• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3412 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ آذر

خبر

جزييات برخورد با مسوولان دولتي متخلف در پرونده‌هاي زمين‌خواري
رييس كل دادگستري استان تهران در خصوص جزييات برخورد با مسوولان دولتي متخلف در پرونده‌هاي زمين‌خواري توضيحاتي را ارايه كرد. به گزارش ايلنا، غلامحسين اسماعيلي درخصوص رسيدگي به پرونده‌هاي زمين‌خواري عنوان كرد: اقدامات خوبي از سوي سازمان‌هاي متولي زمين و مسكن و همچنين دستگاه قضايي براي برخورد با زمين‌خواري صورت گرفته است به گونه‌اي كه آمار برخورد‌ها با اين پديده افزايش يافته است. وي افزود: اغلب مواردي كه در
۷ ماهه نخست امسال با آنها برخورد كرديم، مربوط به تخلفاتي است كه در سنوات قبل توسط افراد سودجو انجام شده، اما اين به آن معنا نيست كه در اين ۷ ماه هيچ تخلفي نداشته‌ايم. در سال ۹۴ اهتمام جدي براي برخورد با زمين‌خواري داشتيم. اسماعيلي گفت: تلاش ما پيشگيري از وقوع پديده زمين‌خواري بود و در موارد بروز تخلف در‌‌ همان گام‌هاي اوليه با موضوع برخورد مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم يك برج يا ويلا در منطقه ممنوعه ساخته شود تا بخواهيم نسبت به تخريب آن اقدام كنيم. رييس كل دادگستري استان تهران گفت: در دوره اخير، وزارت نيرو و به صورت خاص، سازمان آب فعاليت‌هاي بسيار خوبي را در جهت پيشگيري از زمينخواري و رفع تصرف حريم رودخانه‌ها انجام داده است و ما عملكرد اين وزارتخانه را در سال ۹۴ مثبت ارزيابي مي‌كنيم. وي در خصوص مسوولان دولتي كه هم‌اكنون به دليل ‌مشاركت در بحث زمين‌خواري در زندان به سر مي‌برند، گفت: اين افراد اغلب پرسنل دستگاه‌هاي دولتي هستند كه اطلاعات مربوط به اراضي ملي را دراختيار افراد سودجو قرار داده بودند و در واقع با اتصال به باندهاي زمين‌خواري اقدام به جعل سند و تملك اراضي ملي كرده بودند. رييس كل دادگستري استان تهران با بيان اينكه با پيگيري جدي دستگاه قضايي، عناصر متخلف اين اقدام شناسايي شده و تحت تعقيب قرار گرفتند، گفت: در مورد برخي از آنها حكم صادر شده است. اسماعيلي همچنين به اقدام ديگر دستگاه قضايي در خصوص برخورد با زمين‌خواري اشاره كرد و گفت: در ۶ ماهه دوم امسال، به واحدهاي قضايي ابلاغ كرديم تا در صورتي كه بدون نظر كميسيون تبصره يك مجوز يا پروانه‌اي جهت تغيير كاربري زمين‌هاي زراعي و باغ‌ها صادر شود، بايد مسوولان اين اتفاق تحت تعقيب قرار گيرند.

مديركل انتخابات وزارت كشور:
بيش از ۱۸۰۰ نفر تحت آموزش  قرار گرفتند
علي پورعلي ‌مطلق گفت: اعتقاد داريم عوامل اجرايي ما زماني مي‌توانند از حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌ كنندگان دفاع كنند كه بر قانون تسلط داشته باشند. به گزارش ايلنا، علي پورعلي ‌مطلق، مديركل انتخابات وزارت كشور در همايش آموزشي – توجيهي منطقه‌اي اعضاي ستاد انتخابات كه با حضور اعضاي ستاد انتخابات كشور، فرمانداران و بخشداران استان‌هاي خوزستان و كهگيلويه برگزار شد، اظهار كرد: جا دارد از پشتيباني رييس ستاد انتخابات كشور نيز تشكر كنم و بايد بگويم توانسته‌ايم به خوبي همايش‌ها را برگزار كنيم و نزديك به سه ماه است كه هر هفته درگير برگزاري اين همايش‌ها در سطح استان‌ها هستيم كه تجربه بسيار بزرگي است و پس از پيروزي انقلاب، برنامه‌اي به اين شكل و در اين سطح و آن هم با حضور معاونان وزير، نداشته‌ايم. وي در ادامه با اشاره به اختتاميه اين همايش آموزشي در اهواز، گفت: عوامل اجرايي مربوط به انتخابات حداقل ۹۶۰ هزار نفر هستند و هر كدام نيز به تفكيك، وظايفي دارند كه بايد براي آنها آموزش‌هايي در نظر مي‌گرفتيم و با روندي كه از ابتداي سال مشخص كرديم، به هدف مورد نظر رسيده‌ايم. دبير ستاد انتخابات كشور گفت: در اين همايش‌ها سعي كرديم عوامل اجرايي ما كه بيش از ۱۸۰۰ نفر در بخش فرمانداران، بخشداران و اعضاي ستاد انتخاباتي هستند را، آموزش دهيم. ما تمام مباحثي كه مربوط به اجراي انتخابات و بخش حقوقي و مالي و پشتيباني آن بود را در اين همايش‌ها آموزش داديم و اعتقاد داريم عوامل اجرايي ما زماني مي‌توانند از حقوق انتخاب ‌شوندگان و انتخاب‌ كنندگان دفاع كنند كه بر قانون تسلط داشته باشند و اين جزو كليد واژه انتخاب ما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون