• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3432 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي

تشكل‌ها

وعده‌اي ديگر براي ارزاني گوجه‌فرنگي|طبق وعده رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان، از اول دي ماه بايد قيمت‌ گوجه‌فرنگي در بازار مصرف كاهش مي‌يافت اما اين كاهش قيمت هنوز محقق نشده و به دليل آنچه «سرمازدگي محصول» عنوان مي‌شود، در وعده‌اي جديد قرار است گوجه‌فرنگي دو هفته ديگر ارزان شود. رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان در نيمه دوم آذر‌ماه از كاهش قيمت گوجه‌فرنگي طي 10روز آينده (29 آذر ماه) خبر داده و گفته بود كه با عرضه گوجه فرنگي‌هاي بوشهر، چابهار و بندرعباس به بازار، قيمت‌ها متعادل‌تر مي‌شود. در آن زمان قيمت عمده‌فروشي گوجه‌فرنگي در ميدان ميوه و تره‌بار كيلويي 3000 تومان بود. با گذشت دو هفته از وعده كاهش قيمت اين محصول صيفي، هنوز قيمت‌ها در مغازه‌هاي سطح شهر بالاست كه حسين مهاجران گفت: قيمت گوجه‌فرنگي در مقايسه با هفته گذشته حدود هزار تومان كاهش داشته كه البته نوبرانه‌هايي از بندرعباس، بوشهر و چابهار داشتيم ولي براي متعادل شدن قيمت‌ها بايد تا حدود دو هفته ديگر صبر كنيم تا از همه مناطق بوشهر، بندرعباس و چابهار گوجه‌فرنگي وارد بازار شود.

روزهاي پاياني عرضه نارنگي | هر كيلوگرم پرتقال شمال 1500 تا 2500 تومان است كه حدود 10 درصد كاهش قيمت داشته است و در مقابل نارنگي با 10 درصد افزايش قيمت، كيلويي2000 تا 4000 تومان فروخته مي‌شود كه علت افزايش قيمت آن به دليل اتمام عرضه‌اش است. هر كيلوگرم پرتقال جنوب 4500 تا 5000 تومان، پرتقال رسمي 2500 تومان، گريپ‌فروت قرمز 2500 تومان، گريپ فروت سفيد 1200 تومان، موز 2800 تا 3200 تومان، خيار 2500 تا 3500 تومان، انار 2000 تا 5000 تومان و خرمالو 5000 تا 7000 تومان در ميادين ميوه‌وتره‌بار به فروش مي‌رسد.

انگور و ازگيل سردخانه‌اي در بازار‌| هر كيلوگرم سبزي‌خوردن 1400 تومان و سبزي قرمه و‌اش 1200 تا 1300 تومان به فروش مي‌رسد و ميوه‌هايي مثل انگور و ازگيل موجود در بازار نيز سردخانه‌اي هستند. عمده‌ترين مصرف ميوه سيب و پرتقال است كه به ميزان كافي در انبارها ذخيره شده و پيش بيني مي‌شود تا 15 فروردين‌ سال آينده نيز مشكلي در رابطه با اين دو ميوه نداشته باشيم.

برنج آلوده‌اي وجود ندارد |مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: برنج آلوده دركشور وجود خارجي ندارد و شايعات توزيع آن، كذب محض و بداخلاقي سياسي و رسانه‌اي است. علي قنبري با اشاره به شايعاتي كه اين روزها در خصوص توزيع برنج آلوده و تاريخ مصرف گذشته مطرح شده است، اظهار كرد: اين شايعات بي‌اساس و كذب محض است و انتشار آن نيز يك بداخلاقي سياسي و رسانه‌اي است. وي با تاكيد بر اينكه هر گونه كالاي اساسي و از جمله برنج، تحت نظارت دقيق وزارت بهداشت قرار دارد، افزود: كالاهاي خريداري‌شده از خارج، قبل از ورود به داخل كشور حتما تاييديه سلامت و بهداشت را از سازمان غذا و دارو دريافت مي‌كنند و در صورت تاييد و اخذ مجوز لازم از اين نهاد نظارتي، امكان ورود و توزيع در داخل كشور را پيدا خواهند كرد.

سرشماره جديد 094 به تلفن‌ثابت و همراه اختصاص يافت‌|مديرعامل اپراتور ارتباطات ثابت از تخصيص سرشماره‌ جديد 094 براي شماره‌هاي ثابت به اپراتورهاي FCP (اپراتورهاي ارتباطات ثابت) خبر داد كه امكان استفاده از اين شماره به صورت همراه نيز وجود دارد. محمدعلي يوسفي‌زاده، از تخصيص سرشماره‌ جديد 094 براي شماره‌هاي ثابت به اپراتورهاي FCP (اپراتورهاي ارتباطات ثابت) خبر داد. وي گفت: در يكي از بندهاي اصول پروانه‌ اپراتورهاي ارتباطات ثابت امكان ارايه خدمات تلفن‌ثابت ديده شده كه با تصميم كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات  FCPها روي سرشماره‌ 094 بر بستر IP تلفن واگذار مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون