• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3424 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ دي

خبر كوتاه

انبارلويي: حدادعادل به زودي اخبار خوبي را از ائتلاف اصولگرايان اعلام مي‌كند
 عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي درباره وحدت اصولگرايان گفت: تا آنجايي كه من اطلاع دارم اصولگرايان براي وحدت و همگرايي مصمم هستند و گفت‌وگوهاي‌شان تقريبا به نتيجه رسيده و ان‌شاءالله در هفته آينده شاهد خبرهاي خوبي در اين باره خواهيم بود. محمدكاظم انبارلويي در گفت‌وگو با آنا، در پاسخ به اين سوال كه «چرا شكل‌گيري ائتلاف اصولگرايان با اين همه پيچ و خم مواجه شده و اينقدر به طول انجاميده است»، گفت: اصولگرايان با راهبرد «يك فهرست و يك صدا» از مدت‌ها پيش گفت‌وگوهايي را آغاز كردند و به زودي، آن گفت‌وگوها به ثمر مي‌رسد. وي اضافه كرد: تقريبا مي‌توان گفت بحث‌هايي كه در ارتباط با تشكيل جبهه متحد اصولگرايان و ائتلاف اصولگرايان طي ماه‌هاي گذشته صورت گرفته، روند مثبتي داشته و به نتايج خوبي هم رسيده است. آقاي حدادعادل به عنوان سخنگوي ائتلاف اصولگرايان به زودي از نتايج اين نشست‌ها مطالبي را خواهد گفت. وي ادامه داد: تا آنجايي كه من اطلاع دارم اصولگرايان براي وحدت و همگرايي مصمم هستند. ان‌شاءالله در هفته آينده شاهد خبرهاي خوبي در اين رابطه خواهيم بود. جا دارد اين مطلب را هم اضافه كنم كه خيمه‌اي كه همه اصولگرايان را در بر مي‌گيرد با راهبرد يك‌صدا در حال حاضر شكل گرفته و آقاي لاريجاني هم داخل اين خيمه است و هيچ‌يك از چهره‌ها و جريان‌هاي اصولگرا، خارج از اين خيمه نيستند.

 

شوراي ائتلاف اصولگرايان بايد تندروها را كنار بگذارد
بهروز نعمتي گفت: شوراي ائتلافي مي‌تواند با كنار گذاشتن افراد تندرو و با تدبير، چتر فراگيري براي اصولگرايان باشد. عضو هيات رييسه فراكسيون رهروان ولايت مجلس در گفت‌وگو با آريا، در مورد فراگير بودن شوراي ائتلاف اصولگرايان گفت: شوراي ائتلافي مي‌تواند با كنار گذاشتن افراد تندرو و با تدبير، چتر فراگيري براي اصولگرايان باشد زيرا ما نمي‌توانيم هزينه‌هاي اين تندروي‌ها را پرداخت كنيم. بهروز نعمتي در مورد اعتراض برخي اعضاي فراكسيون رهروان ولايت به شوراي ائتلاف اصولگرايان عنوان كرد: اين افراد به اصل شوراي ائتلافي اعتراض نداشته‌اند بلكه به نوع چيدمان اين شورا اعتراض داشته‌اند. وي در پايان در مورد لطمه‌هاي تند‌روي اظهار كرد: استنباط ما اين است كه افرادي كه با تندروي به بدنه اصولگرايي لطمه زده‌اند و حالا اين افراد جلودار طيف اصولگرايي هستند، اين ائتلاف را با سختي‌هاي زيادي مبتلا مي‌كنند.

 

ائتلاف با اعتدالگرايان، شرط پيروزي است
رييس دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ائتلاف با اعتدالگرايان، شرط ورود به مجلس آينده خواهد بود. محمد هاشمي، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار كرد: ائتلاف، شرط پيروزي در انتخابات اسفندماه خواهد بود. وي در پاسخ به اين سوال كه پيش‌بيني شما درباره اينكه اكثريت مجلس دهم در اختيار كدام يك از جريانات سياسي خواهد بود، گفت: پاسخ اين سوال سخت است، چرا كه گروه‌هاي سياسي هر كدام داراي ضريب نفوذي در كشور هستند و اينكه چه گروه‌ها و احزابي اكثريت مجلس را تصاحب مي‌كنند، بستگي به ضريب نفوذ هركدام از آنها خواهد داشت.  هاشمي افزود: ميزان راي آوري و ضريب نفوذ اصولگرايان و اصلاح‌طلبان در انتخابات هر كدام به‌طور تقريبي 20 درصد است در حالي كه اين ضريب براي اعتداليون نزديك به 40درصد است لذا با توجه به شانس بالاي اعتدال‌گرايان، جرياني كه با اعتداليون ائتلاف كند شانس بيشتري براي ورود به بهارستان خواهد داشت. هاشمي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به شرايط فعلي احتمال ائتلاف اعتداليون را با كدام يك از جريانات بيشتر مي‌دانيد، اظهار كرد: بنده بارها گفته‌ام هر جرياني كه خواهان پيروزي در انتخابات است، بايد با يك جريان ديگر ائتلاف و با يك ليست واحد در انتخابات شركت كنند كه در شرايط حال حاضر سياست كشور، به نظر مي‌رسد جريان اعتدالي به اصلاح‌طلبان نزديكتر بوده و ائتلاف با اين جريان محتمل است. وي در پاسخ به سوالي درباره حضورش در انتخابات يا حمايت احتمالي از يك ليست اظهار كرد: بنده هيچ برنامه‌اي براي شركت در انتخابات به عنوان داوطلب را ندارم و در كنار هيچ ليستي هم نخواهم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون