• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3408 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

زير ذره بين اقتصاد

ارايه بودجه 95 به تعويق افتاد| آخرين اخبار از مراحل تدوين و نهايي شدن لايحه بودجه سال آينده حاكي از به تعويق افتادن زمان ارايه آن به مجلس است. گرچه انتظار مي‌رفت براساس وعده قبلي و به روال دو سال گذشته، لايحه بودجه سال آينده نيز در زمان مقرر يعني يكشنبه همزمان با 15 آذر ماه به مجلس ارايه شود ولي بنابر آنچه برخي مقامات مسوول اعلام كرده‌اند «بنابر دلايلي ارايه بودجه به مجلس به اوايل دي ماه موكول شده است». يك مقام آگاه با اعلام اين خبر به ايسنا توضيح داده است: با توجه به اينكه قرار بود لايحه بودجه يكشنبه هفته اخير در هيات دولت بررسي شود و چارچوب كلي آن به تصويب برسد، با وجود بررسي‌هاي انجام شده چارچوب بودجه به تصويب نرسيده و به يكشنبه هفته آينده موكول شده است. بر اين اساس در صورت نهايي شدن كليات بودجه در هيات دولت، لايحه به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برمي‌گردد و اعداد و ارقام آن با توجه به سقف‌هاي تعيين شده و متغيرهاي كلان آن نهايي خواهد شد.

اختصاص 80 ميليارد تومان براي افزايش سلامت در مناطق آزاد| معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: در بررسي‌هاي كارشناسانه‌اي كه براي توسعه توريسم سلامت در مناطق آزاد صورت گرفت به اين نتيجه رسيديم كه تا اين مناطق از سطح بهداشت و درمان مناسب برخوردار نشوند، نمي‌توانيم توريست به اين مناطق دعوت كنيم. حجت‌الاسلام محمدعلي زم افزود: از 1500 ميليارد تومان بودجه‌اي كه مربوط به مناطق آزاد است امسال حدود 10 تا 12درصد صرف ارتقاي سلامت مي‌شود، ضمن اينكه يكي از كارهايي كه در مناطق آزاد صورت مي‌گيرد ايجاد تسهيلات و شرايط براي حضور بخش خصوصي است. وي با بيان اينكه هر سازمان منطقه آزاد يك سازمان مستقل دولتي محسوب مي‌شود و بي‌ارتباط با سازمان‌هاي ديگر است، افزود: هيات‌مديره در هر منطقه‌اي براساس نيازهاي آن منطقه در رابطه با اختصاص بودجه تصميم‌گيري مي‌كنند كه امسال نيز حدود 80 ميليارد تومان براي هزينه‌هاي ارتقاي سلامت در مناطق آزاد در نظر گرفته شده است.

توليد در ايران گران است| عضو شوراي مركزي خانه كشاورز تصريح كرد: ايران جزو 10 كشور گران در قيمت تمام شده محصولات توليدي است و كشاورزان هزينه‌هاي زيادي صرف كاشت، داشت و برداشت محصولات خود مي‎كنند و در مقابل مجبور مي‎شوند محصول‌شان را ارزان بفروشند كه اين امر يكي از معضلات بخش‎ كشاورزي است. علي كردي به ايسنا گفت: در بخش كشاورزي يا ديگر حوزه‎ها وجود دلالان به عنوان واسطه ضروري است، چراكه توليدكننده نمي‎تواند هم در عرصه توليد و هم در حوزه بسته‎بندي و فروش و... اقدام كند. وي افزود: اگر دلالان نقش واسطه‎گر را بين توليدكنندگان محصولات داشته و در واقع پلي بين توليدكننده و مصرف‎كننده باشند، در آن‎ صورت مفيد خواهند بود اما اگر تنها به دلالي بپردازند و بدون انصاف محصولات را از كشاورز با قيمت ارزان خريداري كنند و در عوض با قيمت هنگفت به بازار عرضه كنند، حضور آنها به ضرر توليدكننده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون