول دانه‌هاي زيتون را پاره مي‌كنند كه اين باعث مي‌شود تا وقتي دانه‌ها در محلول آب نمك كنسرو‌ها قرار مي‌گيرند روغن و عصاره زيتون به علت اختلاف چگالي با آب روي سطح قوطي قرار مي‌گيرد كه مردم در نهايت فقط آب و تفاله اين كنسرو‌ها را مصرف خواهند كرد.

ليموشيرين ارزان شد|يك مقام مسوول در ميدان مركزي ميوه و تربار ضمن اعلام نرخ جديد انواع ميوه، سبزي و صيفي‌جات در اين ميدان، از كاهش قيمت ليموشيرين خبر داد. هادي بختياري از كاهش حدود ۲۰ درصدي قيمت ليموشيرين در ميدان مركزي ميوه و تره بار خبر داد و گفت: قيمت ميوه‌هاي وارداتي از جمله نارگيل به ميزان ۱۲درصد و آناناس به ميزان ۱۰ درصد كاهش يافته است. به گفته وي، قيمت خيار هم در روزهاي اخير مقداري كاهش يافته و هويج هم بين ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده است.

تدوين استاندارد جديد خمير مرغ |دبير انجمن فرآورده‌هاي گوشتي با بيان اينكه هم‌اكنون اصلاحيه استاندارد استفاده خمير مرغ در فرآورده‌هاي گوشتي در مرحله پاياني قرار دارد، گفت: اميدواريم با تصويب آن بتوانيم مانع افزايش ضرر واحدهاي توليدي شويم. مجيد افلاكي، با اشاره به اينكه هنوز سازمان‌هاي غذا و دارو و سازمان ملي استاندارد نظر مشترك خود را در استفاده از خمير مرغ در فرآورده‌هاي گوشتي اعلام نكرده‌اند، افزود: قرار شده استانداردهاي استفاده از خمير مرغ مورد بازبيني قرار گيرد. وي با بيان اينكه از مهرماه سال گذشته تاكنون استفاده از خمير مرغ در فرآورده‌هاي گوشتي ممنوع شده است، افزود: در كشورهاي اروپايي خمير مرغ بر اساس اصول علمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد به همين منظور درصدديم در ايران نيز با اصلاح استانداردهاي استفاده از اين محصول آن را در فرآورده‌هاي گوشتي مورد استفاده قرار دهيم.

فورد نماينده فروش ندارد| رييس اتاق اصناف ايران با بيان اينكه شركت خارجي متقاضي اخذ نمايندگي در ايران، ابتدا بايد اقدام به ثبت شركت و دريافت مجوز از وزارت صنعت كند، گفت: تا به امروز مراجعه‌اي از شركت ايراني مدعي اخذ نمايندگي فورد نداشته‌ايم. علي فاضلي اخذ نمايندگي فروش شركت فورد توسط يك شركت ايراني در كشور را رد كرد و گفت: تا به امروز مراجعه‌اي در اين خصوص به ما وجود نداشته است

تباني دلالان داخلي با هندي‌ها| زمزمه گراني برنج هندي اين روزها در حالي به گوش مي‌رسد كه به نظر مي‌رسد بيش از گراني برنج هندي، هدف گران كردن برنج ايراني است، محصولي كه قوت غالب مردم بوده است و دولت بايد پيش از وقوع آن علاج‌واقعه كند. افزايش قيمت برنج‌ هندي پس از آزاد شدن واردات برنج به ايران يكي از موضوعاتي است كه نبايد به راحتي از كنار آن گذشت. گفته مي‌شود تجار هندي پس از آزاد شدن واردات برنج قيمت اين محصول را در هر كيلوگرم حدود 300 تومان افزايش دادند و اين افزايش قيمت به معناي واردات برنج با قيمتي بيش از قيمت واقعي است، چرا كه با هزينه حمل و نقل، انبارداري و چند دست واسطه‌گري قطعا افزايش قيمت برنج هندي در بازار بسيار فراتر از 300 تومان در هر كيلو خواهد بود. اين افزايش قيمت در حالي اتفاق افتاده كه هندي‌ها در فصل برداشت برنج قرار دارند و بنابراين با قرار گرفتن در زمان برداشت، بايد شاهد كاهش قيمت‌ بود، نه افزايش قيمت‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون