• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3434 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

دلار 3700 را پشت سر گذاشت

ديروز تمامي بازارها روي افزايش قيمت را ديدند. در حالي كه در بازار طلا، قيمت سكه تمام بهار آزادي افزايش قيمت را تجربه كرد، در بازارهاي جهاني هم قيمت اونس طلا افزايش داشت. اين روند در بازار ارز هم دنبال شد و دلار به بالاترين سطح خود در ماه‌هاي گذشته رسيد و قيمت آن در روز گذشته به بيش از سه هزار و 700 تومان افزايش يافت.
روز گذشته، چهارشنبه، صرافان بازار طلا، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد را به قيمت 944 هزار و 500 تومان به دست متقاضيان رساندند كه اين مساله حاكي از افزايش چهار هزار و 500 توماني اين سكه است. علاوه بر اين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم چهار هزار تومان گران‌تر شد تا به نرخ 945 هزار توماني برسد. نيم‌سكه و ربع سكه نيز بدون آنكه تغيير خاصي از نظر قيمتي داشته باشند به ترتيب 480 هزار تومان و 264 هزار تومان به دست مشتريان رسيدند. هر سكه يك گرمي هم 172 هزار معامله شد.
در بازارهاي جهاني، قيمت هر اونس طلا 6 دلار افزايش پيدا كرد و بر اين اساس هزار و 84 دلار تثبيت شد. اونس طلا در بازارهاي جهاني و طي چند هفته گذشته دايما روند افزايشي داشته و روز چهارشنبه به بالاترين قيمت خود در يك ماه گذشته به فروش رسيد. همچنين قيمت مظنه مثقال طلا نيز دو هزار و 800 تومان گران شد تا قيمت آن به 419 هزار و 300 تومان برسد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 96 هزار و 700 تومان دست به دست شد.
علاوه بر اين صرافان بازار ارز، روز گذشته با افزايش قيمت دلار به بيش از سه هزار و 700 تومان رو به‌رو شدند. فعالان ارز كه در ماه گذشته، يك‌بار هم با افزايش قيمت يورو به بالاترين سطح خود در ايران، يعني بيش از چهار هزار تومان هم رو‌به‌رو شده بودند، اين‌بار هر دلار را با نرخ سه‌هزار و 712 تومان معامله كردند. كارشناسان بر اين عقيده هستند كه دليل اين افزايش قيمت، نتيجه تنش‌هاي اخير بين تهران و رياض است كه منجر به كاهش نرخ برابري ارزهاي كشورهاي منطقه در مقابل دلار امريكا شد. با اين وصف، مي‌توان امريكا را برنده تنش اخير دانست. هر پوند انگليس، هر يورو و هر درهم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 440 تومان، چهار هزار و هشت تومان و هزار و 15 تومان قيمت‌گذاري شدند. همچنين هر لير تركيه نيز هزار و 265 تومان معامله شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون